חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס: השקעות של שני מיליארד שקלים במודיעין

 

בחלק 2 מתוך 4 של ריאיון החג עם חיים ביבס אנו בודקים האם ראש העיר עומד בהתחייבויותיו לבוחרים? האם מודיעין מתנהלת כמו שצריך? ומתי סוף סוף תסתיים הפרסה שנקראת תחנה מרכזית

 

בחלקו הראשון של ריאיון החג עם ראש העיר חיים ביבס שוחחנו עמו על הסתבכויות ראשי ערים עם החוק ועל הרעיון להגביל את כהונתם של ראשי הערים לשתי קדנציות בלבד. חלקו השני של הריאיון נוגע בעיקר למצבה של מודיעין. אך תחילה ביקשנו לבדוק עם ביבס מה דעתו על כך שהוא הוצב לאחרונה במקום 42 ברשימת האנשים המשפיעים ביותר במדינת ישראל מטעם עיתון דה-מרקר. שאלנו אותו האם לדעתו זה נתון בעל משמעות או שסתם ישב איזה כתב וחיבר לעצמו מספרים ומקומות ובאותה מידה יכול היה למצוא עצמו במקום ה-20 או ה-80?

"ראיתי תגובות בהן שאלו למה לא מקום 20 כי ברשימה בין 20 ל 40 יש לדעתם אנשים שמשפיעים הרבה פחות ממני", אומר ביבס ומסביר: "צריך לקחת את הכל בפרופורציה, לא שיניתי את אורח חיי. מבחינתי המקום כשלעצמו הוא לא רלוונטי. באתי למודיעין כדי לקדם עניינים, ובתפקיד הנוסף שלי כיו"ר שלטון מקומי מה שהכי חשוב לי זה לקדם את מערכת החינוך של מדינת ישראל. על כך אנחנו נאבקים. יש הרואים בכך משהו מאוד כוחני כי אנחנו משתמשים במלוא הכוח שלנו כדי לכופף את המערכת בכל מה שקשור לחינוך של הילדים שלנו, תקציבי החינוך, ובדברים מהותיים נוספים בחינוך, והכל כדי להביא תוספות למען ילדי ישראל".  

לאחרונה זכתה מודיעין בפרס על ניהול כספי תקין. אתם מפרסמים את זה בתקשורת כאילו זה היה הישג יוצא דופן ומרשים במיוחד. רואים אותך מצטלם עם שר הפנים ומקבל את הפרס, וכך אתם גורמים למי שלא יודע במה מדובר בדיוק לברך אתכם בכל הכבוד ולעשות לכם לייקים בפייסבוק. אולם באותיות הקטנות ניתן לקרוא שלמעלה מ-100 רשויות מתוך ה-250 זכו השנה בפרס הזה. למעשה, אם מודיעין לא הייתה ברשימה, זו היתה שערורייה גדולה וביזיון. לא מדובר בהישג שמראה על תפקוד יוצא דופן. זה רק מצביע על כך שהניהול בסדר, אז למה אתם לא מציגים את כל התמונה בפני התושבים וגורמים לסוג של אילוזיה?  

"קודם כל יש דבר מרכזי וחשוב – אנחנו כבר שנה שביעית ברציפות מקבלים פרס על ניהול כספי תקין. כל עוד אני ראש עיר אני אדאג שזה יימשך. מה יהיה ביום שאחרי אני לא יודע. מה שחשוב זה לקבע את המערכת בצורה כזו שהיא תעבוד כמו שצריך. ומצד שני חשוב להדגיש שהפרס הוא קודם כל של אנשי המקצוע. לא מטריד אותי אם אני נמצא בתמונה כששר הפנים מעניק את הפרס או לא נמצא שם, אם לא הייתי יו"ר מרכז השלטון המקומי סביר להניח שהייתי שולח לטקס רק את הגזבר והמנכ"ל. מה שחשוב מבחינתי זה שהעיר מתנהלת כמו שצריך".

לא בטוח שאפשר להגיד בצורה גורפת שהעיר מתנהלת כמו שצריך. ראה למשל את הדוח האחרון של המבקר: פינוי שאריות בנייה שלא נעשה כפי שצריך, גריסת חומרים אסורה במע"ר, מחלקת פיקוח שלא מתפקדת. אולי דווקא משהו השתבש לאחרונה בניהול העיר?

"שום דבר לא השתבש. כשאתה לא עושה אתה לא טועה כשאתה עושה לפעמים אתה טועה. אנשים עובדים פה, בודקים אותם ומבקרים אותם. הביקורת היא דבר לגיטימי וחשוב. היא באה כדי לתקן את הנדרש ולהמשיך קדימה. זו הזדמנות לעשות סדר ולהשתפר".     

בוא נדבר על תוכנית העבודה שלך שהופצה במסגרת מערכת הבחירות ב-2013. אם נשווה אותה לקדנציה הראשונה שלך אז זה נראה פחות טוב. לפני חמש שנים ישבנו פה באותו מעמד של ראיון חג ונפנפת בגאווה בתוכנית העבודה עם טענה מוצדקת שהוכנה תוכנית לחמש שנים והנה חלפו רק שלוש וסיימת את כל ההתחייבויות שלך לתושבים. היום אם בודקים את התוכנית בחלק  שנקרא ’פרויקטים חדשים’ הרי שהעניינים ממש לא מתקדמים בקצב שתוכנן. לכאורה נדמה שאתה לא עומד בהתחייבויות שלך לבוחרים. איך אתה מסביר את זה?

"זה לא נכון שאנחנו לא עומדים בהתחייבויות. אנחנו עומדים לגמרי בכל לוחות הזמנים. קח למשל את הפרויקט הגדול של מרכז העיר החדש – אמרנו 48 חודשים ונעמוד בזה".

איך בדיוק אם עברו כבר שלוש שנים ואין עוד מבנה אחד?  

"תקרא את הדברים נכון. מדובר ב-48 חודשים מרגע שיצא לדרך. בינואר 2015 הוצאנו את המכרז אנחנו במחצית 2016". 

זה פירוש בדיעבד. לא כך מבינים כשקוראים את המסמך. אין שום אזכור לכך שהספירה תתחיל ב-2015. מי שקרא הבין, כמוני, שמדובר ב- 48 חודשים מיום פרסום תוכנית העבודה. כלומר מאוקטובר 2013.  

"תראה לאיזה מצב הגענו. פעם היו מממשים פחות מ-50 אחוז מתוכניות העבודה וזה היה בסדר. היום אנחנו מממשים 150 אחוז, כי יש גם הרבה פרויקטים שיצאו לדרך ולא נמצאים בתוכנית העבודה המקורית. הם נוספו עם הזמן. לכן, אם יהיה איחור של שלושה חודשים זה ממש בסדר מבחינתי".

אתה רצית ותכננת שהמע"ר יהיה גמור לפני הבחירות הבאות וזה לא יהיה. משהו השתבש?

"יש לנו עוד למעלה משנתיים עד לבחירות. נפגש באוקטובר 2018. המע"ר הוא פרויקט דגל מרכזי שיהפוך את העיר מודיעין למקום בילוי מרכזי. הכל על פי התכנון ועל פי לוח הזמנים המקורי".

לגבי פארק הטבע העירוני בענבה כתוב בתוכנית העבודה זמן ביצוע 24 חודשים. זה כבר היה אמור להסתיים. מה קרה לזה?  

"סיימנו כבר את שלב א’ ואת שלב ב’ בפחות מ- 24 חודשים. יצאנו עכשיו למכרז להשלמות פיתוח של שלב ג’. המשמעות היא שאנחנו מקדימים את לוח הזמנים ולא מאחרים".

זה לא מה שכתוב בתוכנית העבודה שלך. שם מדובר בפארק הכולל מתחם נופש ופארק אתגרי, תחנות עגינה להשכרת אופניים, מצפורים, מרכז מבקרים ואטרקציות שונות נוספות. כל זה לא קיים. מדובר גם באמפיתיאטרון עירוני מרכזי הכולל 5,000 מקומות ישיבה. זה מדע בדיוני או תוכנית עבודה רצינית?

"האמפיתיאטרון כרגע מעוכב. הוא מעוכב כי את הכסף שאני אמור להשקיע בו העדפתי להפנות להרחבת פארק הטבע העירוני, כולל שינוי שבו יהיה אתר מחנה קיץ בסוף הפארק שישמש תנועות נוער מכל הארץ וגם את תנועות הנוער שלנו. הגעתי למסקנה שזה יותר חשוב. במקביל, וזה עוד לא היה כשכתבנו את תוכנית העבודה, הצלחנו להכשיר את האמפיתיאטרון הקיים בפארק ענבה עבור 10,000 איש, כולל כל האישורים הדרושים מגורמי הבטיחות ומהמשטרה".

לבצע שינויים בתוכנית זה בהחלט דבר לגיטימי, אבל מה שאתה לא יכול כנראה לשנות זה את המצב של התחנה המרכזית לתחבורה הציבורית שהפכה לבדיחת השנה או אפילו לבדיחת הקדנציה בקרב התושבים. בפועל הציבור כבר מגחך כשהוא רואה שמגרדים שם את הקרקע כבר המון שנים. זה מצב רציני?  

"זה לא נכון ולא רציני מה שאתה אומר. בפועל עובדים שם במרץ ובחודש מאי 2017 התחנה המרכזית תיפתח. אני מציע לכל מי שלא הרים אבן בחיים שלו ולא בנה לבנה אחת במו ידיו במדינת ישראל, להמתין לסיום. בסוף בוחנים אותך על פי הכנת הפרוגרמות, התכנון, התקצוב והבניה. באפריל או מאי כשנגזור את הסרט אף אחד כבר לא יזכור אם היה עיכוב כזה או אחר. ככלל, אנחנו נמצאים בעיר במצב חסר תקדמים של תנופה ובנייה, אנחנו מתקרבים להשקעות של שני מיליארד שקלים. זו המהפכה האמיתית".

(חלקו השלישי של הריאיון עם ראש העיר יפורסם ביום ד’ הקרוב).

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות