חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין בראש מדדי היעילות והצמיחה

 

לפי נתוני בחינות המיצ”ב, שהוציא השבוע משרד החינוך ופרסם אתר Ynet, מודיעין מכבים רעות נמצאת בצמרת יישובי ישראל עם מדד הישגים משולב של 80, מדד גבוה יותר משנים עברו. הנתונים שפורסמו נוגעים לבחינות המיצ”ב מדדי היעילות והצמיחה שנעשו ב-80 יישובים ברחבי הארץ בשנת 2016.

 

לפי נתוני בחינות המיצ"ב, שהוציא השבוע משרד החינוך ופרסם אתר Ynet, מודיעין מכבים רעות נמצאת בצמרת יישובי ישראל עם מדד הישגים משולב של 80, מדד גבוה יותר משנים עברו. הנתונים שפורסמו נוגעים לבחינות המיצ"ב (מדדי היעילות והצמיחה) שנעשו ב-80 יישובים ברחבי הארץ בשנת 2016. מודיעין מכבים רעות ממוקמת במקום הרביעי בטבלה, כאשר לפניה נמצאות תל מונד עם מדד של 89, בנימינה-גבעת עדה עם מדד של 87 ורמת השרון עם מדד של 84. יש לציין כי בשנה זו נבחנו בעיר 18 בתי ספר, מספר שגבוה יותר ממרבית היישובים בארץ בסדר גודל של כ-90 אלף תושבים.

 בחינות המיצ"ב בנויות כך שהן כוללות מבחני הישגים, שמשקפים את התוצרים הקוגניטיביים של הלמידה, וכן סקרי אקלים בית ספרי וסביבה פדגוגית, שמשקפים את ההיבטים החברתיים-רגשיים-פדגוגיים. מבחני ההישגים נועדו לבחון באיזו מידה עומדים תלמידי בתי הספר היסודי ותלמידי חטיבות הביניים ברמת הדרישות המצופה על פי תכנית הלימודים. בכיתות ה’ ו-ח’ נעשו מבחנים בשפת אם, במתמטיקה ובאנגלית, ובכיתות ח’ נעשו גם מבחנים במדע וטכנולוגיה. סקרי האקלים והסביבה הפדגוגית מועברים בקרב תלמידי כיתות ה’-י"א, מורים ומנהלים, ונועדו לספק תמונת מצב מפורטת המתארת היבטים שונים בחיי בית הספר. בין היתר, הסקרים מתייחסים לצורה בה תופסים באי בית הספר נושאים כמו שביעות רצון, יחסים בין אישיים, תחושת מוגנות, משמעת והתנהגות.

 נתונים אלה, שמציבים את מערכת החינוך העירונית בראש טבלת החינוך בישראל, מתפרסמים זמן קצר לאחר זכיית העיר, בחודש אפריל האחרון, בפרס חינוך יישובי ארצי. הפרס, שהוענק על ידי שר החינוך, נפתלי בנט, ניתן לעיר לאור הצטיינותה בפעילויות ייחודיות, ובהן יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות אישית וחברתית, סובלנות, הכלת האחר, תפיסה הוליסטית, רצף חינוכי סביב היממה ומגוון מסגרות החינוך, וכן יוזמות לטיפוח אקלים מיטבי שתורם לחיזוק החוסן והצמיחה האישית.

בתוך כך, בחודש אוגוסט פורסמו נתוני התמונה החינוכית, שמציגים כי בכל הפרמטרים נמצאת מערכת החינוך העירונית מעל הממוצע הארצי, בין אם מדובר באחוזי הזכאות לבגרות ובין אם באחוזי הנשירה הנמוכים, בטוהר הבחינות, בקרבה והאכפתיות בין מורים ותלמידים ובהישגים הערכיים של התנדבות, תרומה לקהילה וגיוס משמעותי (לצה"ל ולשירות הלאומי).

 ראש העיר, חיים ביבס: "הנתונים שהוצגו על ידי משרד החינוך מאששים את מה שכולנו בעיר יודעים – שהחינוך במודיעין מכבים רעות נמצא בצמרת. נתונים אלה הם תוצאה של עבודה מתמדת ללא פשרות. שמנו את החינוך בראש סדר העדיפויות העירוני, והתוצאות האחרונות, כמו גם הזכייה בפרס החינוך הארצי, מעידות על ההכרה הארצית שניתנת לעבודה הלא פשוטה הנעשית בעירנו בתחום הזה. אני רוצה לנצל את הזדמנות הפז הזאת ולהודות ולהוקיר שוב על העשייה של כל העוסקים במלאכה: מנהלים, מורים, גננות, תומכי הוראה, הורים, תלמידים ומינהל החינוך העירוני. יישר כוח וכמובן המשך עשייה משמעותית."

 סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "פעם נוספת קיבלנו תימוכין לעובדה שמערכת החינוך בעיר מודיעין מכבים רעות היא ממערכות החינוך הטובות ביותר במדינת ישראל, כמעט בכל פרמטר שנבחן. אני רואה חשיבות גדולה בכך שאנו מצליחים לשמור על רמת ההישגים ואף לשפר אותם, למרות שמדובר בעיר שנמצאת בגידול מתמיד, ובמערכת חינוך שמתרחבת ללא הרף והגיעה כבר ליותר מ-40 בתי ספר ולכ-170 גני ילדים. נמשיך להקצות את מירב המשאבים במערכת החינוך, נמשיך לבחון כל הזמן כיצד נוכל להשתפר ונמשיך להשקיע את כל מרצנו וזמננו למען ילדינו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות