חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

הפסלת א י ט ה  א ב י ד ן והיא משלנו

 

נעים להכיר: איטה אבידן, תושבת מכבים  מפסלת בחמר, יוצקת בברונזה, מפסלת בחומרים ממוחזרים, מציירת באקריליק, פחם וגיר, מעצבת וצורפת תכשיטי כסף וזה עבודותיה של איטה מוצגות בתערוכות בכל רחבי המדינה.

 

לא ילדה, ילידת הארץ בשנת  1952, גמלאית משרד החינוך, נשואה, אם לשלושה ילדים וסבתא לארבעה נכדים. בוגרת המכללה לעצוב "שנקר", בעלת תואר ראשון. מפסלת, מציירת, מעצבת ואפילו צורפת.  גמלאית משרד החינוך ואת עבודותיה תמצאו בתערוכות רבות ברחבי הארץ.

וכל זה שייך לאיטה אבידן, תושבת מכבים. כבוד. עבודותיה של איטה מבטאות את העיסוק שלה בתכנים העולים מתוך מעגלי החיים האנושיים: אהבה, מוות, תשוקה היאחזות, חרדה, זיקנה, פרידה ואימהות.

ההתבוננות שלה בסביבה יוצרת אצלה הזדהות עם סיטואציות אנושיות אותם היא מעבירה לחמר, ובאמצעותו היא מנסה להעביר את האמוציות המתלוות אל מצבי חיים משתנים.


איטה אבידן - פסלת ועוד ועוד.. 


בעבודותיה בא לידי ביטוי המתח הפנימי בין השאיפה לשלמות, יופי ואסתטיקה לבין ביטוי של מצוקות אנושיות ובנאליות של הקיום.

איטה מאמינה שתפקיד האמנות הוא כפול. מצד אחד לרגש את המתבונן תוך יצירת הזדהות ותקווה ומצד שני להזכיר לו את הנוכחות של המציאות בחייו: "אמנות יש לחוש להתפעם ולאהוב. הנושאים בהם אני עוסקת בפיסול הינם אנשים ומערכות יחסים. אני מנסה להביע בחמר את הצבע, האור,החבור לטבע והרגעים הקטנים. את החוויות השונות והקשר בין בני האדם"..  וכך  איטה מטביעה בחומר את היופי האסתטי, את תחושות העצב והשמחה החיוניות והכאב.

avidans@bezeqint.net

WWW.ITA-AVIDAN-ART.COM

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות