חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

תחבורה לים בשבת: אקמול במקום ניתוח שורש

 

בראשון לציון בדרך לא דרך יוצאת השבת  לדרך  זו שנה שנייה יוזמה פרטית להסעת תושבים לחוף הים במהלך השבת. מדוע העירייה לא בעניין ומדוע שכחו את הבעיה המרכזית, הסעת בני נוער וחיילים למקומות הבילוי בערב שבת ובמשך כל השנה ולא חצי קיץ. אז בבקשה נא לדייק: לחוף הים בשעות היום כן ורק מסוף יולי, למקומות הבילוי  בשעות הבילוי כל השנה, ממש לא. קחו דוגמא מעיריית הרצליה

 

אתמול פורסם פוסט של אחד מחברי מועצת העיר ובו הודעה לציבור כי מהשבת תחל לפעול תחבורה ציבורית בשבת לחוף הים ולמקומות בילוי. אז בואו נבהיר טיפה. מטרת המיזם הינה הגעה בקיץ לחוף הים, כי מקומות הבילוי פועלים בעיקר בערב שבת כמו קניונים פועלים גם בערב שבת ובעצם כל היתר כולל החוף, פועל כל השנה. ובכל זאת ואחרי הכל עדיין זה חצי פתרון מאחר והוא טוב עד ספטמבר, ומה אז? צעירים לא נוסעים לים ולקניונים? ומה עם המועדונים ובתי הקולנוע הפתוחים בערבי שבת? בקיצור, אין חצי הריון.

והנה מה שענו לי מדוברות העיריה לשאלה, מדוע אין העיריה יוזמת כמו בהרצליה תחבורה בשבת כל השנה: "נושא התחבורה הציבורית מצוי בסמכותו הבלעדית של משרד התחבורה. לעירייה אין רשות ו/או סמכות לקבוע בנושאים אלו.כל היוזמות שנעשו בערים אחרות הן יוזמות פרטיות או עירוניות, אך אינן מסתמכות על תחבורה ציבורית רשמית". לבסוף הםנו אותי לחבר מועצה שמטפל בענין באופן פרטי.

אז פניתי, אבל מאז פנייתי הראשונה ב 6.7, למעט מס’ הודעות ביניים "אופטימיות" שלו בוואטסאפ, לשיחה ממש לא התפנה הבחור. ככה זה כשיש פייסבוק, מי צריך עיתונאים... ובפוסט מותר הרי לכתוב הכל ללא שאלות מציקות וגם לקבל מחמאות ותודות. אז למה לא...

ונחזור לענין גופו.

קחו למשל את פתח תקוה, שם האוכלוסייה החרדית והדתית גדולה לאין שיעור מזו שבראשון, ושם רחמנא ליצלן, פועלות מוניות שרות באופן חופשי  24/7, 7 ימים בשבוע.

וקחו גם את העיר השכנה מדרום. רחובות אינה בלשון המעטה עיר  חילונית ואחוז החרדים והדתיים גבוה כמו בפתח תקווה ובכל זאת מוניות השרות פועלות שם בסופי שבוע.

בהרצליה, ראש העיר לא שם על אף אחד ודאג לתחבורה ציבורית בשבתות וחגים  (כנסו! עיריית הרצליה תפעיל שירות הסעות חינמי בשבתות ובחגים)  כבר מתחילת החודש, והכל על שולחן דרך מכרז. המיזם יהיה לחצי שנה, התחבורה תעבור כל חצי שעה ותעלה... 0 שקלים. כן פשוט חינם. ומה שלהרצליה הקטנה מתאים לראשון קל וחומר. ותחשבו על זה!

ולא צריך  להזכיר את חיפה שם כידוע שום חרדי לא יעיז להתווכח. היכן שהפוליטיקאים החרדים מבינים שהקרב אבוד, אז פתאום זה לא נורא והיכן שהמנהיגים חלשים, שם הם גיבורים גדולים. ושימו לב שאיני מדבר על החרדים הפשוטים. ללא המנהיגים שלהם, היו יושבים בשקט בדיוק כמו שאינם מצייצים על התחבורה הציבורית במנהטן או בניס. 

אז מדוע שם זה קורה ובראשון החילונית הרבה יותר, כל חבר מועצה חרדי עושה עאלק גלי צונאמי כאילו פגעו בבבת נפשו, והעירייה משום מה מעדיפה להסתתר מאחרי יוזמות פרטיות חלקיות, כמו זו הנוכחית שפותרת את בעיית ההנגשה לחוף בשבת, אך שכחה לגמרי שצריך היה לדאוג יותר מכל למאות הצעירים ובני הנוער המגיעים מידי ערב שבת לאזורי הבילוי גם במערב העיר ומאות אחרים שממשיכים לת"א.שם כאבא הייתי הרבה יותר מודאג.

כשרואים את התמונה הכללית  של התנהגות הערים השכנות והרחוקות. בוודאי יאמרו לכם שזה ענין של סטטוס קוו. חארטה, זאת לא סיבה ובהרצליה אין שום סטטוס ולא קוו. הכל ענין של עמוד שידרה ורצון לתת לתושבים שבחרו בך וללא שום חישובים אחרים. בתכל’ס, שר התחבורה המסובך כולו בחבלי הקואליציה יחד עם היו"ר ביבי, ביחד עם הרוח וצלצולים של כל מיני פוליטיקאים חרדים שדעתם על החילונים הנבערים בכל מובן כבר ידועה ושמוגדרים על ידם כתינוקות שנשבו, לא יתנו לנו לחיות כמו כל עיר נורמלית. ה"תרגיל" של הסעות זמניות וחלקיות עוקפות עיריה על ידי חבר מועצת העיר לא יאה לכרך ענק ומכובד כמו ראשון. יש לחקות את הרצליה ולא את בני ברק.

כי מה כבר שר התחבורה יכל לעשות לנבחרי העיר... כלום. להוריד לו תקציבים? נו, באמת, רק שיעיזו... הפגנת אלפים שיחסמו לחצי יום את מחלף ראשון, ותאמינו לי, אדון כץ ומר נתניהו היו כבר מוצאים מה לאמר לליצמן, גפני, דרעי ושאר חרדים (לעצמם) שישבו בשקט והם היו יושבים כמו בובול’ה, כי למה לוותר על סיר הבשר בן המיליארדים בשביל כמה מוניות שרות. בתכל’ס, הכל ענין של משחקי כח על חשבון הציבור ולמנהיגים לא ממש אכפת. את מה שאמרו חז"לינו כבר הזכרתי? אז על מאבק כזה היה צריך לללכת ולא על הסעה בחברה שאסור לאמר את שמה... פשוט התרפסות קולוסיאלית של השלטון המקומי, אין מילה אחרת.

השנה בניגוד לאשתקד, יפעל קו אחד בלבד שמסלולו יהא ארוך יותר, אך ניראה שכדי שהקו יהא רווחי במידת האפשר הוחלט על קו אחד, למרות הסיבוב הארוך. ובכלל, ויסלחו לי אבות היוזמה הברוכה כשלעצמה לתחבורה הציבורית בשבת, האם כישלון המיזם אשתקד לא מעיד שזה לא הענין?   לים הרי לא יוצאים כבודדים ומס’ אנשים במונית לא מקפיצים את המחיר לשמיים בעיקר אם מדובר במוניות גדולות וטרנזיטים. החוכמה, להביא להסעות מסודרות כל השנה כולל ערבי שבת וחגים. זה אקמול וזקוקים כאן לניתוח שורש, על זה המאבק יהיה שווה.

ולבסוף בלי מידע על מיזם התחבורה  שיוצא בשבת הקרובה לדרך אי אפשי. אז ככה... 5 פעמים במהלך היום יצא אוטובוס / מיניבוס  ממגדלי העיר, (הראשון ב 10.30)  יאסוף נוסעים מ 15 נקודות איסוף ותחיל בפיזור בחל משעה 13.30. ההסעות יחלו בתדירות של שעה 10.30  11.30  12.30  ויעברו לתדירות של שעתיים: 14.30 16.30. ,הפיזור יחל בשעה 13.30 מחוף הים ובהמשך ב 15.30 ו 18.30.

סיכום הדברים. הצעד צעד טוב אבל רחוק ממה שבאמת הנוער והצעירים זקוקים. אם כבר נלחמים אז ללכת על הכל ולא לפתור רבע בעיה, ואם  איזה פוליטיקאי חרדי תורן קופץ לשמים כדי לשעות רושם על חבריו במפלגה החרדית הנגדית,  אז היה קופץ עוד טיפה באותה הזדמנות . נו אז... ותחשבו על זה. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות