חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

זוז במחול במופע בלתי נתפס עם נמרוד הראל

 

לא ברור אם הביצועים המדהימים של זוז במחול או ההופעה של נמרוד הראל היו הסיבה אבל המופע הותיר את הצופים פעורי פה. ומה קרה בריקוד גרידי?

 

אמנם השם שנבחר למופע המשותף של זוז במחול ונמרוד הראל היה "בלתי נתפס" כשם תכניתו של הראל בערוץ בערוץ 10, אולם נראה שהשם שהיה צריך להיבחר למופע הוא "לא יאמן". ללא ספק מעולם לא נאמר צמד המילים הזה בתדירות כה גבוהה במהלך מופע אחד.

לא ברור האם צמד המילים נאמר על ההופעה חסרת התקדים של רקדני הלהקה ממודיעין או על ביצועיו של נמרוד הראל. בכל מקרה במרבית המופע המשותף, שנמשך כשעתיים, 1000 הצופים, במופע שהתקיים בקיבוץ כפר מנחם, נותרו פעורי פה.

את המופע פתחו 130 הרקדנים במחול הפולחן בו הסתתרו עשרות רקדנים מתחת לבד אדום כשרק ידיהם יוצאות ממנו מדי פעם. ריקוד רדף ריקוד כאשר חלקו הראשון של המופע התמקד בתחום המיסטיקה והאשליות.

23 הריקודים, רובם בהופעת בכורה, בכריאוגרפיה של רואי כבירי, מוטי וקנין, הרמן בנג’מין וטל וינברג, השתלבו עם הנחייתו החיננית של נמרוד הראל שהתגלה לא רק כאמן אשליות יוצא דופן אלא גם כדמות לבבית ומפרגנת כאשר לא הפסיק להתפעל מביצועי הרקדנים.

לאחר ריקוד שנקרא "מאחורי המסכה" אשר התבצע כולו כאשר פני הרקדנים מכוסים במסכות, עלה הראל לבמה והוכיח מדוע הוא נחשב היום לאחד מבכירי אמני האשליות בארץ. הראל שאל את הקהל מי הצליח לזהות את ביתו מבעד למסכה ולאחר שמרבית הצופים הצליחו, שאל כיצד והתשובה שקיבל הייתה "על פי שפת הגוף". בעקבות התשובה ביקש הראל מתנדב שיעלה לבמה. הראל השאיר את הקהל פעור פה לאחר שגילה, על פי שפת גופו, מי הייתה אהבתו הראשונה בכיתה א’ ואיזה מספר רשם על פתק.

הראל טרם הספיק לצאת מהבמה וכבר עשרות רקדנים פרצו לבמה והמשיכו להטריף את הקהל במבחר של ריקודים מקוריים שחוברו במיוחד למופע, רובם בעלי שמות ותוכן ברוח המופע: "סודות בשחור", צמרמורת", "אבולושיין", צייד המכשפות", "מרדיגרה" ואחרים.

נראה כי למרות החוויה הבלתי נתפסת של הרקדנים והצופים, צופה אחת צעירה תזכור את המופע טוב יותר מכולם. לאחר הריקוד "גרידי" – חמדן – עלה הראל וטען שבעצם כולנו חמדנים. הוא ביקש מתנדב מהקהל שיגיע לבמה עם שטר של 50 ש"ח. מרבית הצופים היו בטוחים כי מדובר בעוד "קסם" בו הקוסם חותך שטר, אולם כמובן שהראל הדהים שוב.

הראל ביקש מהמתנדבת המקרית לזכור את 4 הספרות האחרונות של שטר 50 השקלים, לקח אותו והחל לקפל אותו. לאחר מכן פתח את הקיפול ולתדהמת כולם נפרש לעיניהם שטר של 200 ש"ח, שסיפרותיו האחרונות זהות לשטר אותו קיבל מהמתנדבת. הראל "התנצל" על כך שיצא שטר של 200 ש"ח והגיש אותו במתנה לנערה שעד היום מתקשה להבין איך זה קרה אבל שמחה על החוויה הבלתי נתפסת.

רקדני להקות הג’אז הבוגרת, אנסמבל הג’אז, להקת המחול הבוגרת ולהקת נעורים ונעורים 1 של זוז במחול המשיכו להדהים את הקהל בקצב בלתי פוסק של ריקודים ובשפע של תלבושות וסגנונות. כמיטב המסורת, גם הפעם הפתיעו רקדני זוז במחול את הקהל. אחד הריקודים החל בקצב שקט כאשר שתי רקדניות הלבושות בבגדי נינג’ה ביצעו ריקוד המדמה קרב חרבות בין שני לוחמים.

בעוד הקהל שקוע במתרחש על הבמה , "פרצו" מקצה האולם עשרות "לוחמי נינג’ה" שהשתלבו בריקוד שהחל על מדרגות האולם והסתיים על הבמה. בהמשך, כאשר באחד הריקודים נראו שתי רקדניות משחקות בכדור על הבמה, ובעוד הקהל שקוע בנעשה, התעופפו מקצה מקצה האולם עשרות בלוני ענק לבנים, שהפכו את הקהל למעשה לחלק מהריקוד המתבצע על הבמה.

המופע היה מגוון ונגע לכל סגנונות הריקוד מואלס רומנטי ומרגש, דרך ריקוד מודרני סוער, קטעים קלאסיים, ישראלים, היפ הופ וכל סגנונן שאפשר לחשוב עליו. סופו של המופע הבלתי נתפס היה בריקוד משותף לכל 130 הרקדנים שהקפיצו את הקהל בריקוד סוער.

במשך דקות ארוכות לאחר שהסתיים המופע, הקהל המודיעיני שמילא את האולם בכפר מנחם סירב לעזוב את המקום וציפה להמשך המופע. נראה היה כי גם הרקדנים היו שמחים אם המסך היה נפתח שוב והם היו יכולים להמשיך ולהופיע עוד זמן רב. רק הודעה של המארגנים כי המופע באמת הסתיים גרמה ל-1000 הצופים שעמדו והריעו ממושכות בציפיה להדרן לוותר ולמוש מכסאותיהם. בכך הסתיים אחד הערבים המרשימים ביותר שהעלתה על הבמה להקה ממודיעין.

אגב, אם שואלים את כבירי, נראה כי אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורו היה כאשר חבורה של בוגרי זוז במחול, שרק לפני שנה שנתיים עמדו על אותה במה במופע משותף עם הראל סקעת, הגיעו לבקר את חבריהם כאשר במקום בגדי הריקוד אותם לבשו שנים רבות במסגרת זוז במחול, הפעם הם הגיעו לובשי מדים ותגי יחידה של מבחר היחידות המובילות בצה"ל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות