חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

בעיות של גדולים / גוף ונפש

 

העולם היום דינמי ומשתנה במהירות. מה שנכון היום, לא נכון מחר. מחשב שקונים היום, בעוד שנה כבר יחשב מיושן ואיטי שלא להזכיר מכשירי פאלפון, איפדים ומכשרים שהושקו ברגע זה ממש. השינויים באים לידי ביטוי בתחומים רבים וגם עולם העבודה והתעסוקה משתנה.

 

לפני שני דורות היה מקובל לעבוד באותו מקום עבודה מיום העבודה הראשון  ועד יום היציאה לפנסיה. בדור הקודם גילו הבנה כלפי אלה שהחליפו שניים שלושה מקומות עבודה כל חייהם. ואילו היום, כל כמה שנים מחליפים מקום עבודה וזו אף הדרך להתקדם כלכלית, מקצועית ומעמדית. ישנם כאלו שלמדו לעשות עסקים מהשינויים הרבים של בעלי התפקידים.

אני מכירה בחור מוכשר שידע לעשות מהמצב הזה כסף. הוא הקים עסק ובו מאגר מתעדכן של פרטי נושאי משרות המפתח בארגונים השונים, מאגר זה המתעדכן חדשות לבקרים. ומכיוון שכל ארגון זקוק לקשרים עם ארגונים אחרים, המאגר שלו נדרש ביותר.

התחלופה הרבה ואפשרויות המקצועיות הרבות העומדות בפנינו מקשות לעיתים רבות על הבחירה של המקצוע האחד והיחיד. ריבוי האפשרויות מקשה על הבחירה ולא מקל עליה. פעם בן של כורה, היה הופך להיות כורה בעצמו. בת של עורך דין, למדה עריכת דין וילדים של סוחר, המשיכו את העסק המשפחתי.

היום בן של שופט רוצה להיות אומן ובת של פקיד ממשלתי חולמת להיות פסיכולוגית. גם מגוון אפשרויות התעסוקה התרחב: אימון אישי, אימון אישי לנושא מסוים, רפואה אלטרנטיבית, סטייליסטים אישיים ולבית, יועצות הנקה, דולות (לא מיילדות), טיפול במוזיקה, בחיות, בדרמה וכו, כמו כן גם עולם ההייטק התרחב ואנו מוצפים באפשרויות תעסוקה מגוונות, מעניינות, מסקרניות ומאתגרות. אז אם כ"כ טוב למה כ"כ קשה?

כאשר אנו עושים בחירה, אנו נאלצים להגיד לא ולוותר על כל מגוון האפשרויות הנוסף הקורץ לנו. בספר הנפלא של אורניה יפה-ינאי "לכל אדם יש שביל" היא נותנת דוגמא לכך שאם  נוסעים לירושלים, מוותרים על תל אביב. ואני מוסיפה שמוותרים גם על חיפה, נתניה, אשדוד ועוד.

עניין הבחירה הוא עניין קשה גם בתחומים נוספים, ישנם המתקשים לבחור בן/בת זוג, אולי הדייט הבא יהיה מוצלח יותר.... אך בתחום התעסוקה שכיחות ההתלבטות היא מהגבוהות. אז מה עושים???

אפשר להתייאש ולא לעשות דבר, זו גם בחירה. ואפשר לעשות רשימה של התכונות הטובות, החוזקות האישיות: במה אני מוכשר/ת? מה אני עושה הכי טוב? אדם שעושה את מה שהוא טוב בו, נהנה לעשות זאת וגם יש לו סיכוי טוב יותר להתקדם ולהצליח בו.

מה מלהיב אותי? מה הדברים בחיי שגורמים לי התרגשות וגורמים לי לגייס את האנרגיות שלי? אדם שמגייס את האנרגיות שלו הוא במיטבו ויכול להגיע להישגים הכי גדולים שלו.

מה הכי חשוב לי להשיג בעבודה: ביטחון? יציבות? מעמד? כסף? ומה סדרי העדיפויות לגבי נושאים אלו

מנגד, חשוב גם לעשות רשימה של החולשות האישיות, למה אין לי סבלנות? מה מעצבן אותי? מה מקפיץ אותי? מה מעציב אותי?

בדרך זו ניתן לצמצם את האפשריות הרבות העומדות בפנינו ולהבין שגם אם מקצוע מסוים קורץ לנו, הוא לא מתאים לנו בשלב זה של חיינו, אולי בזמן אחר כן.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות