סקר תחבורה במודיעין: הציון - לא עובר
במודיעין הנוסעים נתנו לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 7.3. 100% מהנוסעים ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר ו- 50% ציינו כי האוטובוס בו הם נוסעים עמוס. גם באשר להתחשבות בבעלי לקות ראייה, הציון לא משהו
לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי החל ב- 18 בספטמבר, יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק" במהלך חודש ספטמבר לרחובות ישראל במטרה לבדוק את יעילות התחבורה הציבורית ואת דעתו של הציבור הישראלי עליה. המתנדבים של העמותה בדקו מאות תחנות אוטובוס בלמעלה ממאה יישובים בכל רחבי הארץ. המתנדבים בדקו את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, דפי מידע על קווי האוטובוס, נגישות ללקויי ראייה באמצעות כתבי ברייל עם פרטי הקווים ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף ערכו המתנדבים סקר קצר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בכדי לברר האם הם מרוצים ממנה.
אלו תוצאות בדיקת תחנות האוטובוס:
- במודיעין נבדקו שתי תחנות, בשתיהן לא היו שלטי ברייל עבור לקויי הראייה, לא היה תלוי בתחנה לוח הזמנים של כל הקווים ולא היו מדבקות צהובות גדולות עם מספרי הקווים.
אלו תוצאות הסקר שנערך בקרב הנוסעים:
- במודיעין, נתנו הנוסעים לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 7.3. 100% מהנוסעים ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר ו- 50% ציינו כי האוטובוס בו הם נוסעים עמוס.
שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "אם משרד התחבורה יהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה, יותר אנשים ישאירו בבית את הרכב הפרטי ויבחרו לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. כך יופחתו עומסי התנועה בכבישים, זיהום האוויר יצטמצם, יהיו פחות תאונות דרכים והמשק הישראלי יחסוך כסף רב".
לפרטים נוספים: יסמין לאוי קליסקי, ע. דובר עמותת "אור ירוק", 09-7776161, 050-4488349