חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המדד החברתי- כלכלי פוגע ברשויות המקומיות

 

השבוע פנה יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, במכתב לשר האוצר והפנים  במחאה על השלכות שיטת הדירוג החברתי כלכלי של הלמ”ס שפורסם לאחרונה. 

 

השבוע פנה יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, במכתב לשר האוצר והפנים  במחאה על השלכות שיטת הדירוג החברתי כלכלי של הלמ”ס שפורסם לאחרונה. ביבס טוען כי דווקא 73 הרשויות שדירוגם החברתי –כלכלי עלה, יפגעו מהפחתת התקצוב על ידי האוצר וקורא לשנות את הדירוג כך שיבחן יכולת כלכלית של הרשות ולא של התושבים בה

המדד החברתי כלכלי שמתפרסם מדי כמה שנים, משמש תפקיד מרכזי ומכריע בקביעת מידת הזכאות של היישובים לקבלת תקציבים מהמדינה ומיתר הגופים המתקצבים את הרשויות המקומיות.   

בניגוד לדעה הרווחת , רובם המכריע של תקציבי המדינה מוקצים באופן דיפרנציאלי לרשויות, כלומר- רשויות מוחלשות יותר מקבלות תקציבים רבים יותר ולהיפך. כך שלמעשה, 73 הרשויות שעלו במדרג הסוציו- אקונומי חשופות לפגיעה דרמטית בתקציביהן.

במכתב שנשלח השבוע מיו"ר מרכז השלטון המקומי לשר האוצר ולשר הפנים הודגש כי יש לשנות את הקריטריונים במדד , אשר כיום לא משקפים את היכולת הכלכלית של היישוב אלא את המעמד הסוציו- אקונומי של התושבים עצמם וגוררים תקצוב לא הוגן. עוד עלה במכתב כי יש לפרוש את ההפחתות התקציביות לאורך זמן כך שלא ייפגעו בשירותים הניתנים לתושבים.

חיים ביבס ראש עיריית מודיעין- מכבים- רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי: "קיים אבסורד בכל מנגנון הסיווג והתקצוב של הרשויות המקומיות. הדירוג החברתי כלכלי, כפי שנמדד היום, מהווה תמריץ שלילי עבור ראש הרשות, שהרי שיפור ברמת החיים של תושביו גורר ענישה והפחתת תקציבים מה שמביא לעיתים את ראשי הרשויות לרצות לרדת בדירוג במקום לשאוף לעלות ולחזק את עירם. המדד מוכיח עד כמה נחוץ לשנות את שיטת החישוב כדי שתמדוד את היכולת הכלכלית האמיתית של היישוב".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות