חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שומרים על המורשת

 

כנס מורשת מודיעין ה-14 יתקיים ב-20.12 באולם עינן ובמהלכו סיור והצגת ממצאי החפירות החדשות בתיתורה

 

בסוף חג החנוכה הקרוב יערך, כמו בכל שנה, כנס מורשת מודיעין וסביבותיה ה-14 ע"ש פרופסור יאיר פרג ז"ל. הכנס יעסוק בהיבט המחקרי המרתק שנעשה בתחומי הגיאוגרפיה, ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ימי החשמונאים ומרחב מודיעין. הכנס יתקיים ביום רביעי 20.12, באולם עינן, שבקניון עזריאלי ויכלול שלושה מושבים אותם יעבירו חוקרים בתחומי הדעת השונים, הקשורים לעיר ולמורשתה.

 המושב הראשון, שיתחיל בשעה 9:30 בהובלתו של פרופ’ בנימין זאב קידר, יעסוק במודיעין בעבר, הווה ועתיד. בין הנושאים שיידונו במושב זה: חפירה חינוכית-קהילתית בתיתורה – עדכון מהעונה הראשונה, ההתפתחות החדשה בעיר ותקציר על מוזיאון החשמונאים העתיד להיבנות במע"ר.

את המושב השני יוביל פרופ’ עמוס קלונר ובו יעסקו בנושאים הקשורים למלחמות, חנוכות וחיי יום-יום במדינה החשמונאית. בין השאר יידונו במושב זה בהתיישבות היהודית מימי הבית השני במזרח חבל מודיעין, בעדויות למרד החשמונאים בדרום השומרון ובזהות לאומית והתנגדות בתרבות החומרית של ראשית ימי החשמונאים.

המושב שלישי ייסוב סביב דמותם ההיסטורית של החשמונאים. כך למשל יעסקו במושב זה בשלומציון המלכה, בסיכום חמישים שנות מחקר על יהודה המקבי ובקריאה בין השורות של שני ספרי המקבים. במושב זה תרצה חוקרת בכירה מגרמניה, טל אילן, מומחית ליהדות חז"ל מהאוניברסיטה החופשית בברלין. עוד ירצה במושב זה, פרופ’ בצלאל בר כוכבא, מומחה בחקר תקופת החשמונאים מאוניברסיטת ת"א.   

 לקראת סיומו של הכנס בשעה 15:00, יתקיים סיור ובו יוצגו ממצאי החפירות החדשות, המתקיימות בשנה זו בגבעת התיתורה עם הארכיאולוג, אברהם טנדלר, חופר האתר. תתאפשר הסעה חינם באוטובוס למעוניינים, אשר מותנית בהרשמה מראש במהלך הכנס.

 ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש במרכז הרב תחומי, בטלפון: 08-6210274.

 חבר המועצה ומחזיק תיק תיירות, מורשת ושימור אתרים, שמעון גואטה: "אני גאה בכך שמדי שנה, כנס המורשת נוחל הצלחה והתעניינות רבה מצד התושבים והמבקרים בו. בכנס זה, נציג בין היתר, את התפתחותה המואצת של העיר, לצד עברה המפואר, אותו גם ננציח במוזיאון החשמונאים העתיד להיבנות. אני מזמין את כולם להשתתף בכנס ולקבל תמונה מרשימה, רחבה ומסקרנת לתולדות העיר דרך מחקרים מעמיקים שנעשו בנושא".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות