חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

תיירות במודיעין? תתפלאו!

 

תיירות במודיעין?! נשמע מעט הזוי אולי, אבל בכל זאת הנושא עלה לראשונה בשבוע שעבר. נכון, זה עלה בינתיים רק במסגרת ועדה ציבורית שזימן סגן ראש העיר אלכס ויינרב, אבל גם זה משהו. על זה אמר חכם סיני:’’גם מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן’’.

 

הנושאים שעלו בדיון ראשוני במשרדו של הסגן- ויינרב היו מגוונים: החל ממיתוגה התיירותי של מודיעין וכלה בשינויים שידרשו בתב"ע ובחקיקה העירונית.

את עבודת המטה בנושא מבצע אביעד שר-שלום, יועץ התיירות, שנבחר להכין תוכנית לקידום התיירות בעיר מודיעין-מכבים-רעות.

לדברי אביעד שר-שלום, נראה שעיקר ההתמקדות תהיה לתיירות של משפחות לסופי שבוע, חגים וחופשות. להבנתו, העוגן התיירותי הראשי יהיה כנראה מרכז המבקרים "ארץ המכבים" שירכז (לכשיוקם) את כל הפעילות התיירותית בעיר.

גם לדעת רוב חברי הוועדה מיתוג העיר והנושא שיוביל את התיירות בה הוא נושא הסביבה ומורשת המקבים, עם דגש על פנאי ונופש, פעילות בשטחים הפתוחים, ובאתרים החשובים בתוך העיר וביער בן שמן , יחד עם מתן שירותים נלווים כגון – מסעדנות, דלק, מזון ובילוי.

הצעות נוספות למיתוג העיר כללו, עיר של אומנים, מרכז ארצי לאומנויות הלחימה בישראל, ויוזמות כלליות מושכות קהל, כפארק דינוזאורים וכדומה.

נושא הקמת בתי מלון עלה אף הוא: אולם אביעד שר שלום צינן מעט את ההתלהבות והסביר שאין כיום הצדקה כלכלית להקמת מלון בשל העדר מיזמים שימשכו תיירות פנים ותיירות חוץ ללון בעיר כרגע. בית מלון, לדבריו, זקוק לתפוסה גדולה מדי יום, והמלונות הקרובים ליד נתב"ג או ברמת-גן על כביש איילון-נתב"ג, מהווים פתרון מספק ואידיאלי למלון קרוב לעיר (תל אביב) וקרוב לנתב"ג ולדרכי גישה ראשיות לאורך המדינה. רק כשתהיינה מספיק אטרקציות תיירותיות ועיר תוססת צמודה, יהיה יותר סיכוי שיזם יגלה ענין.

וצימרים? בענין זה כדאי שתדעו שלפי התב"ע (תוכנית בנין עיר שקיים לגבי מודיעין) המקום שיועד לצימרים, נמצא בצמוד לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין" שליד מתחם "ישפרו". וגם כאן, שאלת הביצה והתרנגולת עלתה שוב: קודם מיזמים תיירותיים ואח"כ צימרים? או להיפך?

אז מה נשאר? הועלה גם נושא השכרת חדרים עם ארוחת בוקר Bed & Breakfast בתוך בתי התושבים בעיר כמקובל בערים אחרות כגון ירושלים. זה מספק פתרון בעיקר לאלו הרוצים ללון בסופי שבוע בעיר
או לביקורים מזדמנים בעיר.

בענין זה נמסר שהנושא הועלה כבר בדיונים עם מהנדס העיר וצוותו, ויעלה לאחת מישיבה הקרובות של הוועדה לתכנון ובנייה כדי לקבוע מדיניות בנושא. מיזם שכזה דורש סיווג אחר לאותם חדרים (אישור ל"שימוש חורג"). יש לתת את הדעת גם על ההשפעה האפשרית על השכנים, תוספת תנועת מכוניות וכדומה.

אפשרות נוספת שעלתה היתה לאפשר לבעלי גינות גדולות בעיר להקים מבני עץ "צימרים" בחצר הבית
כמקובל ביישובי הגליל ובמושבים בשרון ובגליל ובגולן, נושא זה יעלה גם הוא לדיון של הוועדה לתכנון ובנייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות