חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

בטחון: סקירת סוף השבוע

 

חג הפסח וסוף השבוע שנצמד אליו לא עברו בלי פעילות בטחונית באיזור מודיעין. המשטרה, ומג"ב ערכו מבצע "ביעור חמץ" נגד השבח"ים. צה"ל עצר פעילי טרור בכפרי 443 ובבילעין- עוד יום שישי שגרתי באתר גדר ההפרדה, עם 8 מגבניקי"ם פצועים קל

 

שבחי"ם- למרות הסגר
כ-90 שבחי"ם נמצאו וגורשו ממודיעין במהלך מבצע משטרתי שנערך במהלך ימי סוף השבוע שחלף. המבצע נועד לאכוף את הסגר הכללי שהוטל על שטחי יהודה ושומרון במהלך החג וחול המועד.

במבצע "ביעור חמץ", נטלו חלק כוחות ממשטרת מודיעין ומג"ב. במהלכו נסרקו אתרי הבניה הפעילים בעיר. כאמור, למרות הסגר הוברר כי לקבלני הבנין יש אג’נדה בטחונית משלהם. יחד עם השבח"ים נמצאו גם מספר מכשירי טלויזיה, וידיאו ודי-וי-די החשודים כגנובים. לדברי סגן מפקד תחנת מודיעין, רפ"ק דוד גרונין, הפעילות במהלך החג וסוף השבוע היתה המשך ישיר למדיניות משטרת מודיעין שמשמעה פעילות רציפה נגד שב"ח בעיר.

443 במוקד מעצרי פח"ע
פעילות צה"ל בכפרים הערביים שבגוש מודיעים, נערכה במהלך מוצאי השבת. בעקבות מידי מודיעיני על מבוקשים, פעילי ארגוני טרור, נכנסו כוחות של צה"ל לשישה כפרים, חלקם לאורך כביש 443 : בכפר עקב, נעצר פעיל חמאס. בית ע’ור תחתא נעצר פעיל ג’יהאד איסלאמי. בחרבת אל מצבח נעצרו שני פעילי ג’יהאד איסלאמי. בבידו (ליד הר אדר) נעצר פעיל חמאס.

מעצרים אלה אינם חריגים במאפייני הפעילות הבטחונית השוטפת של צה"ל בשטחים. עם זאת ריכוז פעילות מעצרים כזה במרחב שסביב כביש 443 מעיד על תשומת הלב המופנה לאיזור, שעד לפני זמן לא רב נחשב לשקט יחסית.

בענין זה מן הראוי לציין כי לראשונה מזה זמן רב, התגלה בסמוך לעיירה חלחול מטען חומר נפץ שהונח על כביש ראשי. למרות שהארוע היה בגזרת חברון, יש בו חידוש הראוי לתשומת לב גם בגזרת בנימין-מודיעים.

המטען הוסתר בתיק צד שהונח על הכביש. פוצץ באופן מבוקר. אין פרטים ביחס לשיטת ההפעלה המתוכננת של המטען. יצויין כי בעבר הרחוק, הונחו מטענים על צירי תנועה, בעיקר באיזור בקעת הירדן-כביש חוצה שומרון. מטענים אלו תוכננו להיות מופעלים על ידי פס דריכה מתכתי. (סגירת מעגל חשמלי וסוללת רכב). שיטת פעולה כזו מאפיינת פעילות חבלה/גרילה בשיטותיה הלבנוניות.

8 פצועים בהפגנה בבילעין
ובלי הפגנת יום שישי בבילעין, אי אפשר. השבוע נערכה ההפגנה ותוצאותיה במבחינת כוחות הבטחון: 8 לוחמי מג"ב פצועים קל. 7 מהפצועים טופלו במקום, פצוע אחד פונה לטיפול רפואי

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות