חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

’’טרור של תשתיות’’

 

גניבת שנאי חשמל ב-443. הפלת עמודי תאורה על כלי רכב ליד נעלה. פגיעה בקוי חשמל בכביש 446 ליד נילי. גניבת מעקות המתכת משולי הכבישים. כל אלו מסמנים שיטה חדשה בפעולות הפלסטינאים בשטחי איו’’ש

 

במוצאי שבת האחרונה, נגנב שנאי החשמל הראשי של חברת החשמל, בכביש 443. מאז קטע של כ- 5 ק"מ מהכביש חשוך. מדובר בקטע שבין צומת צפא וגבעת זאב.

גניבות של ציוד הן ממע"צ והן מחברת החשמל, בכל איזור הכפרים הערביים של גוש מודיעים, אינו מעשה חדש. הנזק הכספי שנגרם ב-2006 למע"צ בלבד, מגניבות מסתכם בכ- 40 מליון שקלים.

בהקשר זה נזכיר כי במהלך ינואר השנה התקבלו תלונות רבות על חשיכה ששוררת בכביש 446. עפ"י התלונות הללו, תאורת הכביש בין מחסום קרית ספר לכיוון נילי, אינה פועלת. בבדיקה שערכנו אז, נמסר כי המינהל האזרחי פועל לתיקון הבעייה. ביום שני השבוע, בשעות הערב המוקדמות, הושלך בחסות החשיכה, בקבוק תבערה לעבר רכב ישראלי בכביש זה, בסמוך לכפר דיר-קדיס.

יש לציין גם את שיטת הפיגוע החדשה שמאותרת בשבועיים האחרונים באותו איזור: הפלת עמודי תאורת כביש על מכוניות חולפות. שני ארועים מסוג זה דווחו על ידינו בשבוע שעבר.

עפ"י דיווח גלי צה"ל, מנכ"ל החברה, אלכס ויז’ניצר, תבע ביום שלישי בבוקר, מהמנהל האזרחי, לזרז את מתן האישורים להצבת שנאי חדש באזור, הפעם במקום שהגישה אליו תהיה הרבה יותר קשה: "הגדרת הנושא הזה היא בהחלט טרור תשתיות. הכביש לא מואר וזו בעיה קשה". צוטט ויז’ניצר בגל"צ.

ממשטרת בנימין נמסר שעד כה לא הוגשו לה שום תלונות בנושא.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות