חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

שנת לימודים בריאה: ירקות, עדשים וקציצות הודו!

 

החל מה- 3 לספטמבר והיום הראשון ללימודים בצהרונים, ייכנס לתוקפו חוק מזון בריא בצהרונים. 

 

פתיחת שנת הלימודים אמנם נפתחה ביום ו’, אך רק היום (א’) מסגרות הצהרונים יתחילו לפעול. מלבד ההתרגשות בחזרה לבית הספר לאחר החופש הגדול, ישנה בשורה נוספת עבור ההורים והילדים – כניסתו לתוקף של חוק המפקח על המזון המוגש לילדים בצהרונים. במסגרת החוק אותו יזמה ח"כ רחל עזריה, (כולנו) וקיבל את תמיכתם של שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות ליצמן, ספקי המזון בצהרונים יהיו מחויבים לספק תפריט בריא ומשרד הבריאות ייפקח כי הדבר אכן יתבצע. בין היתר קובע החוק החדש כי ייאסר על מפעילי הצהרונים לתת לילדים משקאות ממותקים, מאפים עשירים בשומן ובשומן רווי, פיצה, צ’יפס, חטיפים, חמוצים, קטשופ ומיונז. במקום המאכלים שנאסרו התפריט יהיה מורכב ממנה עשירה בחלבון: חזה עוף, שניצל אפוי ובשר שאינו מעובד, דגנים מלאים, קטניות ירקות ופירות. נוסף לכך, החוק קובע רשימת מזונות אסורים ביניהם; משקאות ממותקים, עוגות ועוגיות, מזון עשיר במלח, רטבים מוכנים, מזונות עשירים בשומן רווי ומזון מטוגן.

על רקע כניסת החוק לתוקף, סיירה ח"כ רחל עזריה במפעל "מבושלת" שמספק אלפי מנות לצהרונים ברחבי הארץ. המפעל עבר למתכונת החדשה בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות, ובנה תפריט כולל מנות בשריות וצמחוניות המתאימות בהרכבן התזונתי לילדים. התפריט הורכב על ידי אנשי הצוות המקצועי בחברה מתחום התזונה והקולינריה - לתפריט הוספו מנות מגוונות בקטניות, ירקות וחלבון. ניתן למצוא במנות החדשות תבשיל חומוס, תבשיל עדשים, תבשיל שעועית לבנה, קציצות עוף ברוטב אפונה, תבשיל סויה ותבשיל כתום, כל זאת מתוך כוונה להגדיל את מגוון המזונות אליהם נחשפים הילדים.

להלן רשימת הערים והישובים בהם מסעידה חברת מבושלת את ילדי הצהרונים: ראשל"צ, מודיעין, רחובות, גן יבנה, נס ציונה, הרצליה, פ"ת, כפר יונה, רעננה, בת ים, שוהם, גבעת שמואל, גדרה, גבעת זאב, לוד, מועצה אזורית ברנר.

ח"כ רחל עזריה, יוזמת החוק אמרה: " הילדים שלנו אוכלים את הארוחה המרכזית שלהם בצהרון, החוק נכנס לתוקף ומעכשיו משרד הבריאות יוודא שהאוכל שהילדים שלנו אוכלים יהיה בריא. עבדנו קשה במשך השנה האחרונה עם משרדי האוצר והבריאות כדי שהחוק ייכנס לתוקף עם פתיחת שנת הלימודים ויתבצע בפועל בכל הצהרונים בארץ. זו מהפכת בריאות של ממש,  עשינו זאת מתוך הבנה שאם לא נדאג לזה אנחנו נתעורר עוד כמה שנים עם בעיות בריאותיות קשות אצל ילדינו. בזכות החוק הזה, ההורים יכולים להיות יותר רגועים כשהם שולחים את הילדים לצהרון. שמחתי לראות כי ספקי המזון כבר מיישמים את החוק.  " 

לדברי יגאל קרביץ, מנכ"ל בחברת מבושלת: "אימוץ ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מיושם זו השנה השנייה ובתפריט הילדים מגוון גדול של מנות פחמימות מורכבות, קטניות, ירקות וחלבון תוך הקפדה על הפחתת נתרן ושימוש בתבלינים. הרכב התפריט חשוב כיון שארוחת הצהריים הינה משמעותית בסדר היום התזונתי של הילדים. הצוות המקצועי של מחלקת הבטחת האיכות של חברת מבושלת דואג לבדיקות בקרת איכות קפדניות, החל בבחירת חומר הגלם, דרך בישול המנות ועד להגעתן אל הילדים במוסדות החינוך".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות