חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מה ההבדל בין ממד למיגונית

 

ממ”ד נמצא בתוך הדירה ולכן מתאים למבוגרים ובעלי משפחות, בעוד מיגונית היא פתרון מיגון זול יותר שעולה בקנה אחד עם הצרכים של צעירים ובעלי דירות פרטיות במושבים

 

ממ"ד נמצא בתוך הדירה ולכן מתאים למבוגרים ובעלי משפחות, בעוד מיגונית היא פתרון מיגון זול יותר שעולה בקנה אחד עם הצרכים של צעירים ובעלי דירות פרטיות במושבים. מבולבלים בגלל האזעקות? הנה כל מה שצריך לדעת על הנחיות פיקוד העורף

פיקוד העורף קובע הנחיות ברורות לגבי בניית מרחבים מוגנים בבתים פרטיים ובנייני מגורים משותפים. לפי ההנחיות, ממ"ד מוגדר כמרחב מוגן דירתי שעשוי בטון ובנוי במרחב הדירה. עליו להיות בעל דלת הדף וחלון הדף עם 2 חלקים. החלק החיצוני של חלון ההדף צריך להיות בנוי מפלדה נגד הדף, בעוד החלק הפנימי חייב להיות חד-כנפי, צירי ואטום בפני גז.

הממ"ד הקלאסי נבנה בכל מבנה חדש החל משנת 1992 ולכן הוא נפוץ בהרבה פרויקטים ברחבי הארץ. לעומת זאת, מיגונית היא מבנה מבטון מזוין שאותו ניתן לשנע על גבי משאית כדי להניח בכל מקום לרבות חצר של בית פרטי, עסק או מוסד ציבורי. מיגונית קטנה מאפשרת שהות של 2-3 אנשים, בעוד במיגונית מרווחת יש מקום ל-8-10 אנשים.

לצורך השוואה, חדר ביטחון הוא חדר מחוזק שנמצא במרחב הדירה או בחצר. חדר ביטחון בנוי לפי הנחיות פיקוד העורף מבטון בעובי של 20 ס"מ והוא כולל דלת וחלון שעמידים בפני הדף. לבסוף, ממ"ק הוא מרחב מוגן קומתי שנמצא בחלל המשותף של הקומה ולכן מיועד לדיירי מספר דירות, ממ"ם הוא מרחב מוגן מוסדי ומקלט ציבורי נמצא בבעלות הרשות המקומית ומיועד לשרת מספר מבנים באותו רחוב.

למי מתאים כל פתרון מיגון?

באופן עקרוני, מיגונית מתאימה לצעירים שאין להם תקציב לבנות ממ"ד בבית. הם יכולים לנוע במהירות ולרוץ החוצה אל המיגונית במקרה של אזעקה. מנגד, היא פחות מתאימה למבוגרים או בעלי משפחות. זהו קהל יעד שזקוק לפתרון מיגון אפקטיבי בתוך הבית והוא לא יכול להרשות לעצמו לחפש מיגונית פנויה בזמן אמת.

כמו כן, ההבדל בין ממ"ד למיגונית בא לידי ביטוי בשטח בין ערים ומושבים. ברוב הערים שבהם בנייני מגורים של 3 קומות ומעלה יש דירות עם ממ"ד, בעוד במושבים, כפרים, קיבוצים ושטחים פתוחים יש בתים פרטיים עם מיגוניות. מהבחינה הזו השיקול הוא לא רק כלכלי אלא גם מעשי: קשה לתאר שטח עירוני שבמרכזו ניתן להציב מיגונית, בעוד באזורים פתוחים זה נחשב מקובל ונוח יותר.

כמה עולה לבנות מרחב מוגן?

בניית מיגונית היא פתרון המיגון הזול ביותר. עלות המיגונית היא 25-35 אלף ש"ח בלבד, לעומת מיגון חדר פנימי שעלותו 60-70 אלף ש"ח בעבור גודל של 9-12 מ"ר.

באותו הקשר, בניית ממ"ד היא האפשרות היקרה ביותר כאשר מרחיבים את הבית כי עלותה הממוצעת עומדת על 80-130 אלף ש"ח. בנוסף, יישום הממ"ד במקרה של בית משותף תלוי גם בשכנים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות