חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חוות דעת של מומחה – גם בתחום המחשבים

 

אנחנו רגילים לשמוע על הצורך בחוות דעת משפטיות כאשר מתנהלים דיונים משפטיים כאלה ואחרים, אבל לרוב אנחנו מצפים לשמוע על חוות הדעת של רופא מומחה, פסיכולוג או בעל מקצוע אחר – בדרך כלל מתחום הרפואה.

 

אנחנו רגילים לשמוע על הצורך בחוות דעת משפטיות כאשר מתנהלים דיונים משפטיים כאלה ואחרים, אבל לרוב אנחנו מצפים לשמוע על חוות הדעת של רופא מומחה, פסיכולוג או בעל מקצוע אחר – בדרך כלל מתחום הרפואה. מצד שני, בשנים האחרונות עולה הצורך גם במומחים לתחום המחשוב, פרט שלא באמת אמור להפתיע אותנו.

 העידן הטכנולוגי והתביעות המשפטיות

הסיבה העיקרית לכך שאנחנו זקוקים היום למומחים מתחום הטכנולוגיה היא שהעולם שלנו הפך טכנולוגי, בלשון המעטה. אנחנו שולחים מיילים, מעבירים קבצים, גולשים באינטרנט ומקבלים לא מעט החלטות בעזרת מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. אם כן, חוות דעת מומחה מחשבים חשובה היום יותר מתמיד גם בכל הקשור לניהול חקירות וטיפול בתביעות משפטיות. לדוגמה, במקרים רבים נדרש ניתוח מפורט ומדויק מאוד של פעולותיו של אדם במחשבו האישי או העסקי. הניתוח הזה יכול להידרש בשורה ארוכה של מצבים, בין אם לצורך הוכחת חפותו (או אשמתו) בפלילים, מעילה או אפילו בכל הקשור לעבירות מין.

שחזור מידע ובדיקות אמינות

מומחים מתחום המחשוב יעזרו לנו בחקירות השונות גם כשאנחנו צריכים לשחזר מידע, למשל מכתב שנמחק (בזדון או לא בזדון), היסטוריית גלישה באינטרנט או תוכנות שנמחקו מכל סיבה שהיא. בנוסף לשחזור מסמכים, תוכנות או הקלטות, המומחה יידע לבדוק את אמינותן של הראיות הללו כשהן מתגלות. האם ייתכן שההקלטה נערכה וזויפה? האם יכול להיות שהמייל שנשלח הוא מפוברק וגם ייתכן שהודעה מסוימת הגיעה ממקור שונה לחלוטין מזה ששיערנו. במילים אחרות, המומחה הוא זה שיידע לשחזר או לאמת מידע מתוך כל מחשב נייד או שולחני, טאבלט ואפילו טלפון חכם. כך ניתן לסייע בסוגיות משפטיות מורכבות, והמומחה יידע להציע פתרונות גם כשהסוגיה מורכבת במיוחד, למשל כשהמקרה הנדון מחייב ציות לחוקיה של מדינה נוספת, שעשויה לקבוע כללי משחק שונים.

 איך בוחרים את המומחה?

באופן טבעי, לא כל מי ש"קצת מבין במחשבים" יכול להיחשב כמומחה לתחום, ובוודאי שהוא לא רשאי או כשיר להגיש חוות דעת רשמית לבית המשפט. מי שזקוק לשירות רצוי שיבחר בגורם מקצועי, עם ניסיון טכנולוגי ומשפטי ועם היכולת לפענח עבירות הקשורות לעולם המחשוב. רק מומחה תקשורת שיודע לאחזר מידע, לשחזר קבצים ולאמת נתונים, הוא המומחה הרלוונטי. מומחים אלה לרוב יגיעו גם עם הצלחות מוכחות וניסיון פרקטי שיוכלו להציג, כדוגמת סיוע בפענוח חקירות מורכבות. אם מצאתם מומחה מנוסה עם רקע משפטי וניסיון בחקירות מהסוג הזה, אתם ללא ספק בידיים מקצועיות וטובות. ליתר דיוק – אתם בידיים מומחיות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות