חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כדורסל: שלוש מי יודע

 

קבוצות הבוגרים והבוגרות של מכבי מכבים –רעות, בדרך לרדת ליגה. אמיר ליברמן משחק באופציות ומגלה שבמשחק הזה הניבוי אינו מסובך. ובשפה אחרת:הפסד במשחק הבא והקבוצות יכולות להזדכות על הליגה הנוכחית

 

נתחיל עם קבוצת הנשים של האגודה שסוגרת עונה שנייה בליגת המשנה, הלא היא הליגה הלאומית.

שלוש קבוצות יורדות ליגה ונותרו שלושה מחזורים לסיום העונה. לאעבלין ונהרייה, יש שבעה ניצחונות, לחדרה שישה ניצחונות, למכבים –רעות ויד מרדכי – ארבעה ניצחונות ולמשגב – טבעון, שלושה ניצחונות בלבד.

הערה חשובה לפני שנתחיל בכל החישובים: במקרה ובו ליותר משתי קבוצות יהיה מספר זהה של נקודות, מה שיקבע הוא כמות הניצחונות במשחקים הפנימיים בין הקבוצות ולא הפרשי הסלים.

לאעבלין יש יתרון במשחקים מול מכבים רעות ויד מרדכי. מה שאומר שהיא 99% בטוחה בלאומית. נהרייה, צריכה ניצחון אחד בלבד. במחזור הקרוב, היא תשחק מול מכבים-רעות וניצחון שלה, יבטיח את הישארותה ויוריד סופית את מכבים- רעות.

למכבי חדרה, יש יתרון של שתי נקודות על מכבים-רעות וגם יתרון במשחקים בין שתי הקבוצות, כך שלמעשה, הקבוצה זקוקה לניצחון אחד בלבד עד סוף העונה. במחזור הבא, חדרה תשחק ביד מרדכי ולאחר מכן, היא תארח את באר טוביה.

וכאן הגענו למכבי מכבים-רעות – בכדי להישאר בליגה, הקבוצה, שניצחה עד כה ארבע פעמים בלבד במהלך העונה, צריכה לנצח בכל שלושת משחקיה עד סוף העונה: בבית מול נהרייה ומשגב ובחוץ מול פתח תקווה שמדורגת בצמרת.

והמסקנה שמתבקשת היא שסיכויי ההישרדות – שואפים לאפס.

גברים - שני מחזורים בלבד נותרו לסיום העונה ולא פחות משבע קבוצות מעורבות בקרבות התחתית! שתי האחרונות יורדות באופן אוטומטי והעשירית בטבלה, תשחק בפליי-אוף מול שתי קבוצות שיסיימו במקום השני בליגה א. בדומה לעוצמה מודיעין בעונה שעברה.

לארבע קבוצות יש שמונה ניצחונות: אילת, ראשון לציון, באר טוביה וראש העין.
לרחובות יש שבעה ניצחונות. לפתח תקווה ומכבים –רעות, יש שישה ניצחונות בלבד.

במחזור הבא יתקיימו שני משחקי תחתית גורליים: פתח תקווה תארח את רחובות והפסד מקומי, יוריד את הקבוצה לליגה א’. במשחק השני, תדרים מכבים-רעות לאילת.

הפסד של מכבים-רעות יוריד אותה ליגה. זאת כיוון שרחובות גברה עליה פעמיים ולפתח תקווה יש יתרון בהפרש הסלים במשחקים מול מכבים-רעות. ניצחון על אילת יקנה למכבים-רעות יתרון על אילת במשחקים בין שתי הקבוצות.

במשחק נוסף במחזור הקרוב יתמודדו באר טוביה וראש העין. הפסד של באר טוביה וניצחון של מכבים-רעות על אילת, יהפוך את המפגש במחזור האחרון בין מכבים-רעות לבאר טוביה לגורלי. ובל נשכח כי בסיבוב הראשון, באר טוביה הביסה את מכבים-רעות בעשרים וארבע הפרש. במשחק נוסף, אילת תשחק מול האלופה מיבנה.

ומה כל זה אומר?: קודם כל, חייבים לנצח באילת וזוהי משימה פיזית לא פשוטה, לשחק לאחר נסיעה ארוכה. במידה ומכבים-רעות תנצח בשני משחקיה ואילת תפסיד במחזור האחרון, יש על מה לדבר.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות