חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

במרחק נגיעה מכאן

 

אירועי פח"ע מתרחשים מטרים ספורים מזרחה לקו הירוק מקבלים התייחסות מצומצמת, ביחס לאלה שממערב לקו. השבוע החולף לא היה שונה. העיקרי שבהם היה מעצרה של חוליה שתכננה לבצע חטיפות של אזרחים

 

בתחילת השבוע התיר השב"כ לפירסום את דבר מעצרה של חולית חמא"ס שתכננה ואף ניסתה לבצע חטיפה של אזרחים ישראליים. אחד משלושת העצורים בפרשה היה דאוד מנצור (23) מבלעין.

החוליה שהתארגנה ברמאללה ניסתה לבצע 3 חטיפות של ישראלים בשטחים. אולם נכשלה ונלכדה.

ביום שלישי, עצר כח של יחידת ה"גדעונים" 2 פעילי פתח כשהם חמושים באקדח וברשותם מטעני צינור מוכנים להפעלה. השניים נעצרו מערבית ל א-ראם, שכונה של רמאללה במרחק השלכת אבן מכביש 443.

וביום שישי שעבר, בוצע ירי לעבר רכב ממשלתי של המכס שנסע ליד ביתוניא. בכלל, ביתוניא החלה לייצר בשבועות האחרונים ארועי ירי קבועים לעבר כוחות צה"ל. כאן נעשה שימוש קבוע בגדר הבטחון שמוקמת בסמוך: קודם משליכים אבנים, ואח"כ יורים מהמארב לעבר כוחות מג"ב וצה"ל שמגיעים בתצורת פיזור הפגנות.

ולסיום, אי אפשר בלי אבנים ב-443. השלכת אבנים ליד תחנת הדלק דור-אנרגיה שליד צומת בית ליקיא, הפכה כבר מזמן לעניין שבשגרה. אז גם השבוע, ביום שני, נפצעה נהגת ישראלית באורח קל בפניה כתוצאה מהשלכת אבנים על רכבה בכביש 443. הפעם זה נגמר בהוצאת מספר רסיסי זכוכית מהפנים "בלבד".

ההפגנה השבועית ליד אתר הקמת הגדר בבלעין הופכת לריטואל של קבע. אין כמעט שבוע שההפגנה ה"סימפטית" הזו לא מסתיימת במספר פצועים. משני הצדדים. כך היה בשבוע שעבר (חייל עם רגליים שבורות) וכך ככל הנראה זה יימשך עד להשלמתה של הגדר.

עדכון:
הלילה (14-15 מרץ) בוצעו מעצרים ביהודה ושומרון. גם מקומם של כפרי מודיעים לא נפקד: בכפר בידו, נעצר פעיל ג’יהד איסלמי. וגם בחירבת אל-מצבח, "כפר משליכי האבנים", נעצר פעיל חמאס.


עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות