חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

חיסוני כלבת לשועלים פוזרו מסביב לעיר

 

כחלק מהפעילות שנעשית בעיר למניעת התפשטות מחלת הכלבת, ביצע השבוע השירות הווטרינרי העירוני פיזור פיתיונות המכילים חיסונים בשטחים הפתוחים שמסביב לעיר

 

כחלק מהפעילות שנעשית בעיר למניעת התפשטות מחלת הכלבת, ביצע השבוע השירות הווטרינרי העירוני פיזור פיתיונות המכילים חיסונים בשטחים הפתוחים שמסביב לעיר, כך מסר השבוע הווטרינר העירוני, ד"ר עופר עינב. הפיתיונות מכילים חיסונים אוראליים (חיסון לחלל הפה), ומטרתם לחסן את אוכלוסיית השועלים והתנים בשטחים שבהיקף החיצוני של מודיעין מכבים רעות.

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ורשות שמורות הטבע והגנים החלו במבצע החיסון האוראלי בשנת 1998 באופן ניסיוני בצפון מדינת ישראל, בעקבות עליה חדה במספר אירועי הכלבת בחיות הבר. החיסון מתבצע על ידי פיזור ממטוס קל, הטס בגובה נמוך, פיתיונות הנזרקים לקרקע. כל פיתיון מורכב משני חלקים, חיצוני ופנימי, כאשר החלק החיצוני הוא כיסוי של קמח דגים ריחני, שמושך את חיות הבר, ובתוך החלק הפנימי מצויה אמפולת ניילון ובה נוזל התרכיב. חיית הבר, אשר אוכלת את הפיתיון, קורעת בשיניה את אמפולת הניילון, כך שנוזל התרכיב בא במגע עם רירית הפה וגורם להתחסנות בעל החיים.

במקרה זה פוזרו הפיתיונות על ידי המפקחים הווטרינריים באופן ידני, כיוון שבשטחים אלה מטוס לא מבצע זריקת פיתיונות, עקב הקרבה לבתי תושבים. כמו כן, הונחו פיתיונות גם באזורים בהם התקבלו תצפיות תושבים על נוכחות שועלים בשנה האחרונה. חשוב להדגיש כי אין כל סכנה בפיתיונות, אולם אין לגעת בהם ויש להקפיד שילדים לא יאספו אותם. בכל מקרה של מגע ישיר בפיתיון, יש לרחוץ היטב את הידיים תוך שימוש בסבון וליצור קשר עם השרות הווטרינרי העירוני.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות