חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

חשיבותם של תמרורים מוארים

 

בשנים האחרונות הולך ועולה מספר תאונות הדרכים, וישנן לא מעט סיבות לכך. החוקים והתקנות המחמירים מנסים להתמודד עם התופעה ולצמצם אותה ככל הניתן, ולצדם ממשיכים להתפתח אמצעים נוספים שיקלו על הנהגים ויהפכו את הנסיעה לבטוחה יותר.

 

בשנים האחרונות הולך ועולה מספר תאונות הדרכים, וישנן לא מעט סיבות לכך. החוקים והתקנות המחמירים מנסים להתמודד עם התופעה ולצמצם אותה ככל הניתן, ולצדם ממשיכים להתפתח אמצעים נוספים שיקלו על הנהגים ויהפכו את הנסיעה לבטוחה יותר. אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני הנהגים הוא ההתמודדות עם תנאי הכביש בשעות הלילה, כשהחשכה הופכת את הנהיגה למסוכנת יותר. אז נכון, נהיגה איטית יותר וערנות מוגברת הם שני מרכיבים חיוניים שישפיעו על הבטיחות שלנו, אבל הצבת תמרורים מוארים היא ללא ספק צעד חיוני ומעל הכל – מציל חיים. .

 נהיגה בתנאים מורכבים

אם מטרת התמרורים הפרושים לאורך הדרך היא לספק לנו מידע חשוב על המסלול שלפנינו, הרי שגם בתנאים מורכבים יותר אנחנו צריכים להיחשף למידע הזה. למעשה, בחשכה, בגשם או בערפל, המידע הזה קריטי עוד יותר ונראותם של השלטים חשובה בהתאם. לדוגמא: מעבר חציה הוא נקודת מפגש מסוכנת בין הולכי רגל לכביש. אם נהג רכב לא יהיה מודע לכך שהוא מתקרב למעבר חציה הוא לא ידע להתאים את מהירות נסיעתו בהתאם. התקנת תמרור מואר בקרבת מעברי חציה תדגיש ותסמן לנהג בכל תנאי תאורה את מיקומו של מעבר החציה ובכך תגביר את הבטיחות בסביבת מעבר החציה. דוגמא נוספת לשימוש יעיל בתמרורים מוארים היא בקרבת צמתים. ככל הנראה 2 התמרורים החשובים ביותר בלוח התמרורים הם תמרורי עצור ותמרור האט ותן זכות קדימה אשר לרוב מותקנים בצמתים. אלו תמרורים שחשוב יותר מכל תמרור אחר שיראו ויודגשו בכל תנאי מזג אוויר. התקנת תמרור עצור והאט ותן זכות קדימה מואר כתחליף לתמרורים הסטנדרטיים (מחזירי אור) בעיקר בצמתים תסייע לנהגים לראותם בכל תנאי מזג אוויר ותנאי תאורה ובכך תגביר את הבטיחות בצומת.

התרעה על מהירות מופרזת

לצד התמרורים הקלאסיים והמוכרים, שהוספת תאורה סביבם היא צעד מצוין שיאפשר לנו להיות מודעים אליהם גם בתנאי ראות לקויים, קיימים היום בדרכים רבות גם תמרורי מכמונות מהירות המציגים לנהגים בצג דיגיטלי את מהירות נסיעתם הנוכחית. סביר להניח שנתקלתם בהם באחת הנסיעות שלכם בעיר, בעיקר במקומות שבהם קיימת נטייה לנהוג מעל המהירות המותרת, לרבות ברחובות המרכזיים בערים הגדולות. הצבתו של תמרור המהירות האוטומטי יעילה, אך עלותו גבוהה במיוחד ביחס לתועלת אותה הוא מייצר שכן הוא מדובר "בשלט" בודד שלרוב מתקינים 1 או 2 בכל העיר (בשל עלותו הגבוהה). לעומת זאת מחירו של  תמרור מואר נמוכה משמעותית, משמע, בעלות של מכמונת מהירות אחת  תוכלו לשלט ב 10 שלטים מוארים אזורים נרחבים בעיר שיגבירו את המודעות ויאירו הן בשעות הלילה והן בתנאי ראות לקויה. בנוסף יתרונותיו של התמרור המואר ברורים: התקנתו קלה ופשוטה, הוא אינו דורש תחזוקה וכמובן שאינו דורש תשתית חשמל להארת הרחוב.

 איך זה עובד?

בפשטות, בראש התמרור המואר נמצאת יחידת כוח וסוללה הנטענת מאנרגיית השמש. התמרור מוצב באזור חשוף לאור השמש ומאפשר בכך את טעינת הסוללה ע"י אנרגיה סולארית במהלך היום. יום טעינה שווה בערכו לתאורה במשך כל שעות הלילה. המנגנון מצוייד בחיישן תאורה אוטומטי ואינו מצריך כיבוי והדלקת של התמרור. ניתן להזמין כל סוג של תמרור מלוח התמרורים בהתאם לצורך. התקנה של תמרורים מוארים מתאפשרת על עמודים שקוטרם 2.5 ו 3 צול.

מידע נוסף באתר ארבל שטראוס

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות