חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

האם ההצעה במכרז למוסד אקדמי נועדה לכישלון ידוע מראש ?!

 

אלבז במכתב: מדוע הוגשה רק הצעה אחת ? האם העיר מודיעין-מכבים-רעות היא לא מספיק אטרקטיבית בכדי להקים בה מוסד אקדמי עם פוטנציאל גדול מאד של סטודנטים תושבי העיר ?

 

 

 לכבוד  מר חיים ביבס, ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום,

 

הנדון: האם ההצעה היחידה במכרז להקמת מוסד אקדמי נועדה לכישלון ידוע מראש ?!

  1. כידוע, ההצעה היחידה שהוגשה לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) במכרז להקמת מוסד אקדמי בעיר, הייתה בסכום של 4,002,000₪ שהיה אמנם יותר ממחיר המינימום הראשוני שנדרש 3,385,041 ₪, אך עפ"י דרישת רמ"י (שעודכנה במכרז ב- 13/11/16), סכום המינימום הוכפל לסכום של  6,770,082₪ במקרה של הגשת הצעה אחת בלבד, ולכן ההצעה היחידה נכשלה מכיוון שהייתה בסכום נמוך יותר ממחיר המינימום הכפול.
  1. המכרז הזה שנמשך מאז תחילת השנה, מעלה שאלות ותהיות רבות:
  • מדוע רמ"י שינתה ב- 13/11/16 את תנאי המכרז והכפילה את מחיר המינימום אם תהיה רק הצעה אחת ? סתם ככה התחשק למישהו ברמ"י להכפיל את מחיר המינימום ? ...
  • מדוע הוגשה רק הצעה אחת ? האם העיר מודיעין-מכבים-רעות היא לא מספיק אטרקטיבית בכדי להקים בה מוסד אקדמי עם פוטנציאל גדול מאד של סטודנטים תושבי העיר ?
  • אני תוהה לדעת האם ההצעה היחידה שהוגשה במכרז להקמת מוסד אקדמי בעיר נועדה להיכשל מראש ?! האם יתכן שמגיש ההצעה היחידה בכלל לא התכוון לזכות במכרז ? אם התשובה היא כן, מדוע בכלל להגיש הצעה שנדונה מראש להיכשל ?
  • אני מניח שאם מגיש ההצעה היחידה היה רוצה מאד לזכות במכרז בהסתברות גבוהה, הוא היה צריך לוודא שאינו היחיד שמגיש הצעה, דהיינו יתכן והיה צריך לפחות לתאם עם מכללה אחרת שתגיש הצעה בסכום נמוך מהצעתו, בכדי שיהיו לפחות שתי הצעות וניתן יהיה לזכות במכרז במחיר המינימום הנמוך (3,385,041 ₪).
  • לחילופין, אם מגיש ההצעה היחידה היה רוצה מאד לזכות במכרז בהסתברות גבוהה, הוא היה צריך לקחת בחשבון שיתכן שהוא יהיה מגיש יחיד, ולכן היה צריך להגיש הצעה בסכום מינימאלי של 6,770,083₪ (שקל אחד יותר מסכום המינימום הכפול למקרה של הצעה אחת).
  1. בשיחה שקיימתי לפני ימים אחדים עם חבר שגר בהוד השרון ומעורה היטב במתרחש בעירו, שוחחנו בין היתר על האפשרות שמכללת "שערי משפט" תעבור למודיעין-מכבים-רעות. הוא אמר לי נחרצות שאין סיכוי שזה יקרה וכי ראש העיר הוד השרון לא ייתן למכללה לצאת מהעיר, עם כל המשתמע מכך.
  1. לא ידוע לי איך אתה מתכוון לפעול בנושא, אך לאור הכישלון הנוסף של המכרז להקמת מוסד אקדמי, והתנגדות המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) להקמת מוסד אקדמי במודיעין-מכבים-רעות, וכפי שהצעתי כמה פעמים בעבר, אני חוזר ומציע לנקוט בצעדים מעשיים וריאליים ולהביא לשילוב ידיים בין תורם גדול לבין מוסד אקדמי ידוע ומוביל מחו"ל, בכדי לסיים את הפארסה/פאדיחה הזו של מכרזים חוזרים, ולהצליח בהקמת מוסד להשכלה גבוהה בעיר. 

בברכה,

אבי אלבז   חבר מועצת העיר מודיעין    יו"ר מודיעין חופשית

                                                                                                                                                                                                                                      

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות