חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

ואלה שמות... כל בתי הספר בעיר

 

תעודות זהות בתי ספר בעיר

 

אבני חן

 

אבני חן ממלכתיצומח

מנהלת: אביבה לוי

כתובת: רחוב אבני החושן 55, שכונת אבני חן

שנת הקמה: 2010

 ערכים מובילים בבית הספר: התמודדות, ואהבת לרעך כמוך, מקצועיות ומצוינות.

 כיצד מקודם ערך ההתמודדות:

הערכים השונים מהווים מסלול להצמחת התלמידים לקראת המאה הנוכחית, שבה הם נדרשים להתמודד עם חומרי ידע רבים, עבודת צוות, חקירה ובירור העמדות האישיות שלהם בנושאים שונים. צוות ההוראה נדרש למקצועיות ברמה גבוהה ולחיות על דרך המצוינות, בכדי להפוך את בוגרי בית הספר למסוגלים להתמודד עם מצבים שונים ומאתגרים. המסר "לא מוותרים לכם ולא מוותרים עליכם" הוא בסיס לשיח ונעשות פעולות ליישומו. בית הספר מאמין כי התאמצות הינה מבורכת והאקלים הנבנה מאפשר את קיום האמונה וההכרה במסוגלות העצמית והקבוצתית.

 אתר בית הספר: www.avneyhen.jedu.org.il

 

"חוט השני"

מנהלת: אילנה רחמילביץ

כתובת: שני 80, שכונת אבני חן

שנת הקמה: 2005

ערכים מובילים בבית הספר: עבודת צוות, ערבות הדדית, אחריות ונתינה, עצמאות, אהבת הארץ, כבוד וסובלנות.

כיצד מקודם ערך עבודת הצוות:

בית הספר מוביל פדגוגיה ומקדם את העיקרון לפיו עבודת צוות משביחה תהליכי הוראה, למידה והערכה, ומקדמת את הישגי התלמידים. עבודת הצוות, שהיא חלק משגרת היום, באה לידי ביטוי בתחומי העשייה השונים והיא מזמנת שיתופי פעולה, דיאלוג מכבד וקבלת האחר. אמנת התקשורת שקיימת מהווה בסיס לעבודת הצוות ברמת התלמידים, הצוות החינוכי וההורים, והיא כוללת אוסף כללים ותנאים לקידום עבודת הצוות. תפקודי הלומד משלבים את כישורים בין אישיים ותוך אישיים, ומקדמים למידה מגוונת ומשמעותית, תוך הכוונה עצמית ללמידה ולניהול, בשילוב אמנויות לפיתוח היכולת החושית-תנועתית. הלמידה במרחבים השונים, בפנים בית הספר ומחוצה לו, מזמנת למידת עמיתים והפרייה הדדית בכל מעגלי השיתוף. הקהילה הינה נדבך מרכזי וחשוב בחיי בית הספר, וההורים משולבים בפעילויות השונות, תוך תמיכה וסיוע לקידום בית הספר.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/shani

 

"דרכי יהודה"

מנהלת: אילנה רוזן

כתובת: יהלום 52, שכונת אבני חן

שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: תורה, עבודה וגמילות חסדים.

כיצד מקודם ערך התורה:

בבית הספר מאמינים, כפי שקבעו חכמים, כי על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה ועל גמילות חסדים. הקניית ידע תורני וכללי נעשית תוך מתן מענה לשונות ומתוך חתירה למצוינות לימודית ולמידה משמעותית. הלימודים נעשים בשיטה ייחודית של למידה רב תחומית המשלבת עבודה במספר רב של תחומי דעת סביב יסוד מארגן, לדוגמה על ידי למידת טקסטים בשפה, שיעורי הלכה ושיעורי כישורי חיים. ללמידה העיונית מתלווה מפגש חווייתי או חברתי כמו הרצאות, תיאטרון, סדנאות, סיורים ופעילויות עם קהילת ההורים. בבית הספר קיימים מזה מספר שנים שיעורי בחירה, במגוון תחומים, שמתקיימים לאחר שעות הלימודים, אותם התלמידים בוחרים לפי נטיית ליבם וכישוריהם. כל זאת מתוך אמונה והבנה שהלמידה הרב התחומית ולימודי הבחירה מעניקים חווית למידה משמעותית לתלמידים ומאפשרים מענה לאינטליגנציות השונות. בית הספר שואף לגדל בוגרים בעלי הרגלי למידה השואפים למצוינות ומגלים יכולת להשתלב בכל התחומים הקיימים.

אתר בית הספר: http://www.dym.jedu.org.il/BRPortal/br/P100.jsp

 

בית הספר העל יסודי עירוני ה’ - צומח

מנהלת: ליאת אפלבוים

כתובת: אבני החושן 57, שכונת אבני חן

שנת הקמה: 2013

ערכים מובילים בבית הספר: רב תרבותיות, לימוד אוטונומי, עידוד סקרנות, כבוד האדם ולמידה מבוססת פרויקטים (PBL).

כיצד מקודם ערך הרב תרבותיות – חיים בדו קיום ושיתוף:

בבית הספר מועסקים אנשי חינוך ממגוון החברה הישראלית: יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, גברים ונשים. ישנו מקום לרב תרבותיות מרמת ההכרה עד רמת המעשה, כאשר התלמידים נחשפים בתחומי הדעת השונים לרב תרבותיות. הדבר בא לידי ביטוי למשל בתכנית הלימודים הייחודית של תלמידי שכבת ט’, שעוסקת בקיום משותף במסגרת שיעורי היסטוריה ואזרחות, במפגש עם בני נוער ערביים, בפאנל "שוברות את תקרת הזכוכית" בו נפגשות תלמידות בית הספר עם נשים פורצות דרך, ובסמינרים בנושא זכויות האזרח.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/ironihey

 

המגינים

 

בית הספר ע"ש אילן רמון

מנהלת: נעמה דהן

כתובת: חיים ברלב 45, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: חינוך למצוינות אישית בהשראת דמותו של אילן רמון, חינוך לאהבת הארץ, תרבות ומורשת ישראל, קידום למידה משמעותית, מעורבות חברתית ותרומה לקהילה, הכלה וטיפוח אוירה משפחתית חמה בתוך קהילת התלמידים-המורים-ההורים, עבודה בשקיפות מלאה ובשיתופי פעולה.

כיצד מקודם ערך החינוך למצוינות אישית בהשראת דמותו של אילן רמון:

בית הספר הינו בית וקהילה שמחנך לחדשנות ומצוינות לצד ערכי אהבת הארץ, ציונות ודמוקרטיה, לאור ערכיו של אילן רמון. בבית הספר קיימת תכנית בתחום האסטרונומיה וחקר החלל, וישנם מרחבים ללמידה משמעותית כמו חדר החלומות בו עוברים התלמידים תהליכי העצמה אישית, חדר החשבון לפיתוח החשיבה המתמטית והמעבדה-חממה להוראה ולמידה באמצעים ובטכנולוגיות מתקדמות, שנבנית השנה. בנוסף, כחלק מהעשרת התלמידים, קיימות תכניות תוספתיות כמו תכנית דיבייט, אשכולות חשיבה, מרחב אקולוגי, תכנית "המסע לארץ האפשרויות", אמנות דיגיטלית, מקהלה, נבחרות ספורטיביות וקבוצת ריצה.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/ramon

 

"קשת"

מנהלת: קרן מרקוביץ

כתובת: חטיבת הצנחנים 1, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: מעגלי חניכה, העצמת הפרט, כבוד ונתינה.

כיצד מקודם ערך מעגלי החניכה:

בית הספר בוגר התכנית "בתי ספר מובילי פדגוגיה" והוא מוביל פיתוח מעגלי חניכה למטרת צמיחה והתפתחות, ומחנך לערכים תוך שילוב בין תחומי הדעת השונים. כבר מגיל הגן מפותחים ומיושמים מודלים שונים של הוראה ולמידה, המשלבים תהליכי חניכה, חקר ומשחק, במגוון תחומי הלימוד, תוך שימוש בחזקות הפרט להעצמה אישית וארגונית. במסגרת פעילויות מעגלי החניכה משכללים התלמידים כישורים ומיומנויות, בין היתר בתכנון מפגשים סביב לוח השנה העברי ומועדיו וסביב נושאים לימוד להעמקה. בנוסף, תלמידי תכנית "אמירים למצטיינים" שכבה ד’ חונכים את ילדי הגן על פי ערכים מרכזיים מתוכנית מפתח הל"ב. כמו כן, מדי שנה נבחרות ברמה השכבתית קהילות שונות איתן יוצרים תלמידים קשר ומטפחים את ההיכרות כמו בתי אבות, חיילים, שכני בית הספר ועוד.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/keshet

 

"אבני החושן" - תורני בשילוב אמנויות

מנהלת: לידיה אפריאט

כתובת: עמק בית שאן 51, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: שילוב אמנויות, צביון תורני, קליטת עלייה, קבלת השונה, העצמה אישית, פיתוח בטחון עצמי וחשיבה יצירתית. 

כיצד מקודם ערך שילוב האמנויות:

בית הספר חרט על דגלו שני צבעים: תורני ושילוב אמנויות. צוות בית הספר וההורים נותנים דגש רב לצביון התורני, שבא לידי ביטוי בין היתר בשיעור תורה לתלמידים המשכימים קום, בתפילה במניין של הורים ותלמידים מדי יום שישי, בתלמוד תורה הפועל כל השבוע, בשיעורי העשרה מרתקים עם רב בית הספר ועוד. בית הספר מאמין כי לכל ילד ייחודיות וכשרון משלו, ויש לחשוף את התלמידים לתחומים רבים על מנת שכל איד יחוש כי כישרונותיו וכישוריו באים לידי ביטוי. בשנת הלימודים הקודמת זכה בית הספר בתעודת הוקרה ממנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך על חינוך והוראה משמעותית בשילוב האומנויות, וסרטון שעשתה קבוצת התיאטרון זכה במקום הראשון בקטגוריית התיאטרון בתחרות ארצית לעידוד רכישת מוצרים תוצרת "כחול לבן", בפעם השנייה ברציפות.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/avhoshen

 

בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב

מנהל: רוני הרניק

כתובת: משה דיין 1, שכונת המגינים

שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: חניכה, כבוד ויצירת קהילה לומדת תוך כיבוד זכויות האדם.

כיצד מקודם ערך החניכה:

בית הספר מאמין כי בוגריו יהיו חופשיים, שלמים עם עצמם, מודעים למטרותיהם ויודעים להציב לעצמם דרכים להגשימן, תוך מודעות לזכויות האדם. בבית הספר קיים מערך של חונכות אישית, בו כל תלמיד מלווה על ידי חונך אישי, שתומך בשגרת חייו בבית הספר. מעורבות החונך באה לידי ביטוי בתחום הרגשי, החברתי והלימודי של התלמיד. כל אחד מתלמידי בית הספר בונה את תכנית הלימודים האישית שלו בסיוע החונך, על פי היצע השיעורים בבית הספר ועל פי תחומי העניין שלו. כמו כן, מערך הגנים בבית הספר מאפשר לילדים כניסה מדורגת לאורח החיים הדמוקרטי, והילדים מוזמנים לשחק ולגלות את העולם שסביבם, בקצב שנכון להם.

אתר ביה"ס: www.democrati.co.il

 

תיכון עירוני גע"ש מוטה גור

מנהל: דודו שרבי

כתובת: מוטה גור 12, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2003

ערכים מובילים בבית הספר: הכרת הייחודיות על רקע השונות, שמירת כבוד האדם, סובלנות, חיזוק זהות יהודית-ישראלית-דמוקרטית, מעורבות ומנהיגות בקהילה, טיפוח מצוינות וחדשות בעולם המשתנה והגלובלי.

כיצד מקודם ערך הכרת הייחודיות על רקע השונות:

לאורך השנה מועברים שיעורים פרטניים, המדגישים היבטים רגשיים לצד היבטים פדגוגיים. בנוסף, מתקיימים חידונים, תחרויות ואולימפיאדות בתחומי מדעי הרוח, החברה, המדעים, הטכנולוגיה והספורט, וכן ניתנת אפשרות להיבחן בדרך חלופית כביטוי אישי ויצירתי של התלמיד. מועברות בבית הספר סדנאות ושיעורים המעודדים ביטוי ליכולות פנימיות אישיות בינאישיות במרחב החברתי, ומפתחים, מחזקים ומעצימים יכולות התמודדות. תלמידים בוגרים מלמדים תלמידים צעירים בתחומי דעת שונים, תוך שיח וקשר של אמון הדדי, ונעשה דיאלוג קבוע בין מחנך לתלמידו. צוות המורים עובר פיתוח מקצועי, בדגש על היבטים רגשיים המעצימים את הפרט, ומופק מופע שייכות, בו ניתנת לתלמידים הזדמנות לבטא את כישוריהם בתהליכי ההפקה השונים (כתיבה, משחק, שירה ועיצוב).

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/motagoor

 

תיכון דתי אמי"ת בנות

מנהלת: אסתר הנדלר

כתובת: משה דיין 33, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: השפעה, נתינה וסובלנות.

כיצד מקודם ערך ההשפעה:

בית הספר מבקש להצמיח בנות ערכיות בעלות זהות דתית ונשית, שיהיו מעורבות בכלל מקצועות החברה והתעשייה מתוך רצון להיטיב ולהשפיע על החברה. התפיסה החינוכית מושתתת על דברי חז"ל: "אם אין אני מי לי וכשאני לעצמי מה אני", דהיינו מטרתו של האדם בעולם הוא לבנות את עצמו ולהשפיע על הסובבים אותו. בית הספר מבקש לפתח את הערכים שיש בכל אחת על מנת שתוכל להשפיע בתחילת הדרך על עצמה ובהמשך על הסובבים אותה. בית החינוך שם דגש על הערכים המנחים: מצוינות, שייכות, אמון ובחירה, שבאים לידי ביטוי בתכניות לימוד מיוחדות, כדוגמת בית מדרש, מעגלי שיח משמעותיים, חינוך לנתינה ומעורבות חברתית ופעילויות שונות המתקיימות בשילוב התכנים הלימודיים הייחודיים.

אתר בית הספר: www.amit.org.il

 

תיכון דתי אמי"ת בנים

מנהל: אבי שוחטמן

כתובת: עמק זבולון 4, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: חוויה, העצמה אישית ולמידה.

כיצד מקודם ערך החוויה וההעצמה האישית:

המשפט "אמי"ת מודיעין, ללמוד, לחוות, להאמין" נחרט על דגל בית הספר בראשית דרכו. "ללמוד" מתייחס למצוינות הלימודית, "להאמין" מתייחס לחינוך לאמונה, ממקום עמוק של חיבור אישי לשמירת מצוות, ו"לחוות" מתייחס לכך שהחוויות שצובר התלמיד במהלך שנותיו הן משמעותיות ביותר להתפתחותו האישית. לכן, מושם דגש על חוויות מעצימות ומגדילות, תוך יצירת אקלים שרואה כל אחד ואחד עם המיוחד שבו. הדבר נעשה על ידי נתינת מרחב גילוי עצמי באמצעות השפה האומנותית כמו מוזיקה, תיאטרון, צילום ועוד, וכן על ידי העצמת המנהיגות האישית והכישורים החברתיים באמצעות מגוון תכניות ייחודיות הפועלות במהלך השבוע ובמיוחד בימי שישי, בהן "מנהיגות על גלגלים", רובוטיקה, הישרדות ומנהיגות צעירה, יזמים צעירים והתנדבויות.

אתר בית הספר: www.amit.org.il

 

הנביאים

 

בית הספר הניסויי יחד מודיעין (יסודי)

מנהלת: שלומית קינר-יחיא

כתובת: רחוב ישעיהו הנביא 23, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: סובלנות וקבלת האחר, עשייה חברתית וקהילתית והיכרות של זהויות יהודיות מגוונות.

כיצד מקודם ערך הסובלנות וקבלת האחר:

הערך מקודם בתוך הכיתה ומחוצה לה. בהוראה בכיתות, אחד העקרונות הפדגוגיים המנחים אותנו הוא "ריבוי קולות": בשיעורי יהדות, כמו בכל נושא אחר, התלמידים שומעים ומשמיעים דעות שונות ומגוונות ולומדים לתפוס את השוני ואת המחלוקת כדבר חיובי ומעורר השראה. גם ברמה הפדגוגית אנחנו מקדמים את הלמידה השיתופית והשיח המיטבי, הנותנים מקום לראות את האחר ולהרוויח מהגיוון בכיתה. בנוסף, בית הספר מקדם את הערכים האלו על ידי שילוב עם בית הספר לחינוך מיוחד "גוונים", איתם מקיימים טקסים, פעילויות ושיעורים משותפים. כמו כן, בית הספר מקיים שיתופי פעולה עם בתי ספר אחרים ברחבי העיר, וכך התלמידים מכירים מגוון רחב של עמיתים ולומדים מהם ואיתם.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/yachadmodiinelem/

 

אסיף

מנהלת: ענת גדליהו

כתובת: עמק בית שאן 4, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: מימוש יכולות, שייכות, אחריות אישית, מחויבות חברתית, ערבות הדדית, זיקה למורשת ולתרבות ישראל ועיצוב בוגר בעל יכולת למידה עצמית וחשיבה ביקורתית.

כיצד מקודם ערך מימוש היכולות:

בית הספר הינו סביבה חינוכית המושתתת על שיח מתמיד, יוצר ומכבד בין המורים, התלמידים, ההורים והקהילה. דרך הקניית מיומנויות למידה וחשיבה מגוונות ברוח המאה ה-21, תוך שימוש בדרכי הוראה ולמידה ההולמות את הקדמה הטכנולוגית, ממומשות היכולות הגלומות בכל אחד מהתלמידים, ביחיד ובקבוצה, בכדי להביאם למיצוי מיטבי. בית הספר פועל ללא לאות על מנת שהתלמידים יגביהו עוף וירחיקו לראות, יאמינו בעצמם וביכולותיהם, ידעו לבחור את הנתיבים הראויים לקראת הצלחתם ויאירו את נתיבי חייהם ואת חיי הסובבים אותם באורם הייחודי, הכולל את מגוון נקודות האור הטמונות בהם, והכל תוך מתן מענה לשונות.

אתר בית ספר: www.schooly.co.il/asif

 

בית הספר "גוונים"

מנהלת: ליאורה ולר

כתובת: ישעיהו הנביא 25, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2007

ערכים מובילים בבית הספר: העצמת כל תלמיד, פיתוח כישורים ייחודים, כבוד, פתרון קונפליקטים בדרכי שיח והקשבה, אמפטיות, יצירתיות, חשיבה עצמאית ותגובה מודעת.

כיצד מקודם ערך העצמת כל תלמיד:

בית הספר מפנה זרקור לכישורים הייחודיים ותחומי ההתעניינות של כל תלמיד ותלמידה, ומעניק להם בולטות, הכרה והעצמה, כך שהם יאירו מבעד למכשולים וישמשו מנוף להגברת המוטיבציה והמשאבים הפנימיים להתמודדות עם קשיים. השנה ייפתח בבית הספר מתחם להכשרה מקצועית, שהלימודים בו יהוו הזדמנות לממש את היכולות של התלמידים להשתלב בקהילה ובתעסוקה. במתחם יהיו שישה מרחבים לימודיים תעסוקתיים, שיתנו מענה מקצועי. בסוף התהליך יקבלו התלמידים תעודת הכשרה בית ספרית או תעודת הסמכה מקצועית ממשרד החינוך. מרחבי הסדנאות יעסקו בנגרות, גרפיקה, תזונה, פינת חי, גינון ומעבדה. כמו כן, יהיה מתחם של ספרייה וכן חצר אתגרית.

אתר בית הספר: www.gvanim-modiin.jedu.org.il

 

תיכון "יחד"

מנהל: שגיב אלבז

כתובת: עמק בית שאן 60, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2005

ערכים מובילים בבית הספר: סובלנות, פלורליזם, דיאלוג, מיצוי היכולות של כל תלמיד, תרומה לחברה ושאיפה לכונן חברה צודקת ומתוקנת.

כיצד מקודם ערך הפלורליזם:

לבית הספר מגיעים תלמידים ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות. כבית הספר המשלב הגדול בארץ, מתקיימות תכניות ייחודיות לכיתות ז’-י"ב בתחום היהדות – בלימוד (שיעורי יהדות ייחודיים, שיחות וימי עיון), בבחירה (התלמידים בוחרים במסלולי לימוד מבין אפשרויות שונות) ובחוויה (פעילות חברתית-ערכית ענפה: טקסי ראש חודש, שבתות שכבה, ימי התנדבות, שותפות עם בית ספר גוונים ועוד).

בית הספר רואה בשילוב הקולות הזה שילוב כוחות, והוא עצמו מתנהל מתוך דיאלוג עם הקהילה, הרואה בבית הספר בית ומקום המאפשר צמיחה אישית, כמו גם קהילתית.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/yachadmodiin/

 

הכרמים

 

האלה

מנהלת: בתיה מועלם

כתובת גינת האלה 40, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: שונות לצד מעורבות חברתית, טיפוח הפרט וייחודו כאדם וכתלמיד, כבוד, עבודת צוות, עידוד סקרנות ותחושת מסוגלות וטיפוח הקשר בין התלמיד לבין העם, הארץ והמורשת.

כיצד מקודם ערך השונות לצד ערך המעורבות החברתית:

בבית הספר ניתן מענה מקצועי ודיפרנציאלי לתלמידים על כל הרצף ההתנהגותי, הרגשי והלימודי, באופן המחזק ומטפח את עוצמותיהם. קיימת תכנית הנגשת התאמות לימודיות, שמאפשרת לתלמידים לבטא את ההישגים והייחודיות שבכל אחד ואחת, להתנסות במימוש הערכים כבוד, קבלה וסובלנות, לחדד את תחושת המסוגלות ולבחון הזדמנויות לשיתוף פעולה. בנוסף, מועצת התלמידים מציינת את ערכי החודש (מפתח הל"ב) בפעילויות תרומה לקהילה שונות, ובכיתות מפעילים תלמידים הפסקות פעילות ולוקחים חלק בחונכות בנושא זהירות בדרכים. כמו כן, תלמידי החטיבה הצעירה וכיתות ה’-ו’ אחראיים על ציון טקסים ואירועים משמעותיים בלוח השנה העברי, ותלמידי תכנית המצוינות במדעים ובמתמטיקה לוקחים חלק בבניית ימי שיא ובהפעלתם.

אתר בית הספר: www.haela.co.il/

 

בית הספר יזמ"ה תל"י

מנהלת: רות רגב

כתובת: אייר 4, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2007

ערכים מובילים בבית הספר: פיתוח התלמידים וכישוריהם ברוח היהדות המתקדמת, שוויון הזדמנויות מגדרי בעשייה היהודית, מעורבות ועשייה חברתית, קשר בין אדם לארצו ואחדות ישראל.

כיצד מקודם ערך פיתוח התלמידים וכישוריהם ברוח היהדות המתקדמת:

בית הספר מספק מענה איכותי לציבור החפץ בעולם היהודי על תכניו וערכיו, כחלק מפיתוח זהותו ושורשיו. בבית הספר מוענק לתלמידים מצע רחב, עשיר ומשמעותי של אוצר התרבות היהודי וכך יכול כל תלמיד לבחור מה ליישם בחייו, כיצד ומתי. תפיסת העולם הבסיסית של בית הספר היא שהיהדות היא של כולם ולכולם, שהזהות היהודית היא דינמית ושהמכנה המשותף שלנו כעם רב על השונה. תלמידי בית הספר מתמודדים במהלך השנה עם אתגרים וסוגיות ערכיות, ורואים את מעשיהם וחייהם בהקשר רחב, עשיר ומשמעותי ביותר.

אתר בית הספר: http://portal.k12.il/modiin-makkabbim-reut/yozma/Default.aspx

 

בית החינוך "כרמים"

מנהל: עותניאל גלילי

כתובת: עמק חרוד 29, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: יזמות, מנהיגות, מתן כבוד לאדם ולסביבה, שוויון מגדרי, מעורבות חברתית, מצוינות ופדגוגיה איכותית.

כיצד מקודם ערך היזמות:

בבית הספר פועלות תכניות היזמות "אופקים" ו"אופקים למנהיגות", שהן חלק מהפעולות שנעשות לקידום בוגר אחראי ומעורב חברתית, שניחן ביכולת להוביל וליזום ממקום של השפעה חיובית על סביבתו. בנוסף, תלמידים בשכבות ב’-ו’ בוחרים אחד מקורסי הבחירה הרבים והמגוונים שיש, בהם הלמידה נעשית מחוץ לכתה ובסביבות למידה שונות, ומקדמת את היזמות והמנהיגות כציר מרכזי. תלמידי בית הספר לומדים על עצמם, על משפחותיהם, על שכונתם, על עירם ועל המצאות וממציאים, ודרך זאת הם לומדים כיצד הם יכולים להשפיע על העולם. מעבר לכך, בבית הספר פועלת התכנית "מצויינות 2000" במדעים ובמתמטיקה, שמאפשרת לקדם עוד יוזמות למען הישגים גבוהים של ילדים, וזאת לצד תכניות ייחודיות בתוך בית הספר ועם בתי ספר אחרים כמו פסיפס ואורט עירוני ד’.

אתר בית הספר: www.kramim.edu1.org.il

 

בית הספר היסודי הצומח "שיבולים"

מנהלת: מירב משולם

כתובת: בית ספר יזמ"ה, אייר 4, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2016

ערכים מובילים בבית הספר: שיתוף, סובלנות, רעות, אחריות, מצוינות, מעורבות חברתית ואהבת הארץ.

כיצד מקודם ערך השיתוף:

בית הספר ימשיך לפעול לפי הציטוט שאומר "צא מעצמך ונסה להגיע לאנשים אחרים בעזרת אהבה, כנות, שיתוף, כבוד, אכפתיות והבנת צרכיהם". בשנת הלימודים הקודמת והראשונה של בית הספר, באו לידי ביטוי ערכי השיתוף, הסובלנות והרעות בדרך של לימוד פתגמים בעלי משמעות ערכית וחברתית וקיום מפגש עם קהילה נגישה החושפת אוכלוסיות שונות. כמו כן, נבחר בשנה זו באופן קהילתי משותף סמל בית הספר, ובשנת הלימודים הקרובה ינוסח יחדיו חזון בית ספרי. בית הספר שואף לכך שהתלמידים יראו בו בית, הנותן מענה הוליסטי המותאם לצרכיהם המגוונים ונותן משמעות לחייהם. הצוות החינוכי ימשיך לטפח מנהיגות צעירה וישלב ערכים בפעילויות מגוונות שיבואו לידי ביטוי בשפה משותפת, בטקסים, בהפסקות, בחיבור לחגים ובימים מיוחדים.

 

בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס"

מנהלת: ויולט צוקרמן

כתובת: עמק חרוד, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2016

ערכים מובילים בבית הספר: התפתחות אישית, מיצוי היכולות, ראייה הוליסטית, שילוב תכניות העשרה, פיתוח תחושת מסוגלות אישית ודיאלוג עם הקהילה.

כיצד מקודם ערך ההתפתחות האישית:

משפחת "פסיפס" מתווה דרך, מחנכת ומלווה כל תלמיד, תוך מתן כלים לחיים עצמאיים ושאיפה לשיפור איכות החיים בתחומים שונים: רווחה רגשית, יחסים בין אישיים, רווחה חומרית, רווחה פיזית, הכוונה עצמית, הכלה חברתית וזכויות. בית הספר שואף להיות חלק פעיל מהקהילה החינוכית, התרבותית והתעסוקתית של העיר, ומאמין כי הכול אפשרי כשכולנו יחד כאחד עם מעוף פנימי, יצירה, נחישות ואמונה פורצת גבולות. לכל תלמיד נבנית תכנית תמיכה אישית הממוקדת בצרכיו וברצונותיו, תוך הצבת יעדים ומטרות שכלל הצוות החינוכי מתכוונן אליהן.

 

בית הספר העל יסודי אורט עירוני דמודיעין

מנהלת: גלית גולדברגר

כתובת: עמק חרוד 9, שכונת הכרמים

שנת הקמה: 2010

ערכים מובילים בבית הספר: נתינה, הגשמה עצמית, אחריות אישית, כבוד ואהבת המולדת.

כיצד מקודם ערך הנתינה:

מתוך מודעות ואכפתיות לחברה הסובבת אותנו, תלמידי בית הספר מתנדבים בהתמדה ובמסירות לקהילה. לתלמידים ניתנת הזדמנות להתנדב במגוון מסגרות, כך שמתאפשר להם להביא את היכולות שלהם לידי מימוש. רוב התלמידים הופכים את הנתינה לסביבה לאורח חיים וממשיכים להתנדב במגוון תחומים מתוך חיבור והנעה אישית. במהלך השנה נעשים פרויקטים משותפים עם בתי הספר יסודיים בשלל נושאים כמו התייעלות אנרגטית, זהירות בדרכים ו"שומרי מסך" (תכנית מניעה לבריונות ברשת). בית הספר מקיים קשרים של עשייה ענפה גם עם הקהילה הבית ספרית, עם ניצולי שואה ועם ותיקי העיר, שזוכים מהתרומה ההדדית, בזמן שהתלמידים לומדים דרך הדוגמה האישית. כמו כן, בית הספר מעודד את הבוגרים לסיים את לימודיהם עם תעודת בגרות חברתית על מעורבותם בקהילה לאורך כל שנות לימודיהם.

אתר בית הספר: ortmodiin.ort.org.il

 

הפרחים

 

"היובל"

מנהלת: רונית רביזדה

כתובת: גינות איילון 34, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1998

ערכים מובילים בבית הספר: שוויון מגדרי, מצוינות אישית וחברתית, אהבת הארץ, העם והמדינה, ערכים ציוניים ודמוקרטיים, סובלנות, נתינה, קבלת השונה וערבות הדדית.

כיצד מקודם ערך השוויון המגדרי:

בבית הספר קיימת תכנית מובנית לקידום תלמידים בתחום הריאלי (מדעים ומתמטיקה), תוך שימת דגש לצמצום פערים בין בנים לבנות על ידי התאמת דרכי ההוראה – למידה והערכה לסגנונות הלמידה השונים בין בנים לבנות וטיפוח תחושת המסוגלות של הבנות בתחומים אלה. בית הספר מעודד בנות להצטרף לכיתת מופת במתמטיקה ולפרויקט חקר במדעים וטכנולוגיה. כמו כן, בית הספר מפתח את המודעות של כלל תלמידיו לנושא בין היתר באמצעות שילוב התוכנית ״שווה דיבור״, הוא מעודד יוזמות ועבודות חקר בנושא ומבצע מפגשי לימוד משותפים להורים ולילדים סביב נושאים אלה.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/hayovelm

 

עידנים

מנהלת: נאוה פרץ

כתובת: תלתן 2, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: קדמה וחדשנות, מענה לשונות, עשייה חינוכית, שאיפה למצוינות לימודית וערכית ואהבת הארץ.

כיצד מקודם ערך הקדמה וחדשנות:

בית הספר מאמין כי העולם שסביבנו משתנה בקצב מהיר ואתגרים חדשים קמים וניצבים בפני החברה בכלל ובפני בתי הספר בפרט. לכן הצורך בקידום חדשנות ויזמות בבתי הספר הולך וגובר. השאיפה כחברה היא לטפח את יכולתה של מערכת החינוך לעבור תהליכים של התחדשות ולקדם יזמות ויצירתיות, וזאת בכדי להפוך אותה למאתגרת לילדינו, למחוברת לעולמם ולבעלת יכולת לציידם במידע ובמיומנויות ההכרחיים. התלמידים שותפים בצורה מלאה לכל תכניות בית הספר.

אתר בית הספר: www.idanim.jedu.org.il

 

בית הספר העל יסודי עירוני אלמדעים ולאומנויות

מנהל: ד"ר דביר שלומי

כתובת: דם המכבים 9, שכונת הפרחים

שנת הקמה: 1997

ערכים מובילים בבית הספר: מצוינות (שמי"ם): שותפות, מנהיגות, יוזמה וחדשנות.

כיצד מקודם ערך המצוינות:

המצוינות באה לידי ביטוי במידת הרצון, בשאיפה למצוינות ובמידת ההשקעה, ו"השמ"ים" הם הגבול. הצוות החינוכי פועל מתוך תפישת עולם ש"חינוך משמעו לאפשר לבני אדם להגיע למיטבם" (סנקה), ומכאן, שאיפתו ליצור מערכת חינוכית מעצימה מבחינה הישגית, ערכית וחברתית, המאפשרת הזדמנויות מגוונות למימוש התפתחות אישית ומעורבות בחיי הקהילה והסביבה. ייחודיותו של בית הספר היא בתחומי האומנויות והמדעים, המציבים בפני התלמידים מגוון אפשרויות בחירה, בין אם מכלול מסלולי הלימוד בתחומי המחול והמוסיקה (לתלמידי כיתות ז’ עד י"ב) ובין אם מגמות ההתמחות בחטיבה העליונה באומנויות העיצוב ובתיאטרון. בבית הספר פועל מרכז מצויינות על-אזורי בכדורסל לבנים ומסלולי לימוד ייחודיים תוך מתן מענה מיטבי לשונות באמצעות כיתות ייעודיות: תכניות העשרה לתלמידים מחוננים, מסלול עמ"ט ומגוון מקצועות בחירה בתחומי מדעי הרוח, המדעים המדויקים והטכנולוגיה.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/ironialef/

 

הנחלים

 

דורות

מנהלת: ורד אלבו

כתובת: גינת החולה 12, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1996

ערכים מובילים בבית הספר: למידה חדשנית מבוססת פרויקטים, קבלת השונה, כבוד הדדי, תקשורת שוטפת ושקופה, קידום אישי של כל תלמיד ותחושת מסוגלות.

כיצד מקודם ערך הלמידה החדשנית מבוססת פרויקטים:

מכיתות הגן ועד כיתות ו’ מקיימים התלמידים למידת P.B.L, בהשראת אמירתו של קונפוציוס: "ספר לי ואשכח, הראה לי ואזכור, ערב אותי ואבין". דרך הוראה זו משלבת אמצעים טכנולוגיים המתאימים למאה ה-21 שהופכים את הלמידה למשמעותית ורלוונטית יותר לתלמידים ולמורים. הלמידה מטפחת ומשפרת מיומנות של עבודת צוות, למידת עמיתים וחקר. כחלק מגיוון דרכי ההוראה מתקיימת בבית הספר למידה בחברותא בתחומים שונים, תוך שמירה על תרבות דיבור ושיח מכבד. כלל התלמידים חווים שיעורים מגוונים, שעות פרטניות וחונכויות רבות. הלמידה מתקיימת הן בתוך הכיתות והן במרחבי בית הספר: גן העשור, כיתת קק"ל, המרחב האקולוגי, חדרי האנגלית והמתמטיקה ועוד. בבית הספר נבחרת רובוטיקה שזכתה במספר פרסים ארציים ומיני חי פעיל.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/dorot-m

 

"אופק"

 מנהלת: מירב כהן

כתובת: גינות דותן 11, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1998

ערכים מובילים בבית הספר: אורח חיים בריא וקיימות, ערכים הומניסטיים, קבלת האחר והשונה, זהות יהודית-ישראלית ומצוינות אישית.

כיצד מקודם ערך אורח חיים בריא בדגש על תזונה, חינוך גופני וקיימות:

צוות בית הספר משקיעה רבות בתהליכי למידה והוראה בשילוב משחק ולמידה פעילה, מתוך רצון לקדם למידה בגישה של הנאה שתוביל להנעה. רווחת הילד בתהליכי הלמידה היא חלק מתפיסה של אורח חיים בריא. במסגרת שעות הלימוד מוקדשת שעה שבועית לחינוך לאורח חיים בריא ושעה שבועית נוספת מוקדשת לחינוך סביבתי וקיימות. זוהי שעת תל"ן רוחב, שבה הילדים יוצאים לעבוד בגינה האקולוגית של ביה"ס ומבקרים בגבעת התיתורה "לשומרה ולעובדה" (בראשית פרק ב’), ללמידה על עונות השנה, יצירת קשר עם הסביבה הטבעית הקרובה ולמידה על מגוון המינים. ילדי בית הספר שותפים פעילים בהנהגת אורח חיים בריא במסגרות פעילות של שגרירי בריאות, נאמני חינוך גופני, מועצה ירוקה והנהגה צעירה. בבית הספר פינת חי המופעלת על ידי נאמני בעלי חיים ומטפל בבע"ח. צוות בית הספר מאמין כי אדם בריא בגופו ובנפשו, אדם שמח, ייטיב עם עצמו ועם סביבתו.

אתר בית ספר:  www.schooly2.co.il/ofek

 

בית הספר העל יסודי עירוני בעל שם יצחק רבין

מנהלת: ריקי נגרי

כתובת: נחל עיון 1, שכונת הנחלים

שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: כבוד האדם ודרך ארץ, תחושת מסוגלות, מצוינות, מנהיגות, אחריות ונתינה ומעורבות חברתית.

כיצד מקודם ערך כבוד האדם ודרך ארץ:

בבית הספר יש 45 כיתות, מתוכן שש הן כיתות חינוך מיוחד. הוא קהילתי ומקיים תהליכי מעורבות רבים. קהילת בית הספר מאמינה כי יש לטפח את התלמיד כבוגר אוהב ומכבד אדם, ערכי ומוסרי, בן תרבות, מעורב ומגלה אחריות למעשיו ולחברה. כמו כן, התלמידים מתחנכים להיות בעלי זיקה וקשר למולדתם ולמורשת היהודית, דעתנים, מאותגרים אינטלקטואלית ומגיעים למיצוי היכולות האישיות שלהם.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/rabin-modiin

 

מכבים רעות

 

"מעוז המכבים"

מנהלת: עינת גרימברג

כתובת: ד"ר ישראל פלד, מכבים

שנת הקמה: 1988

ערכים מובילים בבית הספר: קיימות ואחריות לסביבה, אהב"ה (אמון, הכרה בטוב והידברות), קידום אורח חיים בריא, שיתופיות וקהילתיות, תחושת מסוגלות וגישת "נוף ילדות" כערך ייחודי ומכונן בתקופת הילדות.

כיצד מקודם ערך הקיימות והאחריות לסביבה:

בבית הספר קיים מרכז טיפול בחומרים לשימוש חוזר, בו אוספים וממיינים חומרים, אריזות, חלקי משחק ופריטים שונים ומגוונים. חלק מהדברים מועברים לחדר "אומנות במחזור", שצמוד לחדר האומנות,  שם יוצרים ובונים התלמידים, במסגרת השיעורים השונים, דגמים ומבנים שונים באמצעות חשיבה יצירתית. ב"מרכז לצרכנות נבונה", שהוקם כחלק מתפיסה אקולוגית החותרת לחינוך הדור הצעיר לצרכנות שאיננה בזבזנית, יש מגוון רחב של פעילויות העוסקות בהטמעת נושא הצרכנות הנבונה ושיעורים במקצועות הליבה. בית הספר "אימץ" את גבעת הברושים, הסמוכה אליו, ומקיים בה פעילויות שונות בתחומי המדע, הסביבה והמורשת. כמו כן, דרך התכנית "קיימות זה בטבע שלנו", שמיועדת לתלמידי א’-ו’, מתחנכים התלמידים לאהבה ואחריות לסביבה ולצמצום טביעת הרגל האקולוגית. הכל נעשה ב"שפת הפרחים", בה מוענקים פרחים שונים כאותות לאהבה, והקרה והתייחסות מחזקת ליחיד ולכלל.

אתר בית הספר: www.maoz.jedu.org.il

 

בית ספר "עמית"

מנהלת: זיוה בביאן

כתובת: ניצן 1, רעות

שנת הקמה: 1994

ערכים מובילים בבית הספר: דיאלוג, למידת עמיתים, שייכות, מימוש עצמי, אחריות, מעורבות חברתית, דרכי למידה מגוונות ועבודת צוות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות