חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עליה בתשלומי הארנונה – על שום מה, למה וכמה?

 

פניות רבות הגיעו אלינו בימים האחרונים לגבי תוספת הארנונה שתושבי מודיעין התבקשו לשלם החל מהחודש. לאור אי הבהירות ”עיתונט – חדשות מודיעין” עושה עבורכם קצת סדר בנושא

 

בהתאם להנחיות משרד הפנים שינתה עיריית מודיעין את חוקי העזר בנושא השמירה בעיר כדי לממן את מערך השיטור הקהילתי החדש ועברה משיטת תשלום המבוססת על חיוב לפי בית אב לחיוב על פי גודל הדירה.

ויכוח ציבורי מתנהל מזה שנים רבות סביב מעמד תוספת תשלום עבור "אגרת שמירה" הנדרשת במסגרת תשלומי הארנונה השוטפים. המתנגדים טוענים, כי מימון שירותי האבטחה באמצעות אגרת שמירה אינו תפקיד הציבור. לדעתם, אגרת השמירה נועדה לממן אך ורק הוצאות ביטחוניות חריגות שמטרתן מניעת פעילות ביטחונית עוינת וכי יש לפעול לביטולה של התוספת "המרגיזה". מנגד ברשויות המקומיות  אומרים שלא יוכלו לתפקד ללא האגרה ועל כן הם נאלצים לגבות סכום מסוים בתוספת לארנונה כדי לתת ביטחון לתושבים.

באמצעות אגרת לתושבים שצורפה לחשבון הארנונה האחרון מסביר מנכ"ל העירייה יורם כרמון את העדכון בהיטל השמירה: "במסגרת זו שונה מערך השמירה המבסס את תוכנית האבטחה העירונית על מערך השיטור העירוני המורכב משוטרים ומפקחים. מערך שיטור זה נועד לשפר את איכות החיים של תושבי העיר וייתן מענה לנושאים כדוגמת רעש, ונדליזם, אלימות, אלכוהול, השלכת פסולת בנייה ועוד". עוד מסביר המנכ"ל כי במסגרת ההיטל תמשיך העירייה לממן את אבטחת כל האירועים העירוניים המתקיימים ברחבי העיר.

עיריית מודיעין גבתה עד היום באמצעות תוספת לארנונה כ-200 שקל לשנה במסגרת אגרת השמירה. זהו תעריף יחסית גבוה בהשוואה לערים אחרות. רעננה והרצלייה גובות סכום גבוה יותר, חולון סכום דומה למודיעין ואילו אשדוד, כפר סבא, חדרה ופתח תקווה גובות סכום נמוך יותר. פתח תקווה, למשל, גובה רק 50 שקל לשנה. ואילו עיריית ראשון לציון הגדילה לעשות כאשר ביטלה את האגרה לחלוטין והיא מתוקצבת על ידי העירייה ללא גבייה נוספת מהתושבים.

לצורך קביעת תעריף חיוב, קבע משרד הפנים תעריף מקסימום, שעמד על 2.61 שקלים למטר. בפועל, העירייה החליטה שלא לגבות על פי המקסימום וקבעה כי התעריף יהיה 1.86 שקלים למ"ר במודיעין (במכבים רעות התעריף גבוה יותר בשל בקשת התושבים לממן מערך אבטחה ייחודי). 

כידוע חישוב שטח הארנונה בעיר הוא על פי שיטת ברוטו-ברוטו הכולל את שטח פנים הדירה עם עובי הקירות החיצוניים, מרפסות מקורות, מחסנים, חניות מקורות, ושטחים משותפים. על פי שיטה זו קיימים לעתים הפרשים גדולים מאוד בין שטח הדירה נטו לבין השטח הכולל המחויב בארנונה.

כמה נשלם עבור "אגרת שמירה" בעקבות השינוי? לבעלי דירות שמחויבים עבור 110 מ"ר בארנונה לא יהיה שינוי. בעלי דירות המחויבים ב-90 מ"ר יחויבו ב-167 שקלים בלבד, כלומר יחסכו 38 שקלים בשנה. דירה המחויבת ב-140 מ"ר תשלם 260 שקלים - תוספת של 55 שקלים בשנה, מי שיש לו 180 מ"ר ישלם מעתה 335 שקלים - תוספת של 130 שקלים בשנה, ומי שיש בידיו דירה של 200 מ"ר ישלם 372 שקלים, כלומר תוספת של 167 שקלים בשנה.    

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות