חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

שאלות למומחי נדל”ן בארה”ב: מה התזמון הנכון לרכישת דירה להשקעה?

 

הטרנד החדש של רכישת נכס להשקעה בחו”ל תופס תאוצה. יצאנו לבדוק - האם זה באמת כדאי?

 

נדל"ן להשקעה באופן כללי

השקעה בנדל"ן הייתה, מאז ומתמיד, אחת ההשקעות המומלצות ביותר למי שהצליח לחסוך סכום סביר של כסף. ההשקעה יכולה להיות דירה להשקעה, שטח, נכס מסחרי ועוד. הסיבה העיקרית לכך, שיש העדפה ברורה להשקעה בתחום הנדל"ן היא הביטחון שיש בהשקעות מסוג זה, בשונה מהשקעות אחרות, וכמובן – גם התשואה המתקבלת בהשקעה כזו נחשבת לגבוהה ביחס לסיכון.

איפה קונים?

עד לפני שנים ספורות היה ברור לכולם, שהשקעה בנדל"ן צריכה להיות בארץ. באותן שנים ארוכות, מי שרצה לרכוש דירה להשקעה עשה זאת תוך כדי חישוב של הסכום שנחסך והיכולת לקחת משכנתא בהתאם לתשואה הצפויה מההשקעה, בעיקר לפי המיקום של הדירה. כיום לעומת זאת, ישראלים רבים בוחרים שלא להשקיע בנדל"ן בארץ, אלא לקנות נכסים להשקעה דווקא בחו"ל.

למה בחו"ל?

יש סיבות רבות לבחור להשקיע בנדל"ן מחוץ לגבולות הארץ, אבל אחת העיקריות שבהן היא מחירי הדיור הגבוהים בארץ לעומת מחירי הדיור במדינות זרות והתשואה הגבוהה יותר באופן משמעותי. תוסיפו לזה את הקלות, בה ניתן לבצע את הרכישה לעומת שנים עברו ותבינו את השינוי שחל במחשבה של המשקיעים הישראליים.

הביקוש העולה בארה"ב

עד תחילת שנות האלפיים, משקיעי הנדל"ן הישראליים העדיפו לרכוש נכסים להשקעה בעיקר במדינות אירופה מהסיבות הרשומות לעיל. העניין הוא, שאז התנפצה הבועה האמריקאית וארה"ב ספגה משבר כלכלי גדול במיוחד. כתוצאה מכך, אמריקאים רבים לא הצליחו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם וכך נוצר מצב, שבו הנכסים שלהם הוצעו למכירה במחירים מגוחכים ומחירי הדיור ירדו באופן משמעותי. ישראל, שלא סבלה כל כך מהמשבר הזה, נהנית מהאפשרות לרכוש דירה להשקעה במחירים נמוכים בהרבה מאלו שבארץ.

התרבות האמריקאית

אנו, הישראלים, רואים בתרבות האמריקאית מודל לחיקוי וניתן לראות זאת בתחומים רבים בחיינו. עובדה זו מהווה יתרון גדול עבור מי שמתעניין בהשקעה בנדל"ן בארה"ב, מפני שכך קל לנו יותר לתקשר עם האמריקאים מאשר עם בני מדינות זרות בעלות תרבות שונה משמעותית משלנו.

למרות הדמיון הרב בין התרבות הישראלית לתרבות האמריקאית, יש הבדל אחד מאוד משמעותי למי שמתעניין בהשקעה בנדל"ן: הישראלים שואפים לקנות נכס למגורים, בעוד שהאמריקאים שמחים לשכור דירות ובתים ולגוון את מקום המגורים שלהם בכל מספר שנים ולכן קל למצוא שוכרים בארה"ב.

אז מהו התזמון הנכון?

ככל שתקדימו לרכוש דירה להשקעה בארה"ב כך תוכלו ליהנות ממחירים נמוכים יותר לפני שארה"ב תתאושש לחלוטין מהמשבר שפקד אותה. יחד עם זאת, מומלץ לבצע את העסקה בליווי של חברת השקעות וכך תוכלו לרכוש דירה להשקעה בחברת intoo לדוגמה ולהיות מלווים לאורך כל הדרך.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות