חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

החלה מערכת הבחירות

 

במודיעין ניתן כבר לזהות ריח חריף של בחירות לראשות העיר ולמועצה. רבים כבר עוסקים בכך מתחת לשולחן. מה יקרה אם חיים ביבס לא ירוץ לקדנציה נוספת? למי יש סיכוי להיכנס לנעליו הגדולות? האם לביבס יש די כוח להכתיר את יורשו?

 

למרות שהבחירות לראשות העיר ולמועצה אמורות להתקיים רק בעוד שנתיים, דומה כי במודיעין כבר החלה המלחמה על הקולות שלכם. סימן ברור לכך התקבל בשבוע שעבר במייל של כל עיתונאי העיר מגורם אנונימי שהציג עצמו כ"אחד שיודע" וטען כי בישיבת הנהלת העיר הציע ראש העיר חיים ביבס לסגנו אילן בן סעדון להתפטר מתפקידו כמחזיק תיק התחבורה ומהקואליציה.

בין שהדברים נכונים ובין שמדובר ברכילות בלבד, הרי שהם מהווים יריית פתיחה לקמפיין הבחירות הבאות.

ניסיון לנתח מה צפוי לנו בבחירות 2018 מחייב בדיקה כפולה – האחת סבירה למדי, בה חיים ביבס מציג את מועמדותו לקדנציה שלישית, והשנייה שכרגע מוטלת בספק רב, בה ביבס נוטש את הנהגת העיר ואת השלטון המקומי לטובת חברות בכנסת ותפקיד בממשלה.   

אם ביבס ירוץ שוב לראשות העיר, סביר להניח שאיש לא יתמודד מולו שהרי כולם מבינים שהוא יזכה בהן בכל מקרה ובקלות רבה.

המצב המעניין יותר יתרחש אם ביבס יחליט שהגיעה השעה לעלות לרמה הארצית ויפנה את כסאו שיהפוך בן רגע למבוקש ביותר. ביבס עצמו טען בחודשים האחרונים במספר הזדמנויות שאיש מבין חברי המועצה המכהנים אינו מתאים להחליפו.

כפי שהדברים נראים כרגע, לשלושה חברי מועצה מכהנים יש בכל זאת סיכוי מסוים להיכנס לנעליו הגדולות מאוד של ביבס.

הראשון הוא בן סעדון שגרף בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים וזוכה לפופולריות לא מעטה בציבור. אולם ביבס ואנשיו אשר לא רואים בו מועמד ראוי, יעשו הכל כדי למנוע את בחירתו. לביבס  יש את הכוח לקבוע את יורשו, דבר שככל הנראה ימנע מבן סעדון את התפקיד המיוחל. 

המועמד השני הוא סגן ראש העיר מחזיק תיק החינוך מויש לוי, אשר הביע בעבר את רצונו להתמודד על התפקיד. הבעיה העיקרית של לוי היא שלמרות הוותק הרב שלו במועצה אינו מוכר בציבור, או כפי שאמר לנו פעיל ציבור: "איש אינו מזהה אותו בתור לקופה בסופרמרקט וכך אי אפשר להיבחר".

המועמד השלישי הוא צעיר חברי המועצה אלעד שמעונוביץ, אשר זוכה לאהדה רבה בקרב הצעירים בעיר, וככל שמתארכת כהונתו כמחזיק תיקי הנוער התרבות והספורט כך הוא נחשף ליותר ויותר בעלי זכות הצבעה פוטנציאליים. יצוין, כי מעמדו של שמעונוביץ נחלש מעט לאחרונה עם עזיבתו את מרכז השלטון המקומי שם כיהן כראש המטה של ביבס. שמעונוביץ למעשה תלוי ברצונו של ביבס. אם ביבס ירצה באמת לראותו כיורש, הרי שסיכוייו להיבחר יהיו טובים מאוד.

מועמדים נוספים מבין חברי המועצה, כמו: מיכאל חרל"פ, שרון מעוז, שחר מי און ואבי אלבז, אולי משתעשעים ברעיון להתמודד על התפקיד, אך בפועל סיכוייהם להיבחר אפסיים.   

אפשרות נוספת היא מועמדותו של נציג ממכבים רעות, אך כיום לא ניתן להצביע על מועמד כזה בעל סיכוי להיבחר לראשות העיר.  

ומה קורה בנושא הבחירות למועצת העיר? מרבית חברי מועצת העיר מתנהלים כבר בימים אלה כאילו שהבחירות בפתח. חלק גדול מפעילותם ומהלכיהם מכוונים להרחבת מלאי הבוחרים לקראת עוד קדנציה מיוחלת. כמעט כולם נחושים שלא לסיים את הקריירה הפוליטית שלהם עם תום הקדנציה הנוכחית ומוכנים לעשות הכל למען הבוחרים הפוטנציאלים ובעיקר למען הישרדותם.

כך מתנהלים, אם כן, החיים הלוקאל-פוליטיים במודיעין כשנתיים לפני הבחירות. השטח מתעורר. פותחים חמ"לים חדשות לבקרים. המועמדים הפוטנציאלים מריחים שיום הדין הולך ומתקרב. אט אט הם פותחים בפעילות נמרצת יותר ויותר, הם משתתפים באירועים, בטקסים, במפגשים ויורדים בתכיפות רבה יותר אל העם. ככל שיחלוף הזמן והבחירות יתקרבו ניווכח גם שבמשחק הפוליטי הזה המטרה מקדשת את האמצעים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות