חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

תערוכות ארכיאולוגיות יוקמו בבתי הספר

 

סגן ראש העיר אלכס ויינרב דיווח כי יזם הקמתן של תערוכות ארכיאולוגיות בבתי הספר שנוטלים חלק פעיל בחפירות במודיעין. התערוכות יוקמו בסיוע רשות העתיקות, מוזיאון ישראל ומוזיאון רוקפלר. הממצאים- ממודיעין והתערוכות ינוהלו על ידי התלמידים

 

תערוכת קבע ארכיאולוגית תוקם בבתי הספר "אופק" ובישיבה התיכונית. כך עדכן היום (ג’) אלכס ויינרב, סגן ראש העיר ומחזיק תיק איכות הסביבה.

ההחלטה על הקמתן של תערוכות קבע ארכיאולוגיות באה בתום מספר תקופות חפירה שמבוצעות על ידי חלק מבתי הספר במודיעין, כמרכיב לימודי במורשת וארכיאולוגיה. תצוגה כזו קיימת כבר מזה זמן בבית הספר "ניצנים" שתלמידיו חופרים כשלוש שנים.

החפירות התנהלו עד כה בגבעת שר ובגבעת התיתורה.

הממצאים הארכיאולוגיים יוצגו בוויטרינות. התלמידים יבחרו את הפריטים שיוצגו, ינסחו את שלטי ההסבר לממצאים השונים ויעזרו בהכנתם. בכך יהיו התלמידים שותפים מלאים להכנת התערוכה,
ישמרו ויטפחו אותה, ואף ידריכו מבקרים.

מפגש ראשון בסדרת מפגשים להקמת התערוכה הארכיאולוגית בישיבה התיכונית בוצע על ידי וינרב בראשית החודש. נטלו בו חלק רכזת החינוך הסביבתי של העירייה לימור רביב-אלון, וטל קמחי-רכזת החינוך הסביבתי של החברה להגנת הטבע, המלמדים את תלמידי הישיבה התיכונית נושאי סביבה. במפגש השתתפו גם הרב יוסי שינובר- המוביל בתוך ה"ישיבה התיכונית" את נושאי המורשת והסביבה. ותלמידי הוועדה הבית-סיפרית לאיכות הסביבה בישיבה התיכונית.

הויטרינות שישמשו לתצוגות השונות נתרמו לעיריה על ידי מוזיאון ישראל ומוזיאון רוקפלר והובאו כבר למודיעין על ידי עובדי העיריה. הממצאים שיוצגו יימסרו בתיאום עם רשות העתיקות ויוצאו בהשאלה ממחסניה.

התערוכה תהיה פתוחה לכל תושבי העיר המבקרים במקום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות