חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

ממשיכים להתגונן מפני התפשטות הזיקה

 

במודיעין מכבים רעות ממשיכים להתגונן מפני התפשטות נגיף ”הזיקה”, שמועבר על ידי יתוש הטיגריס האסייני. בימים האחרונים נתלו ברחבי העיר שלטים המזהירים את התושבים מפני היתוש וכן מבהירים כי בכדי למנוע את התפשטות היתוש המסוכן ומחלות יש לייבש מקורות מים עומדים.

 

בעקבות האזהרות, בשבועות האחרונים נפתחו במוקד העירוני כמאה פניות בנושא. התושבים התריעו על עקיצות שחוו וכן על מקורות מים עומדים, המהווים חשש להתפתחות היתוש, בהם טיפל בהתאם אגף שפ"ע, בניהולו של חיים בלאיש.

כידוע, יתוש זה נחשב כמעביר מספר מחלות ונגיפים. אחד הנגיפים המסוכנים שבהם הוא נגיף "הזיקה", שהוכרז לאחרונה על ידי ארגון הבריאות העולמי כנגיף מסכן חיים. הוא מועבר לאנשים בעיקר על ידי עקיצה, כאשר רק אחד מתוך חמישה אנשים שנדבקים בווירוס הזיקה מפתחים תסמינים כגון: חום גבוה, פריחה אדומה בולטת, כאבי מפרקים, דלקת עיניים, כאבי שרירים וכאבי ראש. תסמינים אלה חולפים בדרך כלל בתוך יומיים עד שבוע, כאשר במידה ונעקצים, ההמלצות הן לנוח, להרבות בשתייה וליטול תרופות מורידות חום. יש לציין כי המחלה עצמה בהחלט יכולה להיות קלה, אולם החשש הגדול ביותר בנוגע לווירוס הזיקה הוא מהידבקות במהלך הריון ומההשלכות על העובר.

ליתוש הטיגריס האסייאני מאפיינים ייחודיים: גוף שחור ופספוס לבן על הרגליים והחזה ולרוב יעקוץ בשעות האור ובאזורי הרגליים. הוא מתפתח בעיקר בבתים ובחצרות פרטיות ומעופו איטי ביחס ליתוש הרגיל. הוא חי ופועל סמוך מאוד למקום הדגירה, כלומר במידה ונעקצים בבית, סבירות גבוהה כי היתוש התפתח בחצר או בקרבתו.

בעיריית מודיעין מכבים רעות ציינו כי עיקר המאבק בזיקה הוא באמצעות פעילות למניעת התפשטות יתוש הנמר האסייתי, כאשר המטרה העיקרית היא לפגוע בהתפתחות הזחלים שגדלים במים עומדים, על ידי יבוש המים. מקורות מים כאלו יכולים להיווצר משלוליות לאחר השקיה, מנזילות מים או מאגירת מים בכלי קיבול, כגון: תחתיות של עציצים, דליים, מכלים שאוגרים מי מזגן או כל כלי שמכיל מים עומדים. יש לדאוג כי בכלים אלו לא יהיו מים במשך שבוע ברציפות, בכדי לא לאפשר לנקבת היתוש להטיל ביצים, שיתפתחו לזחלי יתושים תוך שבוע. חשוב להדגיש כי היתוש יכול להתפתח בכל מקור מים עומדים הגדול מחצי כוס מים.

אגף שפ"ע – היחידה הסביבתית, מחלקת התברואה והפיקוח עירוני ימשיכו בעבודתם למניעת דגירת יתושים בשטחים הציבוריים ברחבי העיר, תוך איתור ומיפוי מקורות דגירה פוטנציאליים והדברתם. עם זאת, על תושבי העיר לגלות ערנות ולדווח למוקד העירוני (106) על מוקדי מים עומדים ו/או חשד להמצאות יתוש הטיגריס האסייאני בטלפון 08-9726177.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות