חיפוש

 

 
לדף הבית >>     ספורט >>

כנגד חוקי הפיזיקה

 

כשניסח ניוטון (זה עם התפוח), את תיאורית הכבידה, הוא לא ידע על קיומן של הטרמפולינות. אתמול, לעגו המתעמלים ממרומי אולם הספורט לכוח המשיכה, והוכיחו שאפשר להתגבר עליו (זמנית)

 

אתמול (ב’) נערכה התחרות הארצית לטרמפולינות באולם פארק המים ברעות.. את התחרויות ארח חוג הטרמפולינות של המרכז להתעמלות ואקרובטיקה של ענבל מאיו ופארק המים רעות.

בישראל פועלות 6 אגודות המשתתפות בספורט ייחודי ומרהיב זה. בתחרות אתמול, זכתה הנבחרת הצעירה של מאיו בגילאים 7-14 במספר המדליות הגדול ביותר בדרגות הנמוכות, 1-4. בין הזוכים גוני מאיו בת ה-7 (זהב) ורז מאיו בת ה-11 (זהב). וכן 3 כסף ו-2 ארד.

אלון כץ מחולון זכה במקום הראשון בתחרות ברמה 8, שהיא הגבוהה ביותר. קוסטה, הקופץ המבטיח ביותר בתחרות, הגיע בסופו של דבר למקום השלישי, לאחר שפסל בנסיון הראשון.

בתחרות שהתקיימה ברעות התחרו אלופי ישראל בכל הרמות. כאמור, ביניהם קוסטה, המדורג במקום שלישי בעולם. בוריס אפלבאום המאמן את אלופי ישראל, הוא גם מאמן הטרמפולינות בחוג של מאיו בפארק המים ואת אלופי ישראל מחולון.

בתחרות הטרמפולינות נבחנים המתעמלים בסלטות, ברגים וטריפלים – שהם שלוש סלטות/ברגים. בזמן התחרות המתאמן צריך לשמור על מרכז הטרמפולינה, וכל תזוזה קדימה, אחורה או לצדדים מורידה נקודות. בסיום כל תרגיל המתעמל חייב לעצור באופן מוחלט ולא להמשיך לקפץ. בקפיצותיהם המתעמלים מגיעים לגבהים של 5-6 מטר. הספורט הזה דורש בנוסף לאקרובטיקה גבוהה גם ריכוז, אומץ וכושר.

לדברי מארחת התחרויות, ענבל מאיו: "חוג הקפציות הוא מרהיב לצפיה, וכשמסתכלים מהצד קשה להבין כמה מאמץ משקיעים בתרגילים" ומוסיפה: "הספורט הזה הוא חדש יחסית בארץ, אבל נראה שהאקרובטים הצעירים משקיעים ובהחלט מתקדמים במהירות בספורט המרהיב הזה".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות