חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

ספר תורה לבית המדרש בישיבת ההסדר

 

בהשתתפות רבנים, חברי כנסת, משפחת קיהאן ומאות מתושבי העיר הוכנס ספר תורה לישיבת ההסדר. תושבים חילוניים פנו לבית המשפט בניסיון למנוע את התהלוכה

 

ביום ראשון הוכנס ספר תורה לישיבת ההסדר מאיר הראל במודיעין בהשתתפות מאות תושבים. האירוע הונחה ע"י העיתונאי מר משה שטרן. השתתפו גם חברי הכנסת ניסן סולמינסקי, זבולון אורלב, אליהו גבאי, צבי הנדל, סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ, רבני העיר, חברי מועצה, ראש ישיבת ההסדר במעלות הרב יהושע ויצמן, אנשי צבא, תלמידי הישיבה, נציגי המשפחות השכולות ,ומשפחת התורמים.

 ספר התורה נתרם ע"י מר ישראל קיהאן, ניצול שואה, והוקדש לזכר הוריו שנספו בשואה. נכדו של מר קיהאן ר’ שחר קיאהן לומד בישיבה מאז הקמתה ומתגורר עם משפחתו במודיעין.

שחר אשר שימש בשירותו הצבאי כקצין ביחידת מודיעין סיפר את סיפור חייו של הסבא בשואה ואת הקשר הסמנטי שיש בין מאורעות השואה לבין ההתחדשות שלנו בעיר ההווה.

האירוע עמד בסימן "שבת אחים גם יחד". אולם היו גם מי שניסו למנוע את קיומו. מספר מצומצם של תושבים ביקשו לבטל את האירוע באמצעות פניה לבית המשפט בטענה שאירוע הכנסת ס"ת אינו חוקי.

יו"ר המפד"ל ח"כ אורלב שנכח באירוע ציין את פועלה של הישיבה למען לימוד התורה ולמען הקהילה.
ח"כ סלומינסקי וגבאי כתבו אות בספר התורה. ח"כ הנדל ברך את הישיבה בברכה "אהובתנו את היי לאלפי רבבה". הרב אלחרר רבה הראשי של העיר העמיד על נס את נועם ההליכות של בני הישיבה ואת רמת הלימוד בישיבה. הרב דוד לאו רבה הראשי של העיר ברך את הישיבה שתעלה ותתפתח לתפארת התורה ולתפארת העיר,למרות ההתנגדויות והקשיים בדרכה. סגן ראש העיר מיכאל חרל"פ הזכיר לנוכחים את המסלול הארוך שעברה הישיבה מהקמתה עד הלום.

הרב יהושע ויצמן נשא דברי תורה וראש הישבה הרב אליעזר שנוולד קישר בין פרשת השבוע פרשת תרומה לבין התרומה של ספר התורה ולימוד התורה ושל הישיבה לעיר. בסוף דבריו קרא הרב שנוולד לאלה שמנהלים מאבק כנגד הישיבה לחדול ממאבק זה,להידבר ולהכיר את פועלה החיובי והמאחד של הישיבה.

האירוע הסתיים בסעודת מצווה חגיגית רבת משתתפים כולל בני משפחת שרם (ישיבת ההסדר מאיר הראל מנציחה גם את הראל שרם ז"ל שנהרג בלבנון) ובקריאה להתכנס למסיבת פורים רבת משתתפים של הישיבה עם הקהילות בעיר במוצ"ש פורים.

באדיבות אתר דתילי מודיעין 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות