חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

משפחתונים יהפכו למוסדות חינוך

 

עברה בקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק שתעשה סדר במשפחתונים הפרטיים. משפחתון שבו מעל 3 ילדים יצטרך להוציא אישור של מוסד חינוכי

 

להתקבל למעון יום במודיעין זו משימה כמעט בלתי אפשרית בשל המחסור במסגרות הללו הנמצאות תחת פיקוח. כשההורים ניגשים לרשום את ילדיהם למסגרת פרטית של משפחתון מפלס החרדה עולה לאור העובדה שהמסגרות ברובן אינן נמצאות תחת פיקוח.

במודיעין עדיין לא נעשה סדר בעניין למרות שהוקמו ועדות שונות לבדיקת הנושא וגם לקראת שנת הלימודים הבאה המסגרות פרטיות לא נמצאות תחת פיקוח עירוני.

ועדת החינוך שנדרשה לתופעה הרווחת בכל מדינת ישראל הגישה הצעת חוק שתעשה סדר במצב. מציע ההצעה, יו”ר ועדת החינוך ח"כ הרב מיכאל מלכיאור. לפני שבועיים אישרה מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח”כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), להפיכת משפחתונים שבהם 3 ילדים ומעלה בגילאים 0-3 למוסד חינוכי.

על פי הצעת החוק, כל משפחתון ומעון יידרשו לעמוד בקריטריונים ברורים לקבלת רישיון, מטפלות יעברו הכשרה והשתלמויות חינוכיות, והמשפחתונים יעמדו בכללי הבטיחות שיקבעו על ידי משרד התעשיה והמסחר.

לדברי ח”כ הרב מלכיאור, ”המצב במדינה ש-400 אלף ילדים מתחת לגיל שלוש שוהים במסגרות שאין עליהן פיקוח, הוא מצב של הפקרות, שמעמיד את הפעוטות בסיכון. הסיכון הזה כבר לא תיאורטי – אנו קוראים עליו כל בוקר בעיתון. בשביל לפתוח קיוסק בישראל המדינה דורשת רשיון. לא יתכן ששמירה על פעוטות תינתן ללא הכשרה ותנאים מינימלים. כל אחד יודע שמבחינה חינוכית, פסיכולוגית, ומבחינה התפתחותית - גם גופנית וגם נפשית - השנים הראשונות לחיי הילד, אלה השנים החשובות. בהצעת החוק הזו, מכירה המדינה בפעם הראשונה בכך שמשפחתון ומעונות הם לא שמרטפיה, אלא מוסד חינוכי לכל דבר, שיש לדאוג בו לכל צרכי הילד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות