חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

שליטה בכעסים – איך זה עובד?

 

כדי להשיג שליטה בכעסים אנחנו לא באמת צריכים להבין מתי בדיוק בילדות זה קרה לנו לראשונה, מה מעוררת בנו מילה כזו או אחרת או למה אנחנו צועקים כשהבוס מעביר עלינו ביקורת (לגיטימית יותר או פחות)

 

כשאנחנו נקלעים לוויכוח אנחנו מגיבים, בדרך כלל, בצורה די דומה. אנחנו כועסים, צועקים, אולי אפילו מקללים. יכול להיות שגם צלחת נשברת באותה הזדמנות, או לכל הפחות דלק נטרקת. במצבים הללו אין ספק שאנחנו גם מרגישים (פיזית) הרבה פחות טוב. לחץ הדם מזנק, הלב דופק במרץ ויש מי שיעיד על כאבי בטן ושלל סימפטומים אחרים הנלווים לחיכוכים השגרתיים ביותר.זו בדיוק הסיבה לכך שנדרשת מאיתנו רמה מסוימת של שליטה בכעסים. לא רק שהיחסים עם הבוס, השכן או בן הזוג ייראו פתאום אחרת, אלא שגם אנחנו נרגיש אחרת לחלוטין. לא ניפגע בקלות, לא ניעלב מכל מילה שנזרקת לאוויר ולא נרים את הקול בכל ויכוח, קטן או גדול. איך בדיוק עושים את זה?

 

מפסיקים לשאול ומתחילים לעשות

כדי להשיג שליטה בכעסים אנחנו לא באמת צריכים להבין מתי בדיוק בילדות זה קרה לנו לראשונה, מה מעוררת בנו מילה כזו או אחרת או למה אנחנו צועקים כשהבוס מעביר עלינו ביקורת (לגיטימית יותר או פחות). במקום זאת אנחנו צריכים לשנות, ולדעת להגיב באופן יעיל יותר. הבעיה היא שאנחנו גם מספרים לעצמנו לאורך הדרך שאין לנו דרך אמיתית להשיג שליטה בכעסים או בתחושות השליליות. אנחנו בטוחים שהרגלים אי אפשר לשנות וגם מספרים לסביבה שלנו שזה מה יש, אלה אנחנו ועם זה יצטרכו ללמוד לחיות. אלא שאנחנו יכולים לשנות הכל, ואנחנו לא צריכים להיכנס להרפתקה ממושכת ולהתחייב לתהליכים ארוכי טווח כדי להגיע לתוצאה המיוחלת. אנחנו יכולים להחליט שהגיע הזמן לשנות – כאן ועכשיו – ולהשיג שליטה בכעסים כדי לשפר את איכות החיים.

 

שליטה בכעסים – מה מתאים לך?

אם המטרה שלנו היא להשיג שליטה בכעסים שלנו, הבשורה הטובה היא שיש דרכים שונות לעשות זאת. טיפול פסיכולוגי קלאסי הוא אחד מהם, אם כי לרוב מדובר בתהליך שידרוש מאיתנו ביקור שבועי למשך תקופה ארוכה. בזמן הזה נשלם לא מעט על הביקורים הללו, וגם נזיל המון דמעות בשחזור סיפורי ילדות ודרמות שאנחנו מעדיפים לשכוח. דרך אחרת היא לזהות את התבניות הקיימות, אלו שמגדירות למוח שלנו איך לפעול, ולחולל שינוי של ממש. שליטה בכעסים בשיטת RYN משיגה בדיוק את זה. היא מבצעת ריסטארט למוח (ומכאן שמה) ומאפשרת לנו להגיב בצורה נכונה ויעילה הרבה יותר לסיטואציות שעד היום הוציאו אותנו מהכלים. היא גם עושה את זה בזמן קצר הרבה יותר, מה שמסביר למה היא אטרקטיבית כל כך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות