חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

יוני רכטר התארח בבית הספר הדמוקרטי במודיעין

 

השבוע נרשמה התרגשות רבה בבית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב במודיעין בעקבות הגעתו של יוני רכטר להרצות בפני התלמידים והמורים

 

ללא ספק, מעטים הם האמנים שיכולים לרגש גם קהל מבוגר וגם ילדים צעירים. יוני רכטר, מי שחתום על לחנם של קלאסיקות כמו "עטור מצחך". "דמעות של מלאכים" ושירי "הכבש השישה עשר" הוא אחד מהם. לכן, לא פלא שהשבוע נרשמה בבית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב התרגשות רבה בעקבות הגעתו של רכטר להרצות בפני התלמידים והמורים במסגרת פעילות התרבות הנערכת בבית הספר.

יוני רכטר נולד וגדל בתל אביב הלחין, הפיק ועיבד מוזיקלית עשרות שירים כשחלקם נחשבים כקלסיקה של המוזיקה העברית. כבר בגיל 16 הלחין את השיר הידוע "דמעות של מלאכים". רכטר היה חבר בלהקת חיל התותחנים ולאחר שחרורו הצטרף ללהקת כוורת, עם גידי גוב, דני סנדרסון ואחרים.

רכטר שיתף פעולה עם מיטב זמרי ויוצרי ישראל בהם אריק אינשטיין, לו הפיק והלחין שירים לתקליטיו "האהבה פנים רבות לה" ו- "ארץ ישראל הישנה והטובה חלק ג’" ולמופע "אנשים אוהבים לשיר" בהם נכללו שיריו "מה עושות האיילות", "זו אותה האהבה" ו"עטור מצחך".

לאחר מכן הפיק אלבומים לאמנים נוספים, בהם גידי גוב, אסתר עופרים, יוסי בנאי ויהודית רביץ. עם רביץ העלה מופע משותף בשם "באופן קבוע וחד פעמי" שיצא גם באלבום. ב-1978 היה שותף ליצירת האלבום הילדים הקלאסי "הכבש השישה עשר" שהורכב משירי הילדים של יהונתן גפן.

במשך כשעתיים ריתק רכטר את כל תלמידי בית הספר, והמורים, בסיפורים אודות נקודות ציון בקריירה הארוכה שלו, כאשר בכל "תחנה" השמיע רכטר את השירים שהלחין באותה תקופה.

בימים שבהם תלמידים שומעים בעיקר מוסיקה שהם מורידים ל-MP3, מפתיע היה לראות שתלמידי הדמוקרטי שמעו בקשב רב את הרצאתו והכירו בעל פה את מרבית שיריו של רכטר, שירים שחלקם הגדול הולחן עוד בטרם נולדו.

בהמשך ניתנה לתלמידים הזדמנות לשאול את רכטר שאלות הקשורות בקריירה שלו ובעבודתו כמלחין ומעבד מוסיקלי.

בסיום ביקורו בדמוקרטי כתב רכטר מכתב הוקרה לבית הספר ולתלמידים, מכתב שניתלה אחר כבוד במזכירות בית הספר.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות