חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אני מתלבט

 

הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר במודיעין בפתח. חיים ביבס מועמד יחיד. המאבק יתמקד בבחירות למועצה. מדוע אצביע כך ולא אחרת?

 

אחת לחמש שנים מעניק לנו המחוקק את הזכות להשפיע במישור המקומי. בעוד כ-150 ימים (ב 30 באוקטובר) יתקיימו בחירות לראשות העיר ולמועצת העיר. לראשונה בתולדותיה של מודיעין ראש העיר המכהן חיים ביבס יהיה מועמד יחיד לראשות העיר. איש מבין פעילי הציבור והפוליטיקאים המקומיים לא מעז לנסות את כוחו מול ראש העיר המכהן. אפשר בהחלט להבין זאת שכן ביבס זוכה לפופולאריות עצומה ואמור להביס כל יריב אפשרי. הזרקורים אם כן יופנו כולם לעבר הבחירות למועצת העיר בה מכהנים 19 נבחרים (כולל ראש העיר).

בשלב זה, מערכת הבחירות מנומנמת לחלוטין. עד כה לא נשמעו "יריות פתיחה" לקמפיינים השונים. נכון להיום, אף רשימה חדשה לא הצהירה על כוונתה להתמודד ועל כן סביר להניח שנצטרך לבחור מבין הרשימות המכהנות (למעט זו של שרון מעוז שהודיע שלא יתמודד שוב).

כיצד מגבש תושב כמוני את החלטתו הסופית איזה פתק לשלשל לקלפי? מהם הגורמים החשובים ביותר בקביעת החלטה בעד מי להצביע? מדוע אצביע כך ולא אחרת?

הבה ננתח את האפשרויות שיעמדו בפניי ביום הבוחר ונעשה זאת בדרך של אלימינציה: לא אצביע עבור רשימות דתיות, כי יש להן אינטרסים מנוגדים לשלי ולאלו של הציבור החילוני בעיר. על כן רשימת ה’בית היהודי’ ורשימת גשר בראשות ברוך בוכניק אינן מהוות אלטרנטיבה עבורי.

כמו כן לא אצביע עבור רשימה שלעומד בראשה יש מטרה סמויה (או גלויה) להיות סגן ראש עיר בשכר. באופן עקבי, מזה שנים רבות, אני מתנגד למעמד של סגן בשכר. מועצת העיר אינה סידור עבודה. התפקידים של הסגנים בשכר אינם באמת נחוצים. מדובר בעיקר באתנן כדי לשמור על שקט קואליציוני אך המחיר כבד מדי: 7-8 מיליון שקל בקדנציה מכספי הארנונה שלנו. אין לכך שום הצדקה. בדיקת עלות-תועלת פשוטה מוכיחה זאת בנקל. על כן רשימתו של אילן בן סעדון ורשימתו של מויש לוי יורדות מבחינתי מהפרק.

חשוב להדגיש כי מויש לוי, המכהן עתה כסגן בשכר, הינו מועמד רציני ראוי ביותר בעל ניסיון וכישורים הראויים לכל שבח, אך כאמור עמדתי העקרונית נגד סגנים בשכר מונעת ממני להצביע עבורו. אם לוי היה מצהיר מראש על ויתור על משרה בשכר, הוא היה הופך עבורי למועמד מוביל.

אגב, רשימתו של בן סעדון אמורה לשנות את פניה בקדנציה הבאה, ופעילי הציבור של מפלגת העבודה, מיכאל זץ ולין דרור מוזכרים כמועמדים אפשריים להשתלב בה.  

לא אצביע עבור רשימות המייצגות מפלגות. לתפיסתי אין כל סיבה שבבחירות למועצת העיר יתמודדו מפלגות. הרשימות צריכות להיות מבוססות על פעילים מקומיים ללא השתייכות מפלגתית. אין כל קשר בין המפלגות לבין התפקיד שחברי המועצה צריכים לבצע. תפיסה עקרונית זו תמנע ממני להצביע עבור רשימת ’יש עתיד’ למרות שבמישור הארצי אני תומך נלהב שלה.

כמובן שלא אצביע עבור רשימת ’מכבים רעות’ שמטרתה היחידה היא לקדם את האינטרסים של מכבים רעות.  

נותרתי, אם כן, עם שתי אפשרויות בלבד: רשימתו של חיים ביבס ומודיעין חופשית בראשות חבר המועצה מהאופוזיציה אבי אלבז.

אבי אלבז פועל כדי לשמור על אופייה וצביונה של העיר כעיר פלורליסטית, אשר חופש דת וחופש מדת הינם עקרונותיו המובילים. בפועל, הוא מתפקד כאופוזיציונר יחיד ולתפיסתי לתפקיד האופוזיציה בשלטון דמוקרטי יש חשיבות גדולה ביותר, שכן עליה לייצג את עמדותיו של המיעוט, לבקר את הנעשה ולשמור על מנהל תקין. האינטרס הציבורי מחייב שתהייה אופוזיציה משמעותית ולוחמנית. אלבז עושה כמיטב יכולתו, אמנם לא תמיד בצורה יעילה, אך לזכותו ייאמר כי הוא נאלץ להתמודד לעתים קרובות עם כוחנות וזלזול שמופעלים נגדו מצד ראש העיר וחלק מחברי הקואליציה. 

האופציה הנוספת היא כאמור רשימתו של ביבס - רשימה עם הרכב מגוון של פעילי ציבור יעילים, חרוצים ונמרצים. הם באו לעבוד ועושים את זה מצוין. בקדנציה הבאה יתכן שהרשימה תזכה "בשחקנית חיזוק", עדי מן, שמסיימת את תפקידה כיו"ר ועד הגנים בעיר. נוסיף על כך שביבס עצמו הוא קרוב לוודאי ראש העיר היעיל ביותר במדינה, שולט על הנעשה בעיר ביד רמה, מעורב בכל, והעיר מתפתחת ומשגשגת תחת הנהגתו בצורה מרשימה ביותר.

אתם מוזמנים, אם כן, לסייע לי בהתלבטות בין השניים שתמשך ככל הנראה עד להגעתי לקלפי ביום הבחירות. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות