חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

עתירה לבג’’ץ: לפתוח את כביש 443 לפלשתינאים

 

האגודה לזכויות האזרח דורשת מבג"ץ להורות על פתיחתו של כביש 443 לתנועה פלסטינית. הכביש נסגר לתנועה פלסטינאית לאחר סדרת פיגועי ירי מרכב נוסע

 

האגודה לזכויות האזרח עתרה אתמול (ד’) לבג"ץ נגד שר הביטחון, מפקד כוחות צה"ל ביו"ש ומפקד חטיבת בנימין, בדרישה שיאפשרו תנועת פלסטינים בכביש 443, זאת לאחר שבעבר, נאסר עליהם לעשות שימוש בכביש.

בג"ץ מתבקש גם להורות על הסרת החסימות שהציב הצבא על דרכי הגישה של שישה כפרים באיזור אל הכביש. את העתירה הגישה עו"ד לימור יהודה מהאגודה לזכויות האזרח, בשמם של ראשי ששת הכפרים ובשמם של 18 תושבים נוספים באזור.

האגודה טוענת כי זהו הכביש הראשי היחיד באזור וכי מדובר באפליה פסולה הפוגעת בזכויות רבות של התושבים ובהגבלה שהוטלה עליהם שלא כדין. באגודה טוענים כי בעקבות ההחלטה נאלצים הפלשתינים לנסוע בכבישים צדדיים עוקפים במשך זמן רב

נזכיר כי כביש 443 נסגר לתנועת פלסטינים לאחר מספר פיגועים שבוצעו מכלי רכב פלסטינים שהיו בתנועה. בדצמבר 2000, נרצח בפיגוע ירי בכביש זה נהג המונית אלי כהן, בן 29 ממודיעין. באוגוסט 2001, נהרגו יניב ושרון בן-שלום מעופרים, בפיגוע ירי שנעשה גם הוא מרכב נוסע.

בשיטה זו בוצעו במהלך השנתיים, 2000-2002 מספר פיגועי ירי. בדרך זו התאפשר גם למפגעים להימלט במהירות מזירת הפיגוע. סגירת כביש 443 ככביש אורך מרכזי בגזרת בנימין,לתנועת כ"ר פלסטינאים, חסימת ההתחברויות אליו מכפרי הסביבה, בנוסף עם פעילות נוספת, כמו מחסומי פתע בכבישים ועוד, סייעה במיגור כמעט מלא של דרך ביצוע הפיגועים באמצעות כלי רכב נוסעים המשתלבים בתנועה הכללית בנתיב זה.

כביש 443 הוא הנתיב האלטרנטיבי היחיד כיום לירושלים. מאז סגירתו התנהלה תנועת הישראלים בו, בתחושה של בטחון יחסי. שינוי במצב הזה עשוי להביא לעומסי תנועה קשים על כביש מס’ 1 שבימים אלו הוא ממילא פקוק בשל העבודות המתנהלות בכניסה לירושלים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות