חיפוש

 

 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

מה עושים העצמאים באוגוסט?

 

מלבד חופשה ובילויים עם המשפחה, מומלץ לנצל את הזמן הפנוי יחסית לטובת תיקונים שונים  בבית, לפיתוח העסק ולהתפתחות אישית. אז איך עושים סדר בזמן שמתפנה לכם מעבודה? 

 

אם אתם בעלי או בעלות עסק, שעיקר עבודתכם היא מול ארגונים, אתם בוודאי מכירים מקרוב את העובדה שבתקופה זו – ובמיוחד בחודש אוגוסט –ארגונים נוטים פחות לקחת שירותים בתחומים מסוימים כמו: סדנאות והרצאות. גם כאן–כמו בכל דבר אחר בחיים – יש ממד של ניהול זמן, ואם נשכיל למצותו, נוכל לממש את ההזדמנות העצומה שעומדת לפתחנו בתקופה זו. עונתיות של ארגונים היא דבר מוכר וצפוי, ואפשר להיערך אליה מבעוד מועד.

אז מה אפשר לעשות?

קבלו כמה המלצות בנוגע לעסק שלכם וכמה המלצות נוספות–שלאו דווקא קשורות לעסק.

ונתחיל עם ההמלצות שאינן קשורות לעסק:

1. הזדמנות לחופשה–בעלי עסקים רבים נוטים לא לקחת חופשה. כעצמאים, תפיסת "העסק שלנו הוא אנחנו – מה שנעשה יהיה ומה שלא נעשה – לא יהיה" מביאה אותנו לשגרת עבודה מאוד אינטנסיבית כל השנה, לשעות עבודה רבות ולהתפשרות על נוחות לטובת מתן שירות לעוד לקוח –גם כשזה פחות מתאים. כבעלי עסק אנו "הכל באחד": מנהל, המספק את השירות בפועל, המשווק, המטפל בכספים, מבצע המכירות, הגרפיקאי, הכותב והיוצר, מפתח ההדרכה, המזכיר, הסבל והנהג של עצמנו.למרות זאת, חשוב מאוד שלא נשכח שאנו גם מנהל משאבי האנוש בעסק. משמעות הדבר היא שמישהו צריך להסתכל גם עלינו–כבני אדם–לקבל החלטות ניהוליות, לטפל ב"כח האדם" שאנחנו, ולדרוש מאתנו בתוקף לקחת לעצמנו חופשה.

מחקרים רבים מדברים על חשיבות לקיחת החופשה – גם לפרודוקטיביות וגם לנפש. לגבי הצורך, אין לנו ספקשאנו מרגישים זאת על גופנו ובנפשנו.והנה באה לה חופשת הקיץ, והלקוחות הארגוניים שלנו קצת בתרדמת. זה הזמן לחופשה! כדי שזה באמת יקרה, פיתחו יומן! סמנו לעצמכם תקופה מסוימת שמתאימה לכם (קחו בחשבון חופשות של בני הבית האחרים והזמנות מיוחדות שבכל זאת נעשו על ידי לקוחות מבעוד מועד), ושריינו ביומן בצבעים ובענק: חופש! מרגע זה, כל לקוח נוסף שבכל זאת פונה עבור עבודה בדיוק בחלון זמן זה, אתם מסבירים לו שהיום הזה תפוס (בדיוק מה שהייתם אומרים על כל יום אחר שתפוס), ומנסים למצוא איתו מועד חלופי. 

2. הזדמנות לזמן משפחה–במהלך הסדנאות ועבודתי האישית עם עצמאים, עולה ביתר שאת הכאב שמצמיחה הדילמה של קריירה-משפחה–בעיקר אצל עצמאיים. בגלל הקושי שלנו לשים גבולות לעצמנו, לא פעם אנו מתפתים לעבוד גם אחרי שהילדים מגיעים מהמסגרות הלימודיות, או שלפעמים השירותים שאנו נותנים הם כאלה שבאים על חשבון זמן משפחה, שלא לדבר על עבודה בלילות. אז הנה הזדמנות נפלאה לעשות דברים ביחד עם הילדים, שנמצאים בחופשה. את החופשה המשפחתית המרכזית רצוי כמובן לתכנן כבר במרץ-אפריל. אם עוד לא עשיתם זאת, עיצרו את הקריאה, היכנסו ליומן, ורישמו לעצמכם תזכורת במרץ 2019 לתכנן את קיץ 2019.

אבל גם אלה שלא סגרו עניינים מבעוד מועד, אל תיפול רוחכם. לא חסר מה לעשות –גם אם לא הספקתם השנה לתאם מראש חופשה גדולה. יש עוד הרבה מה לעשות גם באופן ספונטני: קחו לעצמכם חצי יום–רצוי עם כל בני המשפחה–ועשו ביחד תכנון חופשהעל לוח שנה. אז איך נראה מפגש תכנון משפחתי כזה? קודם כל, אפשר לעשות חגיגת שופינג של כרטיסים לאירועים ולאתרים. היכנסו לאתרי אינטרנט של מקומות בילוי ונופש שאתם מכירים, או כאלה שיש לכם הנחות אליהם, והתחילו לשבץ לעצמכם תוכנית משפחתית לפעילויות כיפיות. שנית, חישבו על בני משפחה וחברים שלא ראיתם זמן רב, וקיבעו להיפגש –אצלכם או אצלם. חוץ מזה, אפשר לקבוע ביחד סתם טיולים משפחתיים בטבע או סתם ימי ים ובריכה. שבו יחד ותכננו, על גבי לוח שנה, כי מה שלא כתובבדרך כלל לא קורה.

3. ביתי הוא מבצרי, אבל גם מבצר דורש תחזוקה– מדובר בפרויקטים שאנשים מסמנים לעצמם לעשות "ביום מן הימים": מהחלפת דירה, שיפוץ, חידוש הריהוט, צביעת הבית, דרך החלפה בין חדרים, סידור חדר הארונות, ארגון המחסן, טיפוח החצר, ועד למשימות קטנות כמו תיקון מכשירים, תליית דפים ותמונות, סידור מגירות, או ארגון התמונות באלבום. בכל דברים אלו אנשים רבים נוטים לדחיינות. אז קחו דף, שוטטו בבית, ותתחילו לסמן לעצמכם מה הייתם רוצים לסדר, לארגן ולשפר. שתפו את בני הבית כדי לדעת מה הם היו רוצים שיקרה, והתחילו לתכנן את המבצע: מה עושים, מי עושה, מתי עושים ואיך. וכמובן לכתוב ביומן!

 

ובכל זאת, יש לא מעט הזדמנויות גם בזירה העסקית:

4. הזדמנות לפיתוח ולצמיחה לעסק–מדובר בדילמה בין השוטף לבין הפיתוח העסקי, ובין המענה המיידי לעסק לבין יצירת התשתית לעסק. במהלך כל השנה העיסוק השוטף שואב אותנו: מתן השירות שלנו בפועל, השיח עם לקוחות, הכנות טכניות לקראת הפעילויות וכו’, ואנו פחות מתפנים לבניית העסק. וכעת הגיע הזמן לפיתוח מוצרים חדשים,לאיתור לקוחות חדשים,לכניסה לערוצי שיווק חדשים,להכין חומרים שיווקיים,ליצור שיתופי פעולה חדשים,לערוך חומרים דיגיטליים שצילמנו בווידאו,לכתוב תכנים חדשים,לכתוב/לעדכן את התוכנית העסקית שלנו,לארגן ולרענן את רשימות התפוצות שלנו,לשלוח מיילים שיווקיים ולטפל בכל רשימות הלידים שנערמו בחודשים האחרונים,לעשות סדר בשולחן ובניירת, ועוד.

למי שמנהל רשימת משימות ומרגיש שיש לו שם כמה משימות סופר-חשובות אבל גם סופר-תקועות כי "אין זמן", כנראה מדובר במשימות של צמיחה אישית ועסקית. וזה פספוס, כי הן בעצם "החשוב והלא דחוף שלנו". מחקר בריטי, שמבוסס על "פרס דמינג לאיכות", מצביע על כך שארגונים מצליחים במיוחד הם כאלה, שמקדישים 80-60 אחוז מזמנם ל"חשוב ולא דחוף". מה שאולי נראה מאוד קשה למימוש בכל יתר השנה – מתאפשר לנו באוגוסט. לכן, עיינו ברשימה או קחו כל משימת צמיחה אחרת שתבחרו, וקדימה: ליומן! בשום אופן לא להישאר ברמת הכוונה הכללית, אלא להחליט באיזה יום ובאיזו שעה עושים מה – לנהל את עצמנו!

 

5. הזדמנות להתפתחות אישית–הדילול הקל שאנו חשים בעבודה מול ארגונים בקיץ הוא גם הזדמנות לדאוג לפיתוח האישי של עצמנו. אז איזה קורס רציתם לקחת או שהרגשתם צורך להתמקצע בו יותר, מה אתם מרגישים שחסר לכם ברמת הידע או המיומנות האישית, ומה שלום התיקייה הזנוחה של "מאמרים לעיון" או "חומר לקריאה יום אחד"? וגם מה עושה לכם טוב, מתדלק ומשמח אתכם, איזה תחביב שאהבתם כבר שכחתם שרציתם להחיות, ואולי לקחת לעצמכם אימון אישי במשהו?אם לא הייתי ברורה עד כה, רק אזכיר: כל דבר כזה נכנס ליומן–בין אם זה בתיאום יומנים עם צד ב’, ובין אם אלו משימות עצמיות שאנו מכניסים ליומן.

לסיכום,שבו ועשו תכנון לטווח קצר של החודש הקרוב, פעילות עם הילדים, מפגשי חברים ומשפחה מורחבת, פעולות לצמיחת העסק, פוטנציאל שיתופי פעולה, עבודות בבית, החייאת תחביב, סידור פינת העבודה, פעילות בהתנדבות וכל יתר הדברים שהוזכרו ומתאימים לכם.

ומה שכבר פספסתם, לא נורא, תשתפרו לשנה הבאה. אל תדלגו על הפעולה הקטנה הבאה: הכניסו כבר עכשיו ליומן לשנה הבאה את מה שצריך לקראת יולי-אוגוסט 2019, ובסוף מאי 2019 קיבעו עם עצמכם בניית תכנית קיץ עסקית לכל הדברים הקטנים יותר.

מאת טלי סגל, בעלת "בו בזמן -סדנאות לניהול זמן", מנחת סדנאות, הרצאות, קורסים ואימון אישי בהתמחות מעמיקה בתחום ניהול זמן וניהול עצמאים,

לפרטים נוספים על טלי סגל ועל הסדנאות שלה שיתקיימו השבוע ביום שני 6.8 וביום רביעי 8.8. כנסו!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות