חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”השחיתות היום הפכה  להיות נורמטיבית ולגיטימית”

 

דבריו של יו”ר התנועה לאיכות השלטון עו”ד אליעד שרגא, תושב מודיעין, בהםגנה האחרונה בכניסה לעיר. במוצא”ש הקרובה, הפגנה חמישית במספר

 

יותר חברי כנסת, אישי ציבור ויותר מפגינים ומפגינות הפגינו נוכחות בהפגנת המחאה נגד השחיתות השלטונית – הרביעית במספר – שהתקיימה במוצ"ש האחרון בכניסה למודיעין, וממשיכה לצבור תאוצה.  בהפגנה שנערכה במוצ"ש האחרון השתתפו כ-200 איש, ובהם יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, תושב מודיעין, שלושה חברי כנסת: עומר בר-לב, יואל חסון וקסניה סבטלובה, סגן ראש העיר אילן בן סעדון, חבר המועצה אבי אלבז ופעילים חברתיים מהעיר. במוצ"ש הקרוב, 19.8, בשעה 20:30, תתקיים הפגנה נוספת בצומת הכניסה לעיר – בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור נוספים, וגם הפעם מקווים המארגנים להשתתפות נבחרי ציבור ופעילים חברתיים בולטים.

במהלך ההפגנה הניפו מפגינים רבים שלטים ובהם סיסמאות כמו: "הון, שלטון, סירחון, ביבי הביתה", "נמאסתם מושחתים", "מושחתים הביתה" וקראו לבנימין נתניהו להתפטר מראשות הממשלה. הפגנת המחאה אורגנה על ידי לין דרור, גילעד ביהרי, אלון מרכוס, יהורם גלילי, רמי להב ומיכאל זץ – פעילי סניף העבודה במודיעין. בהפגנה נשאו דברים יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, חברי הכנסת עומר בר-לב, יואל חסון וקסניה סבטלובה (המחנה הציוני), מיכאל זץ, גילעד ביהרי, לין דרור, יהורם גלילי, איתי אלמוג בר וחבר המועצה אבי אלבז.

עו"ד אליעד שרגא, תושב רעות, נשא נאום תוכחה נגד השחיתות השלטונית, ואמר: "השחיתות הורסת את הסולידריות ואת התשתית הכי בסיסית: הלכידות החברתית ואת אמון הציבור בשלטון, ולכן היא תהרוס את הבית השלישי".

ח"כ עומר בר-לב אמר: "השבוע למדנו שנתניהו מבחינתו לא רק שהמדינה זה הוא אלא הדמוקרטיה זה הוא, ומי שפועל נגדו פועל נגד הדמוקרטיה. במילים אחרות, זו מונרכיה וזה עוד צעד בלתי מתקבל על הדעת שמסית חלק גדול מהציבור נגד הערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה".

ח"כ יואל חסון אמר למפגינים: ’אתם הגיבורים של התקופה הזאת, וזה לא מובן מאליו ומעורר תקווה. לפני כמה חודשים היו כמה עשרות מפגינים בפתח תקווה, ואז ניסה ראש הממשלה באמצעות אנשיו לחסל את ההפגנה הקטנה הזאת. הדבר הטוב שיצא מזה זה שמעשרות זה הפך למאות, לאלפים ולעשרות אלפי מפגינים ברחבי הארץ.".

ח"כ קסניה סבטלובה, תושבת העיר המשתתפת בהפגנה זו הפעם הרביעית, אמרה: "השבוע ראש הממשלה באמת התעלה על עצמו והפעם הוא יוצא לא רק נגד האויבים המסורתיים שלו, שדורשים צדק ולחשוף את השחיתויות שלE5, אלא נגד כל אדם במדינה שמאמין בניקיון כפיים".

מיכאל זץ אמר בהפגנה: "הגיע הזמן להגיד שיש דברים שלא נעבור עליהם על סדר היום כמו ביטחון המדינה. לא ניתן שיגנבו את המדינה כאילו מדובר במכולת של משפחת נתניהו".

יהורם גלילי סקר כמה פרשיות שחיתות בהן היו מעורבים פוליטיקאים בישראל, והזכיר לכולם כי מאז נבחר נתניהו בפעם הראשונה לראשות הממשלה בשנת 1996 נחקרו נגדו עד כה 12 פרשות שונות.

גילעד ביהרי: "יש לנו ראש ממשלה שמבין שדרכו הולכת להסתיים, וזה הזמן להגביר את הלחץ ואת ההפגנות ואת הקריאה לסיום שלטון השחיתות וסיום קיסרות נתניהו. הגיע הזמן להגיד די לשלטון המושחת".

איתי אלמוג בר, פעיל מחאה המוכר ממחאת קיץ 2011, ריגש את הקהל כשאמר: "כולנו ראינו השבוע את מופע האימים של ביבי. ראינו מנהיג שמתנהג כמו דיקטטור וטוען שהתקשורת והשמאל תוקפים אותו כי אינם מקבלים את רצון העם. הוא לקח את החקירות נגדו והפך אותן לבעיות של כל תומכיו".

בסיום ההפגנה הצטרפו כל המפגינים והמפגינות להמנון "התקווה" והניפו את דגלי ישראל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות