חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מכבי: מוכנים לקלוט את הקטנטנים

 

מכבי שירותי בריאות מציגה: טיפת חלב מרווחת עם צוות אחיות מקצועיות. התחנה המחודשת ממוקמת במכבים, בקיץ תפתח תחנה גם בשכונת קייזר

 

כבר לפני 4 חודשים נפתח סניף טיפת חלב המרווח של מכבי שירותי בריאות. מתוך 750 מבוטחי מכבי בגילאי 0 עד שנה מטופלים בסניף 380 תינוקות ו-1,780 פעוטות בגילאי שנה עד 5, זאת עוד לפני סגירת טיפות החלב של משרד הבריאות במודיעין.

כעת עם סגירת טיפות החלב בעיר נערכים בתחנה החדשה של מכבי לקליטת עוד כ-2,500 תינוקות ופעוטות, מבוטחי מכבי במודיעין. צריך לזכור שמכבי היא הקופה הגדולה ביותר במודיעין מכבים רעות, בה מבוטחים כ-45 אחוז מתושבי העיר.

התחנה של מכבי פועלת במבנה במרכז המסחרי הישן של מכבים שמיועד כולו לטיפת חלב. המבנה מרוחק מסניף מכבי ביישוב כך שהתינוקות הבריאים המגיעים לטיפת החלב לטובת מעקב התפתחות, חיסונים ויתר השירותים כלל לא יבואו במגע עם תינוקות או ילדים הסובלים ממחלה כלשהי ומגיעים לטיפול בסניף הקופה.

השבוע ערך צוות התחנה של מכבים סיור עיתונאים במקום בלווית ד"ר מאיר רז, ראש מחוז ירושלים ומומחה לרופאת ריאות וד"ר גילת רייש, רופאת ילדים והמנהלת הרפואית של מחוז ירושלים. לדברי ד"ר רז התעקש ראש העיר משה ספקטור לפתוח טיפת חלב בתוך מודיעין לטובת התושבים אך היה קושי לאתר שטח הולם לפתיחת תחנה. לבסוף איתרה ומכבי 170 מ"ר במרכז המסחרי בשכונת קייזר לטובת תחנת טיפת חלב שתפתח בקיץ הקרוב.

על מנת להבטיח את הרצף הטיפולי, תקבל מכבי ממשרד הבריאות את כל התיקים הרפואיים של התינוקות והפעוטות שטופלו בתחנה במודיעין עד עתה. התיקים ימוחשבו וילוו את התינוקות לאורך כל חייהם. עובדה זו חשובה במיוחד לצורך התאמה מיטבית של טיפולים לילדים, מעקב אחר התפתחותם גם בשנים הבאות ועוד.

בסניף החדש יוכלו האחיות לקבל מידע במחשב על כל מה שקורה אצל רופא הילדים. "אנחנו נמצאים בעמדה חדשה של אינפורמציה ולמטפל יהיה את כל המידע", אמר ד"ר רז. 

ד"ר גילת רייש: "הייחודיות של התחנה ביחס האישי החם. לא בכל מקום יש אפשרות ליצור קשר טלפוני עם האחות והורים מרגישים נוח לפנות במגוון בעיות. זו הזדמנות ללוות את הילדים מהשנים הראשונות. הדאגה לאורחות חיים מגיל צעיר ישפיעו על מהלך החיים שלהם ולנו יש את התנאים. אני בטוחה שההורים והילדים יהיו מרוצים".

נציין כי התחנה פתוחה כל יום גם בשעות הבוקר וגם בשעות אחר הצהרים, הסניף מונגש לנכים ולעגלות תינוקות, במקום פינת משחקים, חדרי טיפול נוחים ומרווחים, פינת הנקה והחתלה. וגם תחבורה ציבורית: קו 4 של חברת מרגלית היוצא כל חצי שעה מבניין העירייה, עוצר מטרים ספורים מתחנת טיפת חלב במכבים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות