חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

לא חייבים להרוס את העבר בבניית העתיד

 

שאפו לעיריית מודיעין – למרות בניית מתחם מגורים חדש בהמשך למגדלי דימרי, עץ החרוב העתיק ביותר בעיר ברחוב בר-לב פינת החשמונאים, יישמר

 

תושבת העיר בשם דנה המתגוררת ברחוב בר-לב פנתה אלינו לאחרונה בקריאה נרגשת: "שימו לב למה שקורה באתר העבודות ליד בנייני דימרי. עומדים לפגוע שם בעץ החרוב העתיק והיפה שנמצא במקום מאז הווסדה של העיר ואולי אף שנים רבות לפניה", אמרה דנה וביקשה את התערבותנו כדי למנוע את גדיעתו של העץ העתיק.

ואכן, עץ החרוב העתיק המוכר היטב לתושביה הוותיקים של מודיעין, נקלע שלא מרצונו, לאתר בנייה חדש בו מתקיימות עבודות חפירה לבניית מבני מגורים בשדרות החשמונאים בהמשך למגדלי דימרי, ונמצא תחת איום מתמיד של כריתה לטובת העבודות בשטח.

כבר לפני מספר שנים עלה הנושא לסדר היום הציבורי כאשר חבר מועצת העיר לשעבר, והיום מנכ"ל עיריית יהוד, יגאל צדוק, פנה בפנייה נרגשת אל ראש העיר חיים ביבס בבקשה להציל את העץ העתיק. כך כתב בזמנו צדוק לביבס: "במידה ויש כוונה לכרות או להעתיק את העץ אבקש לשנות זאת מיידית", דרש צדוק והסביר, "מדובר בעץ חרוב ייחודי אשר שורשיו משתרגים בסלעי המקום, וכבר שנים רבות משך את תשובת ליבם של פרנסי העיר. ייחודו כה בולט, שאף חשבנו בעבר לאמצו כסמל העיר. יתרה מכך, הוריתי בעבר להציב פנס ירוק מתחתיו, כדי שאפילו בלילה יבלוט העץ בתאורה מיוחדת. אבקשך לפעול בכל דרך להשאירו במקומו, במצבו הטבעי, למען נהיה באמת עיר ברת-קיימא, למען סמל עירוני ועתיד ילדינו. בטוחני כי תתגייס גם למען משימה זו".

צדוק שסייר בזמנו באזור העץ עם כותב שורות אלה, אמר עוד: "הייחודיות של העץ בכך שהוא עתיק למדי, בן עשרות שנים. הוא עומד כאן עוד טרם הגעת התושבים לעיר. יש לו סמליות בשורשיו המיוחדים החודרים אל תוך הסלעים שמתחתיו", ובהתייחסו לבנייה העתידית אמר לנו צדוק: "מי כמוני בעד פיתוח העיר, אבל לא חייבים תמיד להרוס את העבר כדי לבנות את העתיד. אפשר לשלב עבר עם עתיד ולנצל את העץ וסביבתו בפינת חמד לדורות הבאים".

ואמנם, הדברים נפלו על אוזניים קשובות ובעיריית מודיעין הוחלט להותיר את העץ במקומו.

מדוברות העירייה נמסר לנו כי: "במסגרת ההכנות לעבודות נערכו מספר הבהרות על כך שעץ זה יישאר במקומו, לרבות עדכון כלל מנהלי העבודה וסימון בתוכניות העבודה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות