חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עוד תרגיל פוליטי קטן

 

חבר המועצה שרון מעוז אילץ את ראש העיר למנות ועדת ביקורת לרובע מכבים רעות. החוק קובע שחברי הוועדה ימונו מתוך רשימת תושבים שיציעו את מועמדותם, אך ביבס מינה ”ועדת איתור” שתבטיח שהנבחרים יהיו ”ידידותיים”. וגם: מה באמת חושב ראש העיר על ועד הרובע

 

"אני לא מבין למה היינו צריכים להגיע לכך שאני נאלץ להגיש הצעה לסדר בנושא שיש בו חוק שקובע מה צריך להיות. אולי היועצת המשפטית של העירייה תסביר לנו איך זה יכול להיות שעד היום החוק הזה לא התקיים", כך פתח חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת הביקורת שרון מעוז את דבריו בהצעה לסדר יום במסגרתה דרש להקים ועדת ביקורת למינהלת רובע מכבים רעות.

"גם לא יכול להיות שכמה שעות אחרי הגשת ההצעה שלי אני מקבל מתקפת "עליהום" מצד חבר מועצה בכיר כאילו שפגעתי בחלקת האלוהים הקטנה שלו", הוסיף מעוז כשהוא מתכוון לסגן ראש העיר שלמה פסי מחזיק תיק רובע מכבים רעות, שהתנגד נחרצות להצעה.  

מעוז הסביר, כי ועד רובע מכבים רעות פועל על פי חוק. לדבריו, נקבעו שלושה דברים: שהוועד יוקם בבחירות, שתוקם ועדת ביקורת מבין אלה שאינם נבחרי ציבור ושלרובע יהיה תקציב. "הוועד הוקם אך סרסו אותו", אומר מעוז ומוסיף: "אין לו תקציב ואין לו ועדת ביקורת. בראש הוועד עומד מישהו שנמצא בניגוד עניינים, הוא משמש כיועץ משפטי של יו"ר מרכז השלטון המקומי שהיו"ר שלו הוא חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות".

ביבס לא נותר חייב: "אתה אומר דברים שאינם נכונים. אל תגיד דברים לפני שאתה בודק אותם. אחר כך אתה בא ואומר עשיתי טעות. יו"ר ועד הרובע עובד במרכז שלטון מקומי עוד הרבה לפני שביבס נבחר ליושב ראש והוא נבחר ליו"ר ועד הרובע לפני שביבס נבחר ליו"ר שלטון מקומי. כל מה שאתה אומר נכתב לוועדה למניעת ניגוד עניינים, ובסופו של דבר לא קרה שום דבר".

בהמשך דבריו הפתיע ביבס כשחשף ברבים את דעתו השלילית מאוד על חשיבותו ומעמדו של ועד הרובע: "מבחינתי כולם יודעים את דעתי כי ועד הרובע הוא לא דבר שהוא "מאסט", איזו פעילות יש לוועד הרובע? אפילו מס רובע הוא לא רשאי לגבות. אין ברובע כלום. ולכן כל מה שאתה אומר לא רלוונטי. זה לצורך העניין בדיוק כמו ועדת קישוט".

ובאשר להצעתו של מעוז להקים ועדת ביקורת לוועד הרובע, הרי שכאן היינו עדים שוב ל"תרגיל" של ראש העיר (כזכור, בישיבת המועצה הקודמת מינה ביבס את מעוז ליו"ר ועדת הביקורת, בניגוד לרצונו של מעוז, במה שכונה על ידי ביבס כ"תרגיל פוליטי"), שכן על פי התקנות על מועצת העיר למנות ועדת ביקורת מבין תושבי הרובע מתוך רשימת תושבים שיציעו את מועמדותם, אך ביבס הציע שמנכ"ל העירייה יורם כרמון ומחזיק תיק הרובע שלמה פסי הם שיביאו לישיבה הבאה בין שלושה לחמישה שמות מועמדים. כלומר, שלא יהיה פרסום רשמי גורף בו יוצע למי שמעוניין להציג מועמדות, אלא שהשניים ידאגו כבר להציב בוועדה מקורבים מטעמם וכך יובטח שהשקט יישמר וכי לא יהיו "רעשים" במערכת כבעבר. קל להמר שלא נראה ברשימת האיתור פעילים שאינם נמנים על "אנשינו" ברובע. לא נראה שם את עמיקם אורן, את דני רוזנפלד, את יצחקי חן או את אפי מלר. 

חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד בעד הצעתו של ראש העיר למנות את כרמון ופסי כוועדת איתור וזאת למרות שהתקנות מחייבות לאפשר לכל תושב להציע את מועמדותו. התנהלותם של חברי הקואליציה כ"מריונטות" ממושמעות אינה דבר חדש וכבר התרענו על כך רבות בעבר. במקרה זה, גם חברי האופוזיציה מעוז ואבי אלבז, שסבלו מחוסר ערנות, נפלו בפח שהטמין להם ראש העיר.   

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות