חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בכביש אין מועד ב’

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, התארח בתיכון עירוני א’ ביום שיא לשכבת י"ב בנושא זהירות בדרכים

 

ביום שישי האחרון התקיים בתיכון עירוני א’ יום שיא בנושא הזהירות בדרכים, לתלמידי כיתות י"ב. אורח הכבוד היה שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז. האירוע השנתי של זהירות בדרכים בתיכונים במודיעין מכבים רעות החל כיוזמה של מורה הנהיגה איציק סנדלר

מטרת היום המיוחד היא חינוך הנהגים הצעירים לתרבות התנהגות סבלנית וסובלנית בכבישים, להכרה בסכנות הצפויות בדרך ובכך למיגור מוחלט של תאונות דרכים.

פעילות יום השיא החלה ערב קודם, עת הוצבה בכניסה לתיכון מכונית שהייתה מעורבת בתאונת דרכים. מתגובות התלמידים ניתן היה לראות את ההשפעה האדירה שהיתה להצבת המכונית הפגועה במקום, בבחינת "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים".

כאמור את האירוע כיבד בנוכחותו השר שאול מופז שמתוקף תפקידו הנוכחי רצה להכיר מקרוב את המתרחש בבתי הספר בתחום הזהירות בדרכים ומניעת התאונות, ומצא לנכון להגיע לאירוע ואף ענה לשאלות תלמידים.

את האירוע פתחה מנהלת התיכון, בתיה שוכן. ראש העיר, משה ספקטור, בירך על קיום האירוע והפעילויות והתייחס בדבריו גם לראייה העירונית הכוללת בנושא ולתשתית העירונית.

שר התחבורה שאול מופז, הציג את תפיסת עולמו בנושא והדגיש בפני התלמידים את העובדה שמספר הקורבנות שאנו מאבדים בכבישים, גדול יותר ממספר החללים במערכות ישראל (כולל נפגעי טרור). השר הדגיש עד כמה מיותר אובדן זה. השר התייחס לפעילות שנעשית במשרד התחבורה בשיתוף עם עמותת "אור ירוק " והמטה לבטיחות בדרכים.

יו"ר עמותת "אור ירוק" אבי נאור, שאיבד את בנו רן לפני כ-12 שנה ומאז מקדיש את כל הונו ומרצו למניעת הקטל בדרכים, סיפר על תפיסת עולמו ופעילויות אור ירוק.

בהמשך היום שמעו התלמידים הרצאות של השופט לענייני תעבורה אביטל חן. בהרצאתו הדגיש השופט והוכיח לתלמידים את התוצאות העגומות של תאונות הדרכים, את החשיבות הגבוהה ביותר שיש לגורם האנושי במניעת תאונות הדרכים חרף אילוצים הקיימים בדרך, ואת הערנות הבלתי מתפשרת הנדרשת מהנהגים בכלל ומהנהגים הצעירים בפרט.

רפ"ק יובל פז, מפקד משטרת התנועה במחוז ת"א, הוסיף את נקודת מבטו על מצב הנהגים אותם הוא פוגש בכבישים בעיקר בלילות, את מצבי השכרות המשפיעים באופן שלילי על תאונות דרכים, ועל הלחץ החברתי אליו חשופים הנהגים הצעירים ע"י חבריהם היושבים במושב האחורי.

השיא המרגש באירוע היו דבריה של אלה כוכבי תושבת העיר. אלה, איבדה את בנה ערן ז"ל בתאונת דרכים לפני כשנתיים. ערן ז"ל עלם חמודות, מוכשר רציני ואחראי, היה מדריך בשבט הצופים "אופק" ואיבד את חייו בדרכו חזרה מפעילות בצופים. אלה סיפרה כיצד ערן שילם בחייו בגלל טעות של הנהג שבא ממולו ואיך עד היום למעשה אין תשובות לאיך ומדוע לא היה ניתן למנוע את התאונה. אלה, שכאמור ריגשה בדבריה האנושיים, האימהיים והכואבים, סיימה את דבריה בהצגת תמונות של ערן ז"ל ובקריאה לנהגים הצעירים לשמור על חייהם וחיי אחרים למענם ולמען בני משפחותיהם.

האירוע נחתם בברכת תלמידי י"ב אופיר קולטון וליאון אליצור שהנחו את האירוע, עם הקריאה לצאת לדרך בבטחה מתוך אחריות ובגרות. עם יציאתם קיבלו התלמידים שי, מחזיק מפתחות עם הכתובת: בכביש אין מועד ב’.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות