חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

אלבום הבכורה של יוסי הדר יוצא לשוק

 

איש הרדיו והיוצר יוסי הדר מוציא אלבום בכורה. הדר המוכר לציבור הרחב כמי שהגיש את התוכנית ”הכל דיבורים” בקול ישראל ומגיש כעת יומני חדשות ואקטואליה, החליט לחזור לאהבתו הגדולה ואל העשייה המוסיקלית ומוציא אלבום בכורה מרשים

 

יוסי הדר שירת בלהקת פיקוד הצפון כזמר ושחקן בתקופת הלהקות המתחדשות עם עוד רבים וטובים כמו דוד ד’אור, מירי נבו, מיכל צפיר יסמין גמליאל ועוד. הדר כתב והלחין את מרבית שירי האלבום שזכה לקבלת פנים חמה בתחנות הרדיו ובכלי התקשורת. באלבום גם שירי משוררים שהלחין הדר למילותיהן של לאה גולדברג ויונה וולך. 

האזנה לאלבום מגלה אלבום מרשים ומושקע הכולל לא מעט קטעים משובחים. כך למשל שיר הנושא "להאט את צעדינו" שהלחין הדר למילותיה של לאה גולדברג, שיר שזכה להשמעות רבות ברשת ג’ ב – 88FM  ובתחנות רדיו רבות. שיר שזוכה להצלחה רבה בימים אלה הוא גירסת הכיסוי של הדר לקלאסיקה הישראלית "מכורה שלי" , גירסה מוקפדת רגישה ומקורית.

מה שמאפיין ומבליט את האלבום הזה בתוך שלל האלבומים היוצאים לאחרונה, הוא הטקסטים העמוקים והלחנים הרגישים והאיכותיים של הדר. בולטת במיוחד העובדה שהדר הוא זמר מרשים בעל איכויות קוליות של ממש. לכל אלה יש להוסיף את העיבודים וההפקה המוסיקלית היצירתית של ירון בכר. בכר מי שהפיק עשרות אלבומים לבכירי האמנים בארץ כמו יהודית רביץ, שלום חנוך ריטה, שלומית אהרון, שרון ליפשיץ ועוד, השכיל להעניק לשיריו של הדר נופך של רוק רך עם נגיעות אמנותיות וקלאסיות.

האלבום נפתח בבלדה קסומה "בפרברים" שהלחין הדר למילותיה של גולדברג. מדובר בשיר גנוז של גולדברג שהתגלה במקרה רק לאחרונה. בשיר הזה המדבר על קשיי היום יום ועל אהבה שאינה נכנעת לאילוצי הזמן והמקום, מפליא הדר בשירתו החמה, ובולטות במיוחד הגיטרות של אבי סינגולדה, מי שהקליט בחייו כמה אלבומי מופת. אחד הקטעים המיוחדים באלבום הוא "שימני כחותם" שיר שהלחין הדר למילים משיר השירים. מבחינה מוסיקלית האלבום נע סביב מה שאפשר לכנות רוק רך עם נגיעות של רוקנרול כמו "ריקוד אדום המצויין, ומחוות ארצישראליות כמו " מכורה שלי". מעניין במיוחד השיר "הזמן עובר" שאותו כתב והלחין הדר ובו הוא מוחה על תרבות הריאליטי, על הניכור בעולם הדיגיטלי, ועל אובדן אהבת האדם. האלבום נחתם בשיר יפהפה "איילה" שהלחין הדר למילותיה של יונה וולך. הביצוע המדהים של הדר בשיר הזה מתעלה לגבהים יוצאי דופן, כאשר נגינתו של בכר מסבירה מדוע הוא נחשב לאחד הפסנתרנים והמפיקים המוסיקלים המוכשרים בארץ.

בסה"כ מדובר באלבום מהנה ומרשים, בהחלט יוצא דופן לטובה בנוף המוסיקה הישראלית בעת האחרונה. אלבום שהושקעו בו מחשבה וכישרון רב ושמעמיד את הדר מבלי להגזים בשורה הראשונה של הזמרים והיוצרים בארץ. עוד לוקחים חלק באלבום נגנית הצ’לו נועה איילי, הגיטריסט גבריאל פולק האקורדיוניסט דורון פיקר וארד ייני בחצוצרה.

האלבום הושק בהצלחה בהופעה בתיאטרון תמונע, והדר מתכנן עוד הופעות רבות ברחבי הארץ. ההופעה הקרובה ב- 12.6 בנמל ת"א בבית היוצר, בהחלט שווה להגיע.     

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות