חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הריאליטי של מפלגת העבודה

 

כ-400 איש הגיעו לצפות בעימות בחירות מיוחד בין תשעת המתמודדים לראשות מפלגת העבודה, שהתקיים במוצ”ש האחרון באולם הבריאה בישפרו סנטר במודיעין 

 

כ-400 איש הגיעו במוצ"ש האחרון לצפות בעימות הגדול – אירוע הדיבייט הראשון מבין שלושה אירועים ארציים שערכה מפלגת העבודה – באולם הבריאה בישפרו סנטר – לקראת הבחירות לראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה, שיתקיימו ב-4.7.17. כ-50,000 חברי וחברות המפלגה ייצאו להצביע בבחירות לראשות המפלגה, שבהן מתמודדים תשעה מועמדים: היו"ר המכהן, ח"כ יצחק הרצוג, היו"ר לשעבר, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עמר בר-לב, השר לשעבר אבי גבאי, האלוף במיל’ עמירם לוין, הפעילה החברתית דינה דיין, פרופ’ אבנר בן זקן, ופעיל המפלגה הוד קרובי.

אולם הבריאה היה מלא בבלונים צבעוניים, בכרזות ענקיות עם הכיתוב "פריימריס 2017", והצבעים אדום, כחול ולבן של מפלגת העבודה כיכבו גם על הבלונים ועל החולצות שלבשו הפעילים והפעילות של המועמדים השונים. את האירוע פתחה ענבר אדמון, לשעבר יו"ר המשמרת הצעירה בעיר ואחד מהפעילות המרכזיות בסניף, שביקשה עימות דמוקרטי מכבד וסיפרה כי היוזמה לקיום אירוע הדיבייט עלה לראשונה בסניף המקומי של מפלגת העבודה. היא אף הודתה לחברים בסניף המקומי שסייעו לארגון האירוע בתוך זמן קצר יחסית: רמי להב, לין דרור, איילת מור, יהורם גלילי, מיכאל זץ, יאיר בוקאי, אלון מרקוס ואילן בן סעדון.

סגן ראש העיר אילן בן סעדון אמר כי "סניף מודיעין הוא בעיני המודל כיצד צריך לפעול כדי לנצח. אני מתרגש כל פעם מחדש לראות את אווירת הצוות של החברים שיודעים לכבד האחד את השני ובעיקר לעבוד יחד כי המטרה חשובה יותר. כדי לנצח ולהוביל את העם, אנחנו חייבים בראש ובראשונה להתלכד ולהבין שלפני שעושים שלום בעולם, לעשות קודם כל שלום בעם".

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, תושב מודיעין, אמר:  "אנחנו צריכים להיות גאים בכך שעשרות אלפי אנשים בוחרים את המנהיג שלהם. זה בסדר שמתווכחים ואני סומך על גבול האחריות של כל מתמודד. אנו רוצים לראות ויכוח על דרך, מדיניות ותפיסות עולם. שנקרא תיגר על שלטון הימין שהורס כל חלקה טובה במדינת ישראל. בשביל זה אנחנו כאן".

כל מתמודד קיבל דקה להציג את עצמו בדקה בלבד, ולאחר מכן צפצף שעון העצר. ח"כ אראל מרגלית התנצל על דבריו כלפי אבי גבאי בעימות הקודם שנערך בוואלה ואמר שדבריו הובנו לא נכון בשל תרגום מהתקשורת הזרה. לאחר מכן נשאלו המתמודדים שאלות שונות. התומכים של כל מתמודד הריעו לו  ומחאו כפיים. במהלך העימות קיבל כל מועמד אפשרות להציג שאלה למועמד אחר.

ח"כ יצחק הרצוג אמר שיעשה הכל כדי להחליף את נתניהו וציין: "זו הצבעה גורלית ואנו יכולים לנצח בעזרת בניית גוש מרכזי גדול, כמו שקם המערך, כמו שקם הליכוד וישראל אחת וכמו שפרצנו עם ציפי לבני והגענו ל-24 מנדטים. הדרך לסחוף את ההמונים היא שהמפלגה תראה ביטחון עצמי ואם היא תגיד לציבור שהיא בונה גוש גדול. אני בטוח שעם חיבורים והרבה עבודה סזיפית וקשה נצליח להגיע לשלטון. זה יילך עם מפלגות מרכז חשובות ואישים ודמויות וזרמים שונים וביחד".

ח"כ אראל מרגלית הודיע כי "אנחנו ננצח רק אם נברר את העמדות האמיתיות שלנו. מול נתניהו נצטרך עוצמה ונצטרך להילחם בשחיתות ובהסתה המטורפת שקיימת ברחובות, ומי שלא מסוגל להציג כוח מול נתניהו לא יגיע לשלטון. המילה שלום צריכה להיות חלק מהלקסיקון של המפלגה, כאשר אפשר להוביל את ישראל לפתרון מדיני שייתן הסדר ולא מתוך חולשה".

ח"כ עמיר פרץ סיפר כי "ב-2006 באתי עם אותה תפיסת עולם, שהייתה אמורה להביא פתרון מדיני, וניצחתי את נתניהו מכל הבחינות. הייתי הראשון שאמר שצריך לתמוך בשתי מדינות לשני עמים, וכנ"ל לגבי קביעת שכר מינימום בזמנו. תמיד הלכתי נגד הזרם וגם הייתי חבר הכנסת שהחליט להיות חבר בוועדה לקידום מעמד האישה". הוא הודיע כי במידה וייבחר לראשות הממשלה, יבטל מיד עם היבחרו את כל חברות כוח האדם בישראל.

אבי גבאי הצהיר כי "אני היחיד שהתמודד מול נתניהו ומול כל המערכת שלו במתווה הגז. הוא מנע ממני לדבר בישיבות ונלחמתי אחד מול 19 שרים ומול כולם. אני היחיד שיודע להתמודד ולעשות את זה, גם אם זה מאוד קשה. נפגשתי עם הרבה אנשים ברחבי הארץ, והחלטתי שהמפלגה צריכה מנהיג קצת שונה ושתהיה גשר לציבורים חדשים".

ח"כ עומר בר-לב: "מפלגת העבודה, לצערי, איבדה את הביטחון העצמי שלה. הסיבה היחידה שכולנו נמצאים פה היא שזו מדינת הלאום שלנו והחזון של הרצל הולך לאיבוד. אנו צועדים לקראת תהום והליכוד מוביל אותנו לשם, ולכן המפלגה צריכה לחזור להתמודד על נושאים כמו שלום וביטחון, לעמוד מול הימין ראש בראש ולהילחם מולו, ואת זה נטשנו בשנים האחרונות. בשכונות בירושלים יש 350 אלף תושבים עם תעודת תושב, שבעוד כמה שנים יוכלו לבחור ראש עיר פלסטיני. מהם 250 אלף איש לא צריכים להיות חלק מתושבי ירושלים וחלק ממדינת ישראל, ולכן הגבול המוניציפלי ישתנה כשאהיה ראש הממשלה".

עמירם לוין: "כמו שהייתי הראשון שאמר בזמנו לרבין שצריך לצאת מלבנון, אני הראשון שאתייצב לצדם של חיילי צה"ל. כולם פה מדברים: ’אני ואני’ ואף אחד לא לוקח אחריות על לאן שהידרדרנו. צריך ללכד את האנשים, וזו היכולת שלי בעסקים וגם כמבוגר אחראי".

אבנר בן זקן: "כולם אזרחי ממדינת ישראל וצריכים להשתתף במרחב הציבורי שלנו – מזרחיים, אשכנזים, דתיים וחילונים". הוא גם סיפר כי יילד את אשתו בדרכם לבית החולים וכי מאז הוא עסוק בלידות של כל מיני דברים, כאשר כעת הוא מבקש "ליילד" מפלגה חדשה, רעננה ובעלת בטחון עצמי גבוה יותר.

דינה דיין: "אנחנו יכולים וחייבים לחזור להיות מפלגת שלטון. אנו רגע לפני התמוטטות וחייבים לתת  פתרון בפועל לחצר האחורית של מדינת ישראל. כאשר נשלוט, מדינת ישראל תהיה מדינת רווחה ותצליח להרים שני מיליון עניים וזה מה שצריך להיות. אנחנו אמורים לחולל מהפכה חברתית-כלכלית, ואם לא נרים דגל ברור, העם לא יחזיר אותנו לשלטון".

הוד קרובי: "אני בא עם רוח חדשה ואותם אנשים שלא הצביעו למפלגה צריכים להצביע לעבודה. אם אבחר, הדבר הראשון שאעשה יהיה לתת תקווה לכל

האנשים שנמצאים בבית".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות