חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מודיעין מכבים רעות גבוה בצמרת מפת החינוך

 

זאת על פי נתוני בחינות המיצ”ב והבגרויות  

 

על פי נתוני מפת החינוך שערך אתר מדלן בשיתוף עם YNET, עולה כי העיר מודיעין מכבים רעות המדורגת בדירוג סוציואקונומי 8, שומרת על מיקומה הגבוה בצמרת הערים המובילות בארץ בחינוך. מפת החינוך התמקדה בנתוני המיצ"ב שנערכו בשנים האחרונות עד 2017 במקצועות הליבה – אנגלית, מתמטיקה, עברית ומדע וטכנולוגיה. עוד מעלים נתוני המיצ"ב מדדים חשובים ביותר המכילים את האקלים הבית ספרי. כך למשל, נשאלים התלמידים האם יש בו אלימות פיזית או מילולית וכמו כן, נשאלים המורים חשים מוטיבציה ואווירה נעימה בבית הספר. על פי הנתונים שפורסמו, הישגי התלמידים במבחני המיצ"ב נכון לשנת 2017 במתמטיקה עומדים על 72%, במדע וטכנולוגיה 74%, אנגלית 83%, עברית 70%. נתון נוסף וחשוב המשוקלל במדד שהתווסף השנה הוא שקלול ציוני הבגרויות בבתי הספר שפורסמו לשנת 2016. 

מודיעין מכבים רעות ממוקמת כאמור בעשירייה המובילה, עם מדד מעודכן שזכה לציון 77, ירידה של נקודה אחת בלבד לעומת שנת 2015. ראוי לציין כי מבין הערים הגדולות ברשימה, בהן מעל 40 בתי ספר, ממוקמת מודיעין מכבים רעות במקום השני במדד כאשר לה 42 בתי ספר בעיר, אחרי רמת גן שבה 45 בתי ספר. זאת לעומת הערים האחרות הממוקמות בעשירייה המובילה, שלהן בין שמונה ל-20 בתי ספר בלבד.

בעירייה שבו והדגישו בנושא זה כי מבחני המיצ"ב, מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית, נעשים על מנת לספק לבתי הספר כלים ונתונים המסייעים בקביעת יעדים בית ספריים לשם בקרה וניטור של התהליך הלימודי, והקצאה יעילה של משאבים. כמו כן, יש לזכור כי מטרת המיצ"ב היא לשרת את בית הספר ולא לקבוע דירוג ביחס לבתי ספר אחרים. חשוב לזכור כי המיצ"ב מיועד לתמוך בשיפור מתמיד של הלמידה, תוך הלימה ליעדים הלימודיים ולחזון הבית ספרי, וזאת על סמך ההבנה שמבחנים ושאלונים אינם מטרה לכשעצמה, אלא כלים בשירות הלמידה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות