חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

העשרה לא רק לעשירים

 

קהילת יזמ"ה פותחת פרויקט ראשון מסוגו שיאפשר לתלמידים לקבל שיעורים פרטיים ללא תשלום ובכך להעניק להם הזדמנות שווה להגיע להישגים לימודיים

 

ביום ראשון הקרוב פותחת קהילת יזמ"ה מודיעין בית לימוד לילדים ולנוער בעיר בשם יזמ"ן - יוזמה לזמן איכות פרטני לילדים ולנוער. הפרויקט יאפשר לתלמידים מכיתות א’ עד י"ב לקבל שיעורים פרטיים ללא תשלום ובכך תינתן להם הזדמנות שווה להגיע להישגים לימודיים.

בעזרת מורים מתנדבים ילמדו בפרויקט כל המקצועות כולל מתנדבים לעזרה כללית בהכנת שיעורי בית. רכזת הקהילה, ציפי ויינברג, אומרת כי היוזמה לפרויקט באה מתוך צרכים שעלו בשטח ומתוך היכרות את המערכת במודיעין מכבים רעות בה יש פערים גדולים בשל העלויות הגבוהות של השיעורים הפרטיים.

מצד אחד ישנם במודיעין ילדים מטופחים מבחינת השקעה לימודית בשל יכולות כלכלית של ההורים ולעומתם ילדים לא פחות מוכשרים שמשפחותיהם לא יכולות לממן שיעורים פרטיים אם בשל משבר נקודתי או בשל מצב כלכלי מתמשך.

גם במודיעין שנחשבת לבעלת מעמד סוציו אקונומי גבוה לא כל משפחה יכולה לעמוד בנטל ההוצאה של שיעורים פרטיים. למעשה אומרת ויינברג, לא צריך להיות במצוקה כלכלית נוראית כדי להודות בכך שאין יכולת לממן שיעורים פרטיים בשל עלותם הגבוהה, החל ב-80 שקל לשיעור.

כיום קיימות משפחות רבות שידן אינה משגת לתת עזרה לילדיהם המתקשים במקצועות מסוימים או הזקוקים לתמיכה ולהנחיה בעבודות הבית. וכך נוצר מצב שהפער בכיתה בין התלמידים החלשים לתלמידים החזקים הולך ומתרחב כתוצאה ישירה ממצבן הכלכלי של המשפחות.

הפרויקט הוא דרך נוספת של קהילת יזמ"ה מודיעין למימוש ערכי הצדק החברתי ביהדות "ערכים אשר מנחים אותנו – ערכי השוויון בין אזרחי ישראל , הערבות ההדדית והמעורבות החברתית וההתנדבות בדרך לחברה טובה יותר מבחינה ערכית".

כיום רשומים ליזמ"ן 23 ילדים. כדי להרחיב את הפרויקט ולקלוט ילדים נוספים זקוקים בקהילת יוזמ"ה למתנדבים נוספים בעלי רקע בהדרכה, הוראה, בעלי גישה לילדים רצון ויכולת.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכז התוכנית תומר נחום 052-3681784 או לרכזת הקהילה ציפי ויינברג 054-7561346.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות