חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אבי גבאי בא לעיר

 

אולם האירועים שבישפרו סנטר היה מלא עד אפס מקום בתושבי מודיעין והאזור,  שהגיעו לשמוע מקרוב את משנתו הפוליטית של אבי גבאי, ואף לשאול אותו שאלות

 

הכנס, שקיים במוצ"ש האחרון באולמי הבריאה במודיעין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, משך אליו מאות אנשים ממודיעין ומיישובי הסביבה – יותר מ-500 איש – שמילאו עד אפס מקום את האולם, כולל המעברים והכניסה לאולם. בקהל באירוע נראו גברים ונשים ממודיעין, שרבים מהם מזוהים דווקא עם הצד הימני של המפה הפוליטית, מלבד פעילים רבים של מפלגת העבודה שבבחירות האחרונות לכנסת זכתה במודיעין לאחוזי הצבעה הגבוהים ביותר בקרב כל המפלגות. כמה שעות לפני כן באותה שבת, מילא אבי גבאי עד אפס מקום אולם אחר – היכל התרבות העירוני של ראשון לציון, ובאירוע זה ישב הקהל גם במעברים שבין הכיסאות.

את הכנס במודיעין פתחו ח"כ סתיו שפיר,סגן ראש העיר אילן בן סעדון וריצ’רד פרס, ולאחר מכן עלה לנאום גבאי, לקול מחיאות כפיים של הקהל שהגיב על אמירותיו בתחומים רבים. גבאי הודה בתחילת דבריו לפעילי המחאה ממודיעין נגד השחיתות השלטונית, שמדי מוצ"ש מקיימים הפגנת מחאה בכניסה לעיר. לאחר מכן דיבר בצורה רהוטה והציג את האג’נדה שלו ושל מפלגת העבודה – כאלטרנטיבה שלטונית לליכוד ולמפלגות האחרות.   

גבאי אמר: "היום מישהו יודע לאן אנחנו הולכים? אף אחד לא יודע – לא בימין הקיצוני ולא בשמאל הקיצוני". הוא דיבר על ניסיונו הרב בניהול משא ומתן, אמר כי  "מודיעין עיר מאוד חשובה לנו", והסביר כי הבעיה העיקרית של ישראל כיום היא חוסר האחדות: "בסוף נצטרך לטפל באחדות ולא להסביר למה החרדים לא בסדר ולמה הערבים לא בסדר".

גבאי הסביר כי רוב הישראלים מאמינים בשלושה דברים בסיסיים: ביטחון, דרך פוליטית ברורה וכלכלה צומחת וצודקת. גבאי: "מעולם לא עשיתי מו"מ כשהודעתי ברדיו מה אני עומד לעשות. אני בעד פתרון שתי מדינות לשני עמים, נגד פשרה בירושלים ונגד זכות השיבה לפלסטינים. אני מאמין שכל ארץ ישראל שלנו, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים להיות בכל מקום פה. אני מאמין שבסופו של דבר שני הצדדים יכולים להתכנס להסכם, אבל רק הסכם שיהיה טוב לנו. ולכן כשאני אהיה ראש הממשלה וזה יקרה, אני לא אבנה מחוץ לגושי ההתיישבות. אני מאמין שאנחנו חייבים לנסות להגיע לפתרון, אבל לא בכל מחיר".

לגבי הכלכלה אמר גבאי: "ב-2016 הייתה צמיחה יפה רק בגלל המכוניות שאנשים קנו, ואתם מרגישים את זה בפקקים בכבישים. במכונית בישראל יש 30 אחוז פלדה ו-70 אחוז מסים, אבל זו לא חקלאות ולא תעשייה. אני שואל: "איך צעיר, שבגיל 18 מוכן למות למען המדינה במלחמה ומסכן את חייו, בגיל 25 עוזב את הארץ כשהוא מיואש לגמרי?". לגבי יוקר המחייה ומשבר הדיור הודיע גבאי כי "צריך כאן בנייה ציבורית מסיבית. מי יכול לקנות כאן דירה? אם ההורים לא נותנים כהון ראשוני חצי מיליון שקלים, אי אפשר לקנות דירה. ולמה? כי לא בונים, חונקים את שוק הדיור, במקום לקחת מתחמים ולתת לקבלן אחד לבנות במסות".

בסיום האירוע הייתה הזדמנות לאנשים ולנשים בקהל לשאול את גבאי שאלות בתחומים שונים, ורגע לפני שהוא נפגש עם צעירים וצעירות ממודיעין בפאב או’סליבן הסמוך, הוא התפנה להצטלם עם אנשים ונשים שהגיעו לאירוע.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות