חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

שבת העולמית במודיעין

 

מאות תושבים, דתיים וחילונים כאחד, לקחו חלק בסוף השבוע האחרון באירועי ”שבת העולמית”, שהתקיימו השנה לראשונה בעיר. 

 

 מאות תושבים, דתיים וחילונים כאחד, לקחו חלק בסוף השבוע האחרון באירועי "שבת העולמית", שהתקיימו השנה לראשונה בעיר.

 במסגרת אירועי "השבת העולמית", אותה ציינו השנה ב-919 ערים ב-85 מדינות ברחבי העולם, נהנו תושבי העיר משלושה אירועים שונים בעלי זהות יהודית, החל מאירוע הפרשת חלה לנשים, דרך קבלת שבת משותפת ועד להבדלה ומופע מוזיקלי ששילב שירים וניגונים משיר השירים ועד מלווה מלכה.

 השבת העולמית הוא פרויקט יהודי בינלאומי במסגרתו יהודים מכל רחבי העולם, דתיים וחילונים כאחד, מציינים במקביל את השבת של פרשת ’לך לך’, בשלל אירועים מיוחדים. את הפרויקט יזם לפני שלוש שנים רבה הראשי של דרום אפריקה, הרב ד"ר וורן גולדשטיין. הפרויקט כאמור התרחב למאות ערים ברחבי העולם והשנה צוין לראשונה גם במודיעין מכבים רעות.

את אירועי השבת העולמית בעיר פתח ראש העיר, חיים ביבס כשהגיע לברך את המשתתפות באירוע הפרשת חלה שנערך בבית סחלבים ביום חמישי האחרון וציין שהוא גאה שמודיעין מכבים רעות מצטרפת השנה לפרויקט המיוחד שפועל לחבר יהודים, דתיים וחילוניים, במספר רב של מדינות ברחבי העולם ובכך מחזק את אחדות עם ישראל.

במסגרת אירועי השבת העולמית, שנערכו בעיר על ידי מחלקת קהילה בעמותת סחלבים בשיתוף אגף תרבות ואירועים – תרבות יהודית, נהנו התושבים בערב שישי גם מקבלת שבת משותפת. אולם הספורט שבבית הספר עירוני ג’ ע"ש מוטה גור לבש אווירת שבת, והתמלא בשולחנות ארוכים וערוכים שקלטו כ-300 משתתפים, שהגיעו להעביר את השבת בחברותא. האירוע לו היו שותפים קהילות "השמשוני", "יחד" ו"מאיר מודיעין", נפתח בהדלקת נרות לנשים, המשיך בתפילה והסתיים בסעודת שבת חגיגית שכללה קידוש ושירי שבת לצד שירי ארץ ישראל. בין השאר, לזכרו של לאונרד כהן, שרו המשתתפים את השיר "לך דודי" בלחן של שירו המפורסם "הללויה". באירוע נכחו גם מ"מ מקום ראש העיר, שלמה פסי, סגן ראש העיר, מויש לוי וחברי הקהילות בשכונה, שקיימו לראשונה שבת משותפת יחדיו.

במוצאי השבת נערך באולם עינן, כחלק מאירוע השבת, מופע של "מקאם השבת". האירוע נפתח בטקס הבדלה בהנחיית חכם דוד מנחם ואחריו עלתה הלהקה על הבמה וסיפקה למשתתפים הרבים מופע מוזיקלי מרשים של תשעה נגנים שכלל יצירות מקוריות, פיוטים, תפילות וניגונים מסורתיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות