חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אפשר (אינשאללה) גם אחרת

 

ארגון "זרעים של שלום" ערך סמינר משותף לבני נוער יהודים ופלשתינאים בנווה שלום. המפגש התקיים במסגרת הפרויקט הייחודי "במקום שלך"

 

בסוף השבוע שעבר התקיים סמינר היכרות של בני נוער ישראלים-פלסטינים, בכפר הערבי-ישראלי, נווה שלום הסמוך ללטרון. הסמינר היווה את אות הפתיחה בפרויקט "במקום שלך" של ארגון "זרעים של שלום", ארגון בינלאומי הפועל למען השכנת שלום והבנה בין בני נוער באזורי סכסוך בעולם.

הארגון מאמין בטיפוח קשרים וחברות מתמשכים לאחר חזרת החניכים מהסמינר. בעקבות ובגלל המצב הביטחוני שמקשה על המטרה של קשר פיזי רציף בין בני הנוער ישראלים, ערבים ופלשתינאים, הוחלט על הפרויקט אשר משתתפים בו בני נוער ממודיעין, ירושלים, הרצליה, עומר, קדימה, אשקלון , חיפה, טייבה, ג’נין, רמאללה ועוד.

בני הנוער שנבחרו לפרויקט המקיים סמינרים משותפים אחת לחודש, ילמדו להכיר אחד את חייו של השני באמצעות תמונות וצילומי וידאו שמתעדים את חייהם ושיגרת יומם, ראיונות, שירים ואמצעים תקשורתיים נוספים.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה מלא בין צוותי הארגון היהודים והפלשתינאים אשר עובדים יחד באופן יומיומי ומהווים בעצמם דוגמא לשיתוף פעולה פורה ואפשרי.

מנכ"ל האירגון בישראל, אייל רונדר, תושב מודיעין, הסביר את מהות הפרוייקט: "מפגשים מעין אלה בין בני נוער ישראלי ופלשתינאי חשובים ומהווים כלי בסיסי בהכרת האחר באופן מעשי ובהעצמת בני הנוער כדור המנהיגים הבא באזור. אנו מאמינים בחשיבות הרבה של מתן כלים תקשורתיים בסיסיים והיכרות עם הצד השני, שכן בעוד 10-15 שנה כשאותם בני נוער ייפגשו למשא ומתן עסקי או מדיני התוצאות יהיו מבטיחות וחיוביות יותר".

ארגון "זרעים של שלום" פועל להעצמת בני נוער במזרח התיכון ופרויקט הדגל הוא מחנה קיץ משותף לבני נוער ישראלים, ערבים ופלשתינאים. המתקיים במיין, פלורידה שבארה"ב משנת 1993.

בשנה שעברה השתתפו במחנה הקיץ גם שני נציגים מתיכון עירוני א’ במודיעין, רועי ברקת ומיכה שרמן, שחזרו עם תחושה שהאפשרות היחידה לשלום במזרח התיכון היא באמצעות הידברות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות