חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ראשון לציון בתנופה - עוד מתחם עסקים אושר

 

אחרי אישור מתחם העסקים הענק ”מתחם האלף” בשבוע שעבר- אושרה גם תכנית ”ראשון איילון” במסגרתה כמעט ויוכפלו זכויות הבנייה במקום עד ל-760,000 מ”ר * המשמעות: הקמת רבי קומות לעסקים והיי-טק

 

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית "ראשון איילון": הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, מחוז מרכז,  קבעה לאחר שמיעת ההתנגדויות, כי מדובר בתכנית ראויה הן מבחינת התפיסה התכנונית שלה והן מבחינת היקפי הבינוי והשימושים שהיא מציעה. הוועדה סבורה ששימושי התעסוקה בתכנית, לצד מיקומה הנגיש באופן משמעותי לתחבורה ציבורית, לרבות מערכת הסעת המונים, תשרת ציבור משתמשים מחוץ לגבולותיה העיר. כמו כן, התכנית תואמת את תכנית המתאר לעיר, שהוחלט לאשרה. בכך נסללה הדרך להוצאתה לפועל של התכנית.

מתחם ראשון איילון המשתרע על שטח של כ-500 דונם ממוקם צפונית למתחם האלף, תוכנית הדגל של ראשון לציון שאושרה בשבוע שעבר על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

מטרת תכנית "ראשון איילון" היא לשדרג את אזור התעשייה הקיים, בדומה למודלים המצליחים בהרצליה פיתוח ורמת החיל, למרכז תעסוקה ועסקים מתקדם וזאת על ידי קביעת שימושים לתעשייה עתירת ידע, משרדים, תעשיה קלה, מלאכה ומסחר. בסך הכל מדובר בתוספת זכויות בנייה שכמעט מכפילות את הקיים היום, כלומר 360,000 מ"ר נוספים ל- 400 אלף מ"ר הקיימים היום. במבנים מסוימים יינתנו זכויות בנייה של עד פי חמישה מהקיים. דבר שיאפשר הקמת מגדלים של עד 20 קומות. המתחם ממוקם על צירי התנועה המרכזי בישראל- נתיבי איילון ובצמוד 

לתחנת רכבת משה דיין, בה צפויים גם לעבור בעתיד שלושה קווים של הרכבת הקלה של גוש דן.

עיריית ראשון לציון נערכה בשנתיים האחרונות לאישור התכנית וכבר בוצעה סלילה מחדש של צירים מרכזיים. כיום פועלים שם בעיקר בתי מלאכה קטנים ומפעלי תעשייה בקומות נמוכות על פי המאושר בתב"ע.

ראש העירייה, דב צור, אמר: "ראשון איילון’ מצטרפת ל’מתחם האלף’ והיא חלק מתוכנית המתאר העירונית הכוללת הקמת ארבעת מתחמי תעסוקה ועסקים בשטח כולל של 8.5 מיליון מ"ר, כל אלו צפויים לשדרג עוד יותר את העיר ואת איתנותה הפיננסית".

כאמור, רק בשבוע שעבר אושרה תכנית מתחם האלף של עיריית ראשון לציון הכוללת 1.7 מיליון מ"ר לעסקים ו-5,500 יחידות דיור. מתחם האלף הינו שטח של אלף דונם (דיונות חול) במערב העיר ממערב לנתיבי איילון. המתחם האמור מהווה את עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח העיר, הנהנה מיתרון מיקום מובהק בהיותו סמוך לצירי תחבורה ראשיים.

התכנית שאושרה מציעה מתחם תעסוקה ומגורים המשלב בין תעשיה עתירת ידע (היי–טק), משרדים, עסקים, מסעדות, מוסדות מחקר ומוסדות חינוך ייעודי, מתחמי פנאי ומגורים משולבים. במתחם יוקם גם מרכז קונגרסים. בלב המתחם יוקם פארק מרכזי לרווחת המועסקים והדיירים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות