חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

18 שקלים כדי לעשות פיפי

 

במרכז המסחרי מרל”ז בעמק דותן אין שירותים ציבוריים. מה עושה אימא לילדה שזקוקה בדחיפות ללכת לשירותים ומה אומרים בעלי העסקים במקום על התופעה

 

אם אתם מבלים במרכז המסחרי הוותיק במרל"ז ויש לכם, או לילדכם, צורך דחוף ללכת לשירותים אתם בבעיה קשה ולצידה דילמה לא פחות חמורה: כדי לפתור את הבעיה ולהשתחרר מהלחצים הפתאומיים שתקפו אתכם עליכם לבחור באחת מהאפשרויות הלא ממש סימפטיות הבאות - עליכם להחליט אם אתם רוצים להתחנן בפני בעלי העסקים שיאפשרו לכם להתרוקן בשירותים הפרטיים שלהם, או להתאפק דקות ארוכות, או אולי תבחרו להיכנס לקופת חולים הסמוכה ולהסתכן בלהידבק במחלות, או שבלית ברירה תבחרו באלטרנטיבה האחרונה - פשוט לעשות במכנסיים.  

בכל מקרה מדובר במצב בעייתי למדי הן מזווית הראייה של עוברי האורח במקום, הלקוחות הקבועים ובעלי העסקים עצמם.

תושבת העיר, אם לילדה בת 6, ששהתה במרכז בזמן ביקורנו שם אמרה לנו: "עצרתי במרכז מרל"ז כי זה נוח מבחינת החנייה הגדולה שממול. התכוונתי לקנות כמה דברים לבית כשבתי הקטנה היתה צריכה לשירותים. אחד מבעלי החנויות אמר לי שהוא פותח את השירותים שבחנותו רק למי שקונה אצלו. לא היתה לי ברירה קניתי משהו קטן שלא ממש הייתי צריכה. הפיפי של הילדה עלה לי 18 שקלים. זה מצב אבסורדי. אני לא מבינה איך הרשויות מאפשרות להפעיל מרכז מסחרי בגודל כזה ללא שירותים". 

אחד מבעלי העסקים במרכז טוען כי מאחר וקיימת על פי חוק בעיית נגישות לחדרי שירותים, ותא השירותים שלו לא נגיש מספיק, ייעצו לו ברישוי עסקים בעירייה שלא לאפשר לקהל הלקוחות שלו ולעוברי אורח להשתמש בתא השירותים הצמוד לחנותו. כך אין צורך בהיתרים מיוחדים והשירותים הופכים לשימוש פרטי בלבד לבעלי העסקים על כל המשתמע מכך.

בעל עסק אחר במרכז טוען שלאור העובדה שאין במרכז שירותים ציבוריים היקף העבודה נפגע, שכן לדבריו ידוע לו על תושבים שהיו פוקדים בעבר בקביעות את המקום, אך פסקו מכך לאור המחסור בשירותים ציבוריים.  

ואכן, פנסיונר תושב העיר, אדם מבוגר כבן 70 המתגורר בקרבתו של המרכז, טען בפנינו כי בעבר היה נוהג לשבת כאן בבתי הקפה השונים לעתים קרובות למדי אך ככל שהוא מזדקן עולה הצורך בשימוש בשירותים לעתים קרובות יותר ולכן הוא נאלץ לבלות יותר בקניון עזריאלי ופחות במרכז מרל"ז. שכן, לדבריו, בעלי העסקים במקום לא ממש אוהבים את האפשרות שמשתמשים בקביעות בתא השירותים הצמוד לחנותם.   

מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה כי: "מרכז מרלז הוא מרכז פרטי שתכניותיו אושרו על ידי הוועדה המיוחדת לתכנון ובניה בעת הקמת העיר בשנת 1995. מבדיקת התוכנית עולה כי למרכז ניתן היתר בנייה כך שהפתרון לשירותים הוא תא שירותים בכל חנות. כחלק מההיתר ישנו גם אישור מטעם משרד הבריאות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות