חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

שלום ילדים - שנת הלימודים מסתיימת

 

דברים מהלב   שלום ילדים שנת הלימודים מסתיימת לה השבוע,  ורגע לפני שהחופש הגדול כבר מתחיל כבר ביום ראשון. נכון, שכולם שמחים והרבה ילדים הולכים לקייטנות, לים ,לבריכה ,לטיולים ,לבתי מלון ,יש מי שנוסע לחופשה ויש כאלה שנשארים בבית מכל מיני סיבות.

 

דברים מהלב   שלום ילדים שנת הלימודים מסתיימת לה השבוע,  ורגע לפני שהחופש הגדול כבר מתחיל כבר ביום ראשון. נכון, שכולם שמחים והרבה ילדים הולכים לקייטנות, לים ,לבריכה ,לטיולים ,לבתי מלון ,יש מי שנוסע לחופשה ויש כאלה שנשארים בבית מכל מיני סיבות.

בחופש  כל כך כייף שלא צריך להכין שיעורים ולא להתכונן למבחנים לא צריכים תלבושת אחידה וגם לא צריכים לתת הסברים למורה .בחופש אפשר לישון יותר מאוחר לפגוש יותר חברים ללכת ביחד לקניון, לסרט, או סתם לשבת ביחד.אבל לפעמים אנו לא מפעילים את שיקול הדעת ועושים שטויות. ולא חושבים על הסכנות שנגרמות מאי שיקול דעת, ואחר כך אנו מצטערים ולפעמים זה כבר מאוחר מדי .

יש משפט שאמר : "סוף מעשה במחשבה תחילה " זה אומר שצריכים לחשוב קודם לפני שעושים שטויות .את החופשה אנו צריכים לעבור בשלום ולחזור לשנת הלימודים הבאה בריאים ושלמים זה אומר שבשמש נתנהג לפי הסיסמה "חכם בשמש" זה אומר לשתות הרבה מים לחבוש כובע להיות בצל ולמרוח קרם הגנה לפני שאנו נחשפים לשמש.מומלץ לכל ההורים למרוח קדם הגנה לילדים לפני שהם יוצאים בבוקר לקייטנה לים או לבריכה.

יש לי בקשה מאוד חשובה מכל הילדים שקוראים את המדור שלי , אל תשחקו בדברים מסוכנים כמו אש ,תתרחקו מהכביש כי הוא לא משחק ילדים ,הכביש נועד למכוניות ולא לילדים אז תתרחקו ממנו כמה שיותר. עם אנשים זרים לא מדברים כי יש הרבה אנשים רעים שיכולים לנצל את התמימות שלכם לדברים לא טובים אז אל תתפתו לשום דבר ממי שאתם לא מכירים. כמובן תשמרו על הגוף שלכם ואל תתנו לאף אחד לגעת בכם.אני בטוח שאם תחשבו טוב ותשמרו על כללי הבטיחות החשובים האלה ,החופשה תעבור בשלום וכולנו נהיה מאושרים.אז חופשה מהנה ונתראה בשבוע הבא     איציק הליצן

 

ההמלצה השבועית :

השבוע אמליץ לכם הספר  רועי והדולפינים מאת ערן פרחיה (בהוצאת אופיר ביכורים  ) הוא סיפור על מפגש בין פלאי הטבע והיקום,  לילדים קטנים עם חלומות גדולים. הסיפור מתאר את רועי ואביו שאוהבים לטייל ולבלות בקיץ בחוף הים. באחת הפעמים כשהם מטיילים בשעות הערב הם רואים את השמש השוקעת. רועי הקטן מביע את דאגתו בפני אביו  ומעלה רעיונות להצלתה של השמש, כמו, שאיבת המים מהים, או לצאת בסירה ללב ים לדבר עם הדולפינים שיעזרו להחזיר את השמש.

אביו מסביר לו כי הרעיונות אינם ישימים בשל הדאגה לאיכות הסביבה,  ומציע לו פתרון חלופי – לדבר עם  הדולפינים בחלומותיו ולבקש מהם שידאגו לחזרתה של השמש. ואכן כך קורה, כשרועי מתעורר משנתו הוא רואה "בַּשָּׁמַיִם הַשֶּׁמֶשׁ זָרְחָה מְרֻצָּה בֵּין עַנְנֵי כְּבָשִׂים לְעַנְנֵי נוֹצָה". הסיפור מסתיים שרועי מודה לדולפינים ומאז ועד היום :ְּשֶׁהַשֶּׁמֶשׁ שׁוֹקַעַת מִמָּרוֹם, אֶל תּוֹךְ הַיָּם הַגָּדוֹל וְהַסּוֹעֵר, הַדּוֹלְפִינִים שׁוֹמְרִים עָלֶיהָ וּמַעֲלִים אוֹתָהּ אֶל עָל, וְאוֹר גָּדוֹל מֵצִיף אֶת כָּל הֶחָלָל.

 

הסיפור ואיוריו המיוחדים פונים אל קהל הילדים הסקרנים ושאלותיהם האינסופיות, הקשורות להתמודדות עם החושך ( פחד שמתאפיין בתקופת הילדות),  והקושי לשחרר את החווית שמתרחשות ביום בחשש שהכל יעלם ולא יחזור למחרת. מומלץ בחום..

 

פינת המכתבים:

מכתב דומה לזה כבר עניתי בעבר במדור אבל בגלל חשיבות הנושא לקראת החופש הגדול אענה גם הפעם .והמסר כאן לילדים ולהורים במשותף.

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי אביעד ואני בן 11 ואני רוצה להתייעץ אתך במשהו חשוב. בשבת האחרונה נסענו עם חברים לטיול ג’יפים וכשהיינו במדבר אבא של אחד הילדים נתן לו לנהוג על הג’יפ שלהם . אני מאוד רציתי גם ואבא שלי לא הסכים בכלל לשמוע על כך . מאוד כעסתי ובכיתי שגם אני רוצה לנהוג על הג’יפ שלנו . ואבא אמר כשאגדל ויהיה לי רישיון נהיגה הוא ייתן לי לנהוג וילמד אותי איך נוסעים במדבר. אני חושב שיש היגיון במה שאבא אומר אבל לי אין סבלנות לחכות מה עושים? תענה לי דחוף בבקשה..

תשובה : לאביעד החמוד .אני מעריץ את אבא שלך שהוא לקח אחריות ולא התפתה לאבא לא אחראי ,שנותן לילד לשבת מאחורי הגה .וזה לא משנה שזה במדבר. לא רק שזה עבירה על החוק. זה גם מסוכן ויכול לגרום לאסון. אין מה לעשות בחיים צריכים הרבה סבלנות ותחכה עד שיהיה לך רישיון נהיגה ואני בטוח שתנהג הרבה ותטייל הרבה בארץ ובעולם. אל תתפתה לשטויות וחוסר אחריות שאחרים עושים. אתה יודע שאבא שלך צודק ועל כך מגיע לו כל הכבוד. חופשה טובה ובטוחה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על אחת מבריכות השחייה באזור המרכז שאירחה קבוצה של תלמידים  מבית ספר של ילדים עם צרכים מיוחדים,  ונתנו להם אוכל שתייה  ומתקנים מתנפחים וכל זאת בחינם אני תרמתי את המופע וביחד עשינו שמח לאותם ילדים מיוחדים ומקסימים.. והיה כיף גדול לראות את אותם ילדים שמחים ומאושרים. כשאמרתי למנהל הבריכה שאני הולך לכתוב על כך בעיתון הוא ביקש שלא אזכיר את המקום כי הם עושים את זה באהבה גדולה. תמיד כיף לראות אנשים טובים לידך. שגם תורמים ועושים למען אותם ילדים עם צרכים מיוחדים .כל הכבוד להם ותודה על האירוח ברוחב לה.

הבדיחה השבועית :

שאלה: מה אומר השופט לסרגל ?

תשובה: תהיה איתי ישר!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות