חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

מתכוננים לתחרות הארצית ברובוטיקה

 

נבחרת הרובוטיקה מעירוני ב זכו במקום השני בפרס החקר בתחרות האזורית ועלו לשלב הארצי

 

נבחרת הרובוטיקה של חטיבת הביניים מעירוני ב’ זכתה השבוע בתחרות האזורית, במקום השני בפרס החקר המכובד והעפילה לשלב הגמר הארצי.  הנבחרת מונה 11 תלמידים משכבה ח’ ו ט’. בכל שנה מקבלת הנבחרת אתגר חדש הן בתכנות רובוט לביצוע משימות בצורה אוטונומית והן בנושא חקר.  נושא האתגר השנה היה מים והנבחרת בחרה לחקור את האפשרות של שימוש חוזר במים הנשארים בקנקנים המוגשים במסעדות. לצורך כך התלמידים בשיתוף פעולה עם מסעדת פפינו בעיר, בדקו ע"י תצפיות את כמות המים הנותרת בקנקנים. כמובן שהם לא הסתפקו במסעדה אחת והם בדקו ע"י שאלונים שהפיצו ברשתות החברתיות וגילו שכ40%  מהמים המוגשים בקנקנים נשפכים או במילה אחרת "מתבזבזים".

התלמידים הגיעו לפתרון פשוט יחסית, של שימוש במים אלו לצורך השקיית קיר ירוק שיהיה בחזית המסעדה, דבר שיוסיף לנראות המסעדה ואף לצורך גידול צמחי תבלין שיהיו לצרכי המסעדה. את יישומיות הרעיון בדקו התלמידים בסיור במפעל נען דן ג’יין, העוסק בפתרונות השקיה טכנולוגים, שם נפגשו עם סמנכ"ל ואגרונום החברה. מלבד פעילות החקר הנבחרת שמה לה למטרה לבצע פעילות התנדבותית כחלק מאחד ערכי הליבה של   FIRST . אחד הרעיונות שעלו לפעילות זו היה העברת חוג רובוטיקה לילדי עמותת "מנדלת הלב", העוזרת לחולי לסרטן ולמעגל הקרובים שלה עם ההתמודדות במצבים השונים.

הנבחרת קיימה שמונה מפגשים שבועיים לילדים אלו שבמסגרתם נהנו הילדים משינוי אווירה, פעילות חווייתית ולימוד על תוכנת הרובוט. במפגש האחרון העניקו תלמידי הנבחרת תעודות השתתפות בחוג רובוטיקה. תחרויות הרובוטיקה והפעילויות בנושא מרוכזות על ידי עמותת FIRST , עמותה ללא מטרות רווח שכל מטרתה היא חשיפת תלמידים למדע וטכנולוגיה באופן חוויתי המעודד חקר, סקרנות, חשיבה יצירתית, עבודת צוות ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות